کد خبر: ۲۰۸۰۳
زمان انتشار: ۲۰:۱۸     ۲۹ شهريور ۱۳۹۰
عبدالحسین خسروپناه؛
دکتر خسرو پناه در نشست هم اندیشی استادان و نخبگان جهان اسلام مهمترین رقیب مردم سالاری دینی را لیبرالیسم فرهنگی،اقتصادی و علمی عنوان کرد.
به گزارش سرویس حوزه و مراجع 598 به نقل از شبستان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر خسروپناه ،استاد دانشگاه تهران در دیدار اساتید و نخبگان ایرانی و خارجی در دانشگاه تهران روز گذشته (دوشنبه 28 شهریور) به عنوان معرفی موضوع نشست هم اندیشی استادان و نخبگان جهان اسلام حول بیداری اسلامی اظهار داشتند: انقلاب های اسلامی امروز در دست توده مردم و نخبگان است و تاثیرگذاری نخبگان از جهتی موثرتر از توده مردم است.

به گفته وی تاثیر نخبگان از سه منظر اهمیت ویژه ای دارد: نخست،تئوری پردازی ناظر بر جامعه اسلامی،دوم، نظریه هایی بر نقد رقیب و طرف مقابل انقلاب ها و سوم مدیریت و اجرایی کردن مقوله های مطرح شده.

وی در این باره ادامه داد: مهمترین تئوری ای که نخبگان باید به آن بپردازند مسئله مردم سالاری دینی است تئوری مردم سالاری دینی یعنی مشارکت مردم در چارچوب معارف و ارزش های دینی اما مهمترین رقیب مردم سالاری دینی لیبرالیسم فرهنگی،اقتصادی و علمی است که هم به لحاظ مبانی و تعلیم با اسلام تعارض دارد.

دکتر خسرو پناه ابراز کرد: جوامع اسلامی باید باور داشته باشند که می توانند با باورهای اسلامی جوامع خود را اداره کنند و همچون گذشته که گرفتار سیاسی بودند امروز گرفتار استعمار سیاسی،فرهنگی و علمی و فکری نشوند.

استاد دانشگاه تهران در همین زمینه گفت: خطر استعمار فرهنگی و علمی به مراتب بیشتر از استعمار سیاسی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها