کد خبر: ۲۱۳۴۱۵
زمان انتشار: ۱۴:۰۹     ۱۱ فروردين ۱۳۹۳
حزب الله و اعضای ارشد برخی احزاب لبنانی، در نشست امروز در کاخ ریاست جمهوری این کشور شرکت نمی کنند. در پی انصراف حزب الله، اعضای ارشد شماری از احزاب لبنان از جمله اسعد حردان، سلیمان فرنجیه و طلال ارسلان نیز اعلام کردند در جلسه مذکور شرکت نمی کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از شبکه خبر، حزب الله لبنان اعلام کرده است در جلسه امروز (دوشنبه، ۱۱ فروردین ۱۳۹۳) کاخ ریاست جمهوری شرکت نمی کند. اعضای ارشد شماری از احزاب لبنان از جمله اسعد حردان، سلیمان فرنجیه و طلال ارسلان نیز اعلام کرده اند در جلسه مزبور شرکت نمی کنند.

پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی «المنار» لبنان نیز در این باره نوشت: محمد رعد، نماینده سید حسن نصرالله در کمیته گفتگوی ملی، به کاخ ریاست جمهوری اعلام کرده است در جلسه کمیته مزبور شرکت نمی کند.

در پی انصراف حزب الله، سلیمان فرنجیه، رئیس حزب مسیحی جریان المرده، اسعد حردان، رئیس حزب سوری قومی اجتماعی، و طلال ارسلان، رئیس حزب دروزی دموکراتیک لبنان، از جمله شخصیت ها و احزابی بودند که انصراف خود را اعلام کردند.

سمیر جعجع، رئیس حزب نیروهای لبنانی و از مخالفان سرسخت مقاومت ضد صهیونیستی هم اعلام کرد، با انصراف حزب الله، دیگر ضرورتی به مشارکت در گفتگوهای ملی نمی بیند، چون فایده و نتیجه ای نخواهد داشت.

در مقابل، ولید جنبلاط، رئیس حزب دروزی سوسیالیست ترقی خواه، میشل عون، رئیس حزب جریان ملی آزاد، امین جمیل، رئیس حزب کتائب، گفته اند در این گفتگوها شرکت می کنند.

نبیه بری، رئیس حزب شیعی امل هم گفته است که به عنوان رئیس مجلس نمایندگان لبنان در این گفتگوها حضور پیدا می کند.

المنار به نقل از ناظران نوشت: اگر در این نشست، دیدگاه‌هایی معارض با نظر مقاومت در خصوص راهبرد دفاعی مطرح شود، آسیبی به مقاومت نمی‌ رسد، زیرا این مسئله قابل بررسی است؛ اما ارائه توصیف‌ های بد و توهین آمیز ضد مقاومت از زبان مسئولان این گفتگو، توهین به مقاومت است. بنابراین اشکال از گفتگو نیست و این گفتگو درباره راهبرد دفاعی باید ادامه یابد.

المنار به نقل از ناظران افزود: مسئولان اداره این گفتگو به علت مطرح کردن اظهارات توهین آمیز ضد مقاومت، مرتکب اشتباه شدند.

میشل سلیمان، که کمتر از دو ماه به پایان دوره ریاست جمهوری اش باقی مانده، به تازگی از احزاب و گروه های سیاسی برای شرکت در گفتگوهای ملی به منظور بررسی راهبرد دفاعی لبنان دعوت کرده بود.

روزنامه لبنانی «النهار» نوشت، با انصراف حزب الله و برخی دیگر از احزاب تاثیر گذار و متنفذ گفت وگوهای ملی در صورت تشکیل به یک نشست مشورتی تبدیل خواهد شد.

به نظر می رسد گفتگوهای ملی امروز به ریاست میشل سلیمان و با حضور ۱۲ تن از شخصیت ها و روسای احزاب سیاسی در بعبدا ( کاخ ریاست جمهوری لبنان ) از جمله نبیه بری، تمام سلام، امین جمیل، فوآد سنیوره (حزب جریان المستقبل و در غیاب سعد حریری)، نجیب میقاتی، ولید جنبلاط، میشل المر، جان اوگاسبیان، هاگوب بقرادونیان و همچنین فایز الحاج شاهین، نماینده جامعه مدنی تشکیل شود .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها