کد خبر: ۲۲۷۵۹۲
زمان انتشار: ۰۹:۵۴     ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
کارشناسان ناسا به تازگی لیستی از پروژه‌های مخفیانه فضایی خود را که شکست خورده و هرگز به مرحله تولید نرسیده‌اند را منتشر کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، کارشناسان ناسا اعتراف کرده‌اند که دارای مشکلات عدیده‌ای برای ساخت نسل جدیدی موشکهای فضایی به نام مصطلح شاتل هستند.


گفتنی است، از زمان پرواز یوری گاگارین فضانورد روس در سال 1961 به دور مدار زمین تا به حال رقابت شدیدی بین دو کشور روسیه و ایالات متحده برای ساخت بهترین وسیله برای حمل و نقل و جابجایی فضانوردان است.


بررسیها نشان می‌دهند، در طول این چند دهه ایالات متحده پروژه‌های مختلفی برای ساخت شاتل و موشکهای فضایی داشته و حتی نمونه‌های ساخته شده زیادی را به مرحله بهره‌برداری رسانده اما اکثر آنها به دلیل مشکلات فنی و یا کمبود بودجه لازم اوراق و از حوزه مصرف خارج شده‌اند.



درحال حاضر حمل و نقل فضانوردان به ISS ایستگاه فضایی بین المللی از طریق کپسولهای کشور روسیه مشهور به موشکهای سایوز صورت می‌گیرد.

درحال حاضر در دنیا شرکتهای زیادی مانند بوئینگ و یا هواپیمایی ویرجینیا به طور انفرادی در حال تولید نسل جدید موشکهای فضاپیما با رویکرد توریستی هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها