کد خبر: ۱۹۹۷۶۰
زمان انتشار: ۱۳:۳۰     ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
سیدهاشم میرلوحی درباره ماهیت آمریکا
نویسنده کتاب «یوسرائیل و صهیوناکراسی» گفت: خنجرشان را تا دسته در پشت شما کرده‌اند اما به شما می‌خندند. روی شما را می‌بوسند و می‌گویند: I LOVE YOU.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، سیدهاشم میرلوحی نویسنده و استاد دانشگاه است، چندین کتاب درباره بحث حقوق بشر و آمریکا و دموکراسی آمریکایی دارد که می‌توان به کتاب‌های «رویای آمریکایی»، «یوسرائیل و صهیوناکراسی: ایالات متحده اسرائیل و سلطه صهیونیسم بر مردم»، «آمریکا بدون نقاب» اشاره کرد.

این روزها که بحث دموکراسی آمریکایی و ارتباط آمریکا با ایران و مذاکراتی که می‌گویند برد-برد است یا برد-باخت بر سر زبان‌ها، به سراغ میرلوحی رفتیم. میرلوحی کسی است که به شیفتگی و سخنان بعضی افراد که حتی در کسوت استاد در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند، ‌انتقاد دارد؛ کسانی که به گفته او حتی شیوه رفتارشان به گونه‌ای است که انگار آمریکا را می‌پرستند و هر چه که آنها بگویند سمعا و طاعتا قبول می‌کنند.

 

 

 

با میرلوحی که سال‌ها در آمریکا زندگی کرده درباره ماهیت ایالات متحده و کتاب‌هایش صحبت کردیم که در ادامه می‌آید:

**گرگ‌هایی که از اروپا به آفریقا هجوم بردند

فارس: شما کتاب‌های متعددی درباره آمریکا و ماهیت آن دارید. ماهیت آمریکا چیست که شما در کتاب هایتان این قدر به سراغش رفته‌اید؟

ماهیت آمریکا بر  اساس 2 رکن ساخته شده است؛ قتل عام بومی‌های آمریکا یعنی سرخ پوست‌های آمریکا و به برده گرفتن آفریقایی‌ها. این‌ها به عنوان جمعی از گرگ‌ها از اروپا به آفریقا هجوم بردند، ساکنانش را دزدیدند و به عنوان برده از آن‌ها (در آمریکا) استفاده کردند.

جنایتی که آمریکا در طول تاریخ مرتکب شده بسیار گسترده است و هر چه در کتاب‌ها و سخنانم می‌گویم بر اساس اسناد و مدارک خود آمریکایی‌ها است. مثلا اگر به کتاب «یوسرائیل و صهیوناکراسی: ایالات متحده اسرائیل و سلطه صهیونیسم بر مردم» مراجعه کنید با بخشی از این جنایت‌ها آشنا می‌شوید که همه بر اساس اسناد خود آمریکایی‌ها نوشته شده است.

یا نمونه دیگر را می‌توانید در کتاب «رویای آمریکایی» بیابید که چه طور برده‌ها یا سرخ پوستان را از بین می‌بردند. کارهای ظالمانه‌ای مثل لینچ کردن یا منصوب کردن فردی به اسم «وجی لند»که قانون در دست خودش است، قاضی خودش است و مجری قانون هم خودش و در رابطه با سیاهپوستان مجاز به انجام هر کاری بود، مثل اینکه سیاه پوست را بگیرد به هر طریقی که بخواهند بکشد، آویزان کنند یا بدنش را آتش بزنند و ... از دیگر جنایت‌های اینها است.

فارس: پس چرا بعضی‌ها این قدر شیفته آمریکا هستند و از آن مهم‌تر اینکه این چیزها که شما درباره آمریکا می‌گویید بر سر زبان‌ها نیست؟

چون متأسفانه آمریکا همیشه چهره کریه خود را بَزَک (آرایش) شده نشان می‌دهد و خیلی‌ها سوابق آمریکا را نمی‌بینند و در دام آن می‌افتند. نسل جدید خیلی از قضایا را نمی‌داند اهل مطالعه هم نیست. کتاب شسته و رفته هم زیاد منتشر نشده، کسی هم نمی‌گوید جریان چیست.

** در آمریکا آزادی و دموکراسی نیست

فارس: واقعا جریان چیست؟

جریان این است که آمریکایی‌ها همواره صحبت از دموکراسی می‌کنند که خودشان هم ندارد. رئیس جمهور آمریکا توسط مردم انتخاب نمی‌شود. در اصل الکترال کالج است. یعنی هیأتی رئیس جمهور آمریکا را انتخاب می‌کند و نه مردم. در کتاب «یوسرائیل و صهیوناکراسی: ایالات متحده اسرائیل و سلطه صهیونیسم بر مردم» به این قضیه پرداخته‌ام.

یا مساله دیگر نبود آزادی در آمریکا است. در آمریکا آزادی واقعی نیست، آزادی در فحشا و فساد است. در ارتباط با آزادی بیان هم ،آزادی بیان مادامی هست که هیچ کس صدای شما را نشنود و این عین واقعیت است.

فارس: مگر مایکل مور نبود که فیلم «فارن هایت 911» را درست کرد و خیلی‌ها هم صدایش را شنیدند؟

اولاً زمانی که مایکل مور این فیلم را درست کرد حزب دموکرات پشتش بود. دوماً مایکل مور در فیلمش دست روی نقاط حساس نگذاشته است. سوماً فیلم مایکل مور را خیلی از آمریکایی‌ها نمی‌توانستند از نظر سنی ببینند، چون سن خاصی را تعیین کرده بودند. از طرف دیگر، اگر مایکل مور روزی جنایتی را که هم حزب دموکرات هم حزب جمهوری خواه در طول تاریخ مرتکب شده، به تصویر بکشد آن وقت معنای آزادی بیان را می‌بیند.

**تا وقتی صدا شنیده نشود...

فارس: اما به هر حال اعتراض‌هایی در این کشور وجود دارد که به راحتی برگزار و نشان داده می‌شوند.

چون حکومت آمریکا با پنبه سر می‌برد. اگر فردی در آمریکا به دولت، فحش دهد، مسئله ای نیست. جلوی کاخ سفید چادر بزند و به رئیس جمهور آمریکا فحش دهد، باز هم مسئله ای نیست. البته اگر همان هم مسئله ای بشود برایش برنامه می‌ریزند.

اینجا می‌خواهند نشان دهند آزادی است. ولی اگر فردی سخنران ماهری باشد و این فرد بتواند توده های مردم را علیه دولت آمریکا به حرکت در بیاورد برای او برنامه می‌ریزند تا صدایش شنیده نشود. کسی که چند تا فحش می‌دهد، کاری نمی‌تواند بکند.

فارس: خود مردم آمریکا هم به همین وضوح و صراحت به این ماهیت معتقد هستند؟

تا حدودی. مثلا «جسی بن چورا» فرماندار سابق ایالت وینستودا کتابی نوشته است با عنوان «دسیسه ‌ای آمریکا و دروغ‌هایی که دولت آمریکا به ما گفته است». او در کتاب به نکته ای اشاره می‌کند و آن سخنرانی مارتین لوترکینگ در واشنگتن دی سی با نام «رویایی دارم» و کشته شدن او درست 13ساعت بعد از این سخنرانی است. دولت آمریکا هم در واکنش گفت ما او را نکشتیم و آدم مظلومی را به عنوان قاتل معرفی کردند و چندین دهه در زندان نگهش داشتند و در زندان هم مرد.

حالا پس از چند دهه «جسی بن چورا» فرماندار ایالت مینستودا این کتاب را نوشته است و می‌گوید چون دولت آمریکا نمی‌توانست با «مارتین لوتر کینگ و مَالکوم ایکس» مقابله کند این‌ها را کشت، حالا اگر ما آن زمان می‌گفتیم دولت آمریکا این کار را کرده است، کسی باور نمی‌کرد.

**آمریکا چهره‌اش را بزک شده نشان می‌دهد

فارس: متاسفانه در داخل آمریکا خیلی‌ها حقیقت را فهمیده‌اند اما باورش برای خیلی ها در داخل کشور مشکل است.

بله. مثلا کودتای 28 مرداد را آمریکایی‌ها مرتکب شدند اما گفتند ما این کار را نکردیم. هر چه مردم ایران گفتند کار دولت آمریکا بود، آمریکا انکار کرد. چندین دهه گذشت بخش کوچکی از اسناد را منتشر کردند و بعد از انقلاب هم در کتب معتبر درسی آمریکا نوشته‌اند، کودتای 28 مرداد را با این شرح ما انجام دادیم یا ساواک را در ایران ما بنا گذاشتیم و به همین صورت.

اصل این است که آمریکا چهره کریه خود را بزک شده نشان می‌دهد اما دستش تا مرفق به خون مردم مظلوم دنیا آغشته است. با این وجود یک کراوات و یک ادکلن می‌زنند می‌گویند: برای شما آزادی آوردیم!

**آمریکایی‌ها 5 هزار زن و دختر عراقی را دزدیدند

فارس: و همین باعث فریب خیلی‌ها می‌شود؟

بله. همه کار اینها همین است. از سال 1890 تا 2001 ارتش آمریکا 134 عملیات نظامی داشته و به 45 کشور حمله کرده است. یک نمونه‌اش ویتنام است و یک نمونه از جنایت‌های ویتنام اینکه یک روز تصمیم گرفتند 500 نفر را بکشند، این بر اساس اسناد خودشان افشا شده است. یکی از شاهدان عینی ماجرا نقل کرده است پس از این قتل عام، پسر بچه ای 3 یا 4 ساله از گودال زنده بیرون می‌آید اما او را هم می‌کشند و بعد با آسودگی بقیه غذایشان را می‌خورند! حالا هزاران جنایت مثل «میلای» در ویتنام بود و یک نمونه‌اش برجسته شد. هزاران جنایت در حلبچه عراق بود و یکی برجسته شد.

در همین عراق 5هزار زن و دختر عراقی را از عراق خارج کردند به عنوان روسپی از آن‌ها استفاده می‌کنند. شعارشان هم این است برایتان آزادی آوردیم و از دست صدام نجاتتان دادیم.

**سیستم بردگی مدرن آمریکا در سراسر دنیا

فارس: علاوه بر این جنایت‌ها، جاسوسی آمریکایی را هم باید کنار دیگر مسائل بگذاریم که حتی صدای اروپایی‌ها را هم درآورده است. در کتاب‌هایتان به این مساله هم پرداخته‌اید؟

بله در جلد دوم کتاب آمریکا بدون نقاب، به آن پرداخته‌ام که کتاب هنوز در دست ناشر است. این را هم بگویم که جاسوسی‌های آمریکا این نیست که فقط تلفن شما را کنترل شود حتی سطل آشغالتان را هم بررسی می‌کنند!

این را هم بگویم «ادوارد اسنودن» برای سازمان سیا کار می‌کرد بعد که استخدام NSA آژانس امنیت ملی شد، یک سری قضایا را افشا کرد گفت: وجدانم نمی‌توانست آرام بگیرد. بعد هم یک باره افشا کرد که: 125 میلیارد مکالمه تلفنی، ایمیل، فکس را از جمعیت سراسر دنیا شنود کرده‌اند. درباره ایران هم گفت که 1میلیون و 370 هزار مکالمه ضبط شده است.

البته بدتر از همه این جاسوسی‌ها آمریکا به دنبال یک سیستم بردگی مدرن است که خود فرد هم این بردگی را نمی‌فهمد و نمی‌بیند. تمام مردم اروپا باید در آن سیستم بردگی مدرن قرار بگیرند و این زنجیر بردگی نامرئی است. تمام تلفن‌ها شنود می‌شود و جزئیات تمام قضایا را رصد می‌کنند. می‌دانند مردم راجع به چه صحبت می‌کنند؟ چه معاملاتی صورت می‌گیرد و چه معاملاتی نباید صورت بگیرد؟ می‌دانند چگونه یک حجم وسیع (اطلاعات) باید روی سر مردم خراب شود تا این‌ها برده آمریکا باشند.

نتیجه‌ای این می‌شود که این برده‌های مدرن، فرهنگ، باورها و تمام هستی‌اش طبق میل آمریکایی می‌شود. ممکن است این فرد از کشور خود هیچگاه خارج نشده باشد اما نوع لباس، رفتار و فکر آنها را پیاده می‌کند. حتی این سیستم را برای مرد کشور خودشان هم پیاده کرده‌اند و در آمریکا تلفن مردم را از طریق NSA شنود می‌کنند و بیش از 2میلیون تلفن و فکس و ایمیل را در هر ساعت ضبط می‌کنند. این مباحث خیلی گسترده است و من در جلد 2 آمریکا بدون نقاب به آن پرداخته‌ام.

**شیوه‌های ذوب مغزها

فارس: این بردگی نامرئی را فقط از راه شنود اطلاعات مردم عملی می‌کنند؟

من کتابی نوشته‌ام به نام «هالیوود مولدز ماینز» یعنی هالیوود قالب ریز و شکل دهنده افکار و اندیشه‌ها. در این کتاب گفته‌ام آمریکایی‌ها از راه ماهواره‌ها و فیلم‌های هالیوودی که در دست یهودیان صهیونیسم است، آن قدر مردم کشور مختلف از جمله ایران را بمباران می‌کند که هر گونه وابستگی دینی، اخلاقی، فرهنگی به تدریج از دست برود.

یعنی مغز فرد به تعبیری مذاب می‌شود. اوایل ممکن است بگوید این فیلم مخالف اسلام و  فرهنگ و ارزش‌های اخلاقی ما است ولی آن قدر بمباران می‌شود که او نیز از خیلی از وابستگی‌ها، تعهدها، ارزش هایش جدا می‌شود و آن مقوله برایش توجیه می‌شود.

بعد این مغز مذاب شده را که دیگر هیچ وابستگی و قید و بند دینی، فرهنگی، سیاسی ندارد، می‌ریزند در قالبی که یهودیان صهیونیسم می‌خواهند و مغز این فرد در آن قالب شکل می‌گیرد. این فرد اصلاً از ایران خارج نشده است ولی از طریق ماهواره ای که در خانه‌اش هست، آن وابستگی دینی را به تدریج از دست داده است و مطالب فاسد و ضالّه بخشی از تار و پود فرهنگی و مواضع دینی و سیاسی او شده است.

**نفت ما زیر شن‌های شماست

فارس: و نتیجه همه این کارها برای آمریکا چیست؟

پیاده کردن دکترین شیطان که در کتاب مفصل توضیح داده‌ام و رسیدن به ثروت و قدرت.

من 3 کتاب را معرفی می‌کنم در همین رابطه

1. «The fact book » کتاب حقیقت، از سازمان سیا 2010

2. «Blood And Oil» خون و نفت

3. «Resorce wars» منابع جنگ

بر اساس این کتابها  70 درصد ذخایر نفتی دنیا در کشورهای اسلامی است و فقط % 30 در کشورهای غیر اسلامی است. در بین کشورهای غیر اسلامی کشوری مثل ونزوئلا هم هست که دیگر نمی‌خواهد مثل گذشته زیر سلطه آمریکا باشد. اما سردمداران آمریکا رسما می‌گویند «نفت ما زیر شن‌های شماست» یعنی نفتی که در سرزمین‌های شما هست مال شما نیست، مال ماست. و این جمله به قدری شفاف است که هم در کتب‌ها آمده و هم کمدین مشهوری در آمریکا بر اساس آن برنامه اجرا کرده است.

**بیش از 4میلیون و800 هزار نفر را در جا کشته‌اند

فارس: و به نظر می‌رسد این بهانه اصلی این همه جنگ و حمله و تجاوز است؟

بله. آمریکا هر زمان که دوست داشته باشد به هر کشور که دوست داشته باشد حمله می‌کند. در طول تاریخ این گونه بوده است. آمریکا به بهانه های واهی به کشورهای مختلف حمله می‌کند و کلی جنایت ثبت شده دارد. اینها چیزهای قابل انکار نیست. در ویتنام 2میلیون نفر و در کامبوج و لائوس نیز بر اثر حمله آمیرکا 2میلیون نفر کشته شده‌اند. 600هزار نفر در فیلیپین، 205 هزار نفر در هیروشیما و ناکازاکی در جا کشته شده‌اند و در مجموع بیش از 4میلیون و800 هزار نفر را در جا کشته‌اند. ابتدا بومی‌های آمریکا را کشته‌اند بعد هوس کردند بیاید آسیا و ویتنام و تا می‌توانند بکشند.

در مجموع اگر بخواهم سخنانم را جمع بندی کنم یک پیشنهاد دارم و آن اینکه به پاتوق کتاب در چهار راه کالج مراجعه کنید و مجموعه خیلی خوبی از کتاب‌ها درباره آمریکا را آنجا بیابید. یکی از این کتاب‌های خوب هم که مقام رهبری درباره‌اش صحبت کردند همین کتاب «ریشه‌ها» است که در آمریکا خیلی وقت پیش چاپ شده و حتی سریالش را درست کرده‌اند.

**مساله سلاح هسته‌ای بهانه است

فارس: با توجه به این تحلیل که شما ارائه کردید و اینکه همه را مجبور می‌کنند به ساز آنها برقصند، ارزیابی شما از نتیجه مذاکره ایران با کشورهای اروپایی و آمریکا چیست؟

اول از همه بدانید استادان اصلی این قضیه یهودیان هستند و البته آنها فوت و فن‌های اصلی را رو نمی‌کنند، هر چند کتاب‌هایی در این باره نوشته‌اند، ولی فوت کوزه گری را رو نمی‌کنند. این را باید پذیرفت که تمام تماس‌ها قبل از مذاکره شنود شده است و دقیقاً می‌دانند شما چه در چنته دارید و چه می‌خواهید بگویید و ... اما در مقابل نقش بازی می‌کنند.

این برای خیلی‌ها واضح است که مساله سلاح هسته‌ای بهانه است خود آمریکایی‌ها می‌گویند ایران 300 سال گذشته به هیچ کشوری حمله نکرده است، چون ما اصلاً این طوری نیستیم، هدف این‌ها جمهوری اسلامی و اسلام ناب است که باید کاملاً نابود شود.

آنها می‌گویند شما می‌توانید یک تسبیح بلند داشته باشید 24 ساعته هم در سجده باشید و ما با شما مشکلی نداریم ولی صحبتی از اسلام ناب نکنید. می‌گویند شما باید به ما اجازه دهید ما خون شما را بمکیم و اگر اجازه ندهید تروریست هستید.  نفتی که زیر پای شماست مال ماست. کاپیتولاسیون اجرا شود و ... اگر بگویید نه، شما مشکل دارید.

**بعضی‌ها افتادند در دام آمریکا

هر روز دنبال یک چیز هستند اگر شما از همه چیز بگذرید بگویید ما اصلاً نه تنها غنی سازی اورانیوم را نمی‌خواهیم بلکه تمام نیروگاه های برقی خود را هم می‌بندیم، خیال می‌کنید دست بردارند؟ نه آنها دنبال یک چیز دیگر هستند. یک بهانه دیگر. منتها بعضی‌ها افتادند در دام آمریکا. خیال می‌کنند اگر تسلیم شویم تمام می‌شود.

مقام  معظم رهبری اخیرا صفت‌هایی را درباره اینها به کار بردند که واقعاً این طوری هستند. وحشی‌ هستند. هر چه قدر در تاریخ کنکاش ‌کنید می‌بینید که این مطلب درست است.

منتها شیوه‌شان به گونه‌ای است که بدون اینکه خود اشخاص بفهمند کم کم او را به سمت و سویی می‌برند که ابتدا برای خودش هم قابل تصور نیست. یکی از تصویرهایی که من در کتاب یوسرائیل آورده‌ام، تصویر زن اسحاق رابین است که یاسر عرفات خم شده و دست او را می‌بوسد.

یاسر عرفات کسی بود که در دوران جوانی‌اش می‌خواست فلسطین را نجات دهد. قدم به قدم نفوذ کردند و آخرش هم او را کشتند. می‌خواهند از همه ،چیزی شبیه یاسر عرفات بسازند. صحبت از مذاکره بُرد بُرد است اما در اصل برد و باخت است. آمریکا ببرد و کشورهای دیگر ببازند. امکان دارد در این معاملاتشان مقداری خرده نان به طرف مقابل بدهد ولی در عوض گوهری را از دست او خارج می‌کنند. خیلی خلاصه بگویم اینکه اگر فردی با شیطان مذاکره کند؛ شیطانی که خداوند در قرآن  او را «عَدُوٌ مُبین» دشمن آشکار می‌خواند، باید بداند شیطان حق و حقوق او را نمی‌دهد.

**آمریکایی‌ها با کفار مکه متفاوت هستند

فارس: بعضی‌ها امروز را با زمان پیامبر و صلح حدیبیه مقایسه می‌کنند که در آن زمان به لحاظ عرف دیپلماسی گفتند که ما باختیم و مشرکان بردند ولی نتیجه نهایی به سود پیامبر بود، شما این دو زمان را چه قدر شبیه می‌بینید؟

با شناختی که از آمریکا و صهیونیست‌ها دارم این‌ها با کفار مکه آن زمان کاملاً متفاوت اند. امکان دارد شما امروز را با دوران مختلف مقایسه کنید و بگویید قوم لوط این جنایت را می‌کردند، قوم ثمود یک چیز خاص دیگر را انجام می‌دادند که در راستای اهداف شیطان بود ولی الان مجموعه تمام کثافات و جنایات در آمریکا جمع است. اگر آمریکا در دست مسیحی‌ها بود و با آمریکای مسیحی طرف بودیم، قضیه خیلی فرق می‌کرد. ولی چون عنان قضیه در دست صهیونیست‌ها است کاملاً متفاوت است. من به این نکته اشاره کنم که اسناد غیر قابل انکاری وجود دارد که حمله آمریکا به عراق در راستای تحقق اهداف اسرائیل بود. الان وضعیت آمریکا را به صورتی در آوردند که شما هیچ فردی را حتی از مسئولان جمهوری اسلامی نمی‌توانید نام ببرید و بگویید این فرد را اگر به عنوان رئیس جمهور آمریکا بگذاریم می‌تواند قضایا را حل کند!

**خنجرشان را تا دسته در پشت شما کرده‌اند اما روی شما را می‌بوسند!

اصلاً خیلی از افرادی که برای یهودیان صهیونیسم خدمت کردند بخواهند کاری را انجام دهند نمی‌توانند. جورج بوش چقدر به این‌ها خدمت کرد. اوباما را خودشان آوردند روی کار و باقی این‌ها هم به همین صورت.  65 نفر از افرادی که در کابینه کلینتون و کاخ سفید بودند یهودیان صهیونیسم بودند، لیست آن هست.

در مجموع ای کاش آمریکایی‌ها مثل کفار مکه بودند و قراردادی که با آن‌ها می‌بستیم، به آن عمل می‌کردند، قراردادی که ایران در الجزایر بست به کجا رسید؟ به کدام مفاد قرارداد عمل کردند؟ چقدر از دارایی جمهوری اسلامی را پس دادند؟ اینجا بد نیست درباره عدل و انصاف آمریکا چیزی بگویم. اگر آن گونه که کفار مکه قید و بند داشتند و به آن عمل کردند، همین قید و بند را اگر آمریکایی‌ها داشتند و به آن عمل می‌کردند وضع متفاوت بود  ولی این طور نیستند. این‌ها با پنبه سرمی برند.

خنجرشان را تا دسته در پشت شما کرده‌اند اما به شما می‌خندند. روی شما را می‌بوسند می‌گویند: I LOVE YOU .

شما می‌گویید سوختم می‌گویند I Love You . من در کتاب آمریکا بدون نقاب موارد مختلفی را در ارتباط این قضایا حتی مذاکره با یهودی‌ها نوشته‌ام.

در مجموع همه تعاملات آمریکا مرتبط منافعشان و به خصوص صهیونیست‌ها است. اما ببینید چند درصد مردم دنیا را آمریکایی‌ها تشکیل می‌دهد؟ و چند درصد از انرژی دنیا در آن جا مصرف می‌شود و چه اسرافی می‌کنند و چگونه خون ملت‌های دیگر را می‌مکند. البته چوب خدا صدا ندارد، الان چوبی می‌خورند که متوجهش نیستند. با دست خودشان گور خود را می‌کنند و ما معتقدیم به «و مکروا و مکرا الله و الله خیرٌ ماکرین».

فارس: موضوع قشنگی است. کمی هم درباره نشانه های افول آمریکا صحبت می‌کنید؟

بسیاری از صاحب نظران آمریکایی‌ معتقدند آمریکا تا سال 2025 و قبل از آن کارش تمام می‌شود. البته آنها از جنبه اقتصادی و اجتماعی بررسی می‌کنند و معتقدند تا 12 سال دیگر این وضعیت اقتصادی، آمریکا را به زمین خواهد زد.

الان بیش از (17 تریلیون دلار) بدهی دارند. تا چه زمانه می‌خواهد با ایجاد ترس و تبلیغات قیمت دلار را بالا نگه دارند؟ مشکلات اجتماعی داخل آمریکا هم مساله مهم دیگری است که باعث تزلزل در ساختار این کشور شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها