کد خبر: ۲۲۲۲۲
زمان انتشار: ۱۷:۱۸     ۱۳ مهر ۱۳۹۰
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط عمومي كانون انديشه جوان ، ماهنامۀ زمانه در صد و پنج سالگي مشروطيت پروند‌ه‌ي ويژه‌ايي را براي اين رخداد تاريخي گشوده است. در اين پرونده دلايل انحراف نهضت در گفت‌وگو با استاد علي‌ابوالحسني (منذر) با عنوان « پلوي خاندان روچيلد در باغ سفارت» واكاوي شده است. «خشت كج مشروطة استعماري» به برگزيده‌ي سخنان رهبر انقلاب پيرامون اين مقطع از تاريخ اختصاص دارد. دو ميزگرد با عناوين «به نام عدالت‌خواهي به كام روشنفكري» و «اصلاحاتي كه رنگ انقلاب گرفت» با حضور محمد حسن رجبي، قاسم تبريزي، جواد منصوري و منصوره اتحاديه؛  و مطالبي از سيد مصطفي تقوي، احمد رهدار، موسي حقاني معرفي و نقد كتاب‌هايي كه در مورد مشروطه نگاشته شده نمونه هايي از آثار اين بخش است .

در ادامه‌ي پرونده‌‌ هاي جهان اسلام، اين شماره‌ي زمانه  به بررسي شيعيان سرزمين اسپانيا، نحوة فراز و فرود اسلام در شبه جزيره‌ي آندلس، القاي وحشت از اسلام از 13 قرن پيش،‌ شهداي مسيحي در آندلس مسلمان و مطالب متنوع ديگر پرداخته شده است .

«متفكري نه از جنس فيلسوف»؛ بررسي و نقد افكار مارتين هايدگر، از ديدگاه حجج ‌اسلام عبدالحسين خسروپناه ، عليرضا قائمي‌نيا و دكتر پرويز ضياء شهابي، دكتر محمدرضا ريخته‌گران، دكتر شهريار زرشناس و ... مي باشد.

« نظريه‌ پردازي» اين شماره در برگيرنده‌ي رابطة دين با علوم انساني، با توجه به «علم تجربي ديني» نظريه‌ي دكتر خسرو باقري  و با حضور صاحب نظران؛ از جمله دكتر غلامرضا اعواني ، دكتر سيد كاظم اكرمي و حجج ‌الاسلام حميد پارسانيا ، عبدالحسين خسروپناه و ... است.

ريشه‌هاي وهابيت و شيوه هاي فرهنگي اين فرقه براي گسترش سلفي گري و سخنراني مسعود فراستي با موضوعيت «جهان در سينما به درد ديدن مي‌خورد»؛ به همراه سخنراني آيت‌الله محسن اراكي، دربارة مباني وحدت اسلام؛ بخش ويژه‌ي زمانه را به خود اختصاص داده اند .

گزارش‌هايي دربارة احمد عزيزي؛ شاعر و همچنين بزرگداشت سيدرضا مؤيدخراساني؛ شاعر و مداح اهل بيت در بخش گزارش‌ها و تك نگاشت «نظري بر موانع فرهنگي جهاد اقتصادي» از حمزه عالمي در سرآغاز و گفتاري از دكتر فؤاد ايزدي « اسلام؛ ديگري براي غرب»، دريچه‌ايي به  فرهنگ، اقتصاد و سياستِ ايران و جهان در اين شماره زمانه است.

علاقمندان جهت تهیه این نشریه می‌توانند به مطبوعاتی‌های سراسر کشور و در تهران به نمایشگاه و فروشگاه دائمی آثار کانون اندیشه جوان واقع در خیابان انقلاب اسلامی، حد فاصل خیابان های منیری جاوید و 12 فروردین، شماره 1328 طبقه سوم و احد 9 مراجعه نمایند و یا با شماره تلفن   66900965 ( امور مشترکین نشریه) تماس بگیرند.

زمانه‌ي شماره 15و 16 از دور جدید اين نشریه ( پياپي 102 و  103 ) در 128 صفحه با مدیر مسئولی محمدرحیم عیوضی و سردبیری علي رمضاني، منتشر ‌شده است

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها