کد خبر: ۲۰۲۴۲۹
زمان انتشار: ۲۰:۵۹     ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
سخنگوی قوه قضاییه در خصوص اتفاقات رخ داده در توزیع سبد کالا میان مردم گفت: این گونه اتفاقات در شأن مردم نیست و با عزتمندی آنها مغایرت دارد.
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه پنجاه‌وهشتمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در خصوص وضعیت خاوری و اخباری مبنی بر فرار وی از کانادا، گفت: کشورهایی که مدعی مبارزه با فساد و پولشویی هستند هنوز حاضر نشدند وی را دستگیر کنند.

اژه‌ای افزود: تاکنون قوه قضاییه، ناجا و وزارت امور خارجه این موضوع را پیگیری کرده است.

خبرنگاری پرسید آیا شما مطلع هستید که وی به آمریکای جنوبی رفته است که دادستان کل کشور در پاسخ گفت: من نمی‌دانم این اخبار را تنها در سایت‌ها خوانده‌ام و هنوز تأییدش را از وزارت خارجه نگرفته‌ام.

سخنگوی دستگاه قضا در ادامه از ارجاع پرونده تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی به بازپرسی خبر داد و گفت که این پرونده در حال حاضر در بازپرسی در حال رسیدگی و تحقیقات است.

خبرنگاری گفت آیا قرار است این موضوع ویژه رسیدگی شود که اژه‌ای گفت: اگر منظور شما از ویژه به این معنا است که در مجتمعی خاص و با قضات با تجربه رسیدگی می‌شود باید بگویم بله.

خبرنگاری گفت یکی از اعضای شورای سابق عالی قضایی در اظهارات اخیر خود گفته که وجود سلول‌های انفرادی حرام غیر شرعی است، اژه‌ای در واکنش به این مطلب گفت:‌ شما گاهی از کسی نقل قولی می‌کنید که آن فرد بعداً موضوع را تکذیب می‌کند من این صحبت را نشنیدم اما در هر صورت در قانون پیش‌بینی شده که اگر فردی ممنوع‌الملاقات یا ممنوع المکاتبه باشد به اذن قاضی به انفرادی می‌رود.

یکی دیگر از خبرنگاران گفت در ماجرای توزیع سبد کالا دو نفر کشته‌اند و همین امر باعث شده سایت‌های ضد انقلاب اقدامات تبلیغی علیه نظام داشته باشند آیا قرار نیست دادستان به عنوان مدعی‌العموم ورود کند، اژه‌ای، گفت: ضد انقلاب معمولاً از هر مطلبی علیه نظام استفاده می‌کند و خیلی وقت‌ها این مطالب دروغ است.

دادستان کل کشور اتفاقات رخ داده در توزیع سبد کالا را با عزتمندی مردم مغایر دانست و گفت: این گونه اتفاقات در شأن مردم نیست و دولت باید تدبیر خوبی داشته باشد و قضیه را بهتر از آنکه اینگونه اتفاق افتاده مدیریت کند.

وی افزود: این موضوع چیزی نیست که دادستان بخواهد ورود پیدا کند بلکه تدبیر اینگونه امور در دست دولت است.

یکی دیگر از خبرنگاران فعالیت صنف‌های همچون اتومبیل و املاک را باعث گرانی در مملکت دانست و گفت که آیا دادستانی برای برخورد با این دو صنف کاذب ورود پیدا نمی‌کند که اژه‌ای، گفت: در هر صنفی ممکن است ایراداتی باشد که اگر به شکلی روشن مطرح شود در صورتی که جنبه عمومی داشته باشد مدعی ‌العموم و در صورتی که شاکی خصوصی داشته باشد موضوع رسیدگی می‌شود.

وی افزود: سؤال شما کلی است اما شاهد هستید مواردی که جنبه عمومی داشته دادستان ورود پیدا کرده و موضوع را پیگیری کرده است.

سخنگوی دستگاه قضا در ادامه در خصوص شرکت‌های مجوز کار دارند اما بعداً با تغییر فعالیت اقدام به کارهای هرمی می‌کنند، گفت: من بارها از رسانه‌ها خواسته‌ام که در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند و آگاهی مردم را بالا ببرند و همواره خواهشم از مردم این بوده که زمانی کسی وعده می‌دهد و مشخص است که نمی‌تواند به وعده‌اش عمل کند آنها فریب نخورند.

وی افزود: در مورد شرکت‌های هرمی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی حساس است و اگر موضوع جنبه کلاهبرداری داشته باشد برخورد می‌شود.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: کلاهبرداری هم جنبه عمومی و هم جنبه خصوصی دارد بنابراین هر کس در مورد شرکت‌های هرمی اطلاعی دارد باید خبر رسانی کند تا دادستان از جنبه عمومی موضوع را رسیدگی کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها