کد خبر: ۲۳۱۳۴۲
زمان انتشار: ۲۰:۵۸     ۲۹ خرداد ۱۳۹۳

به گزارش 598، روزنامه لبنانی الاخبار نوشت: ارتش سوریه و لبنان دو عملیات نظامی جداگانه را در مرزهای مشترک در منطقه قلمون سوریه و عرسال لبنان در پی متواری شدن هزاران نیروی مسلح از منطقه الجرود و تلاش مجدد برای انجام حملات مجدد علیه شهروندان لبنانی و محل استقرار ارتش سوریه آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته این روزنامه لبنانی، منابع دو ارتش سوریه و لبنان اعلام کردند: عملیات تا نابودی کامل تروریست‌ها در منطقه الجرود ادامه دارد.

این منابع افزودند: تصمیم ارتش لبنان برای کنترل منطقه الجرود بر هیچ کس پوشیده نیست و ارتش خودروهای زرهی و سربازان خود را وارد منطقه بقاع شرقی کرده است و این در حالی است که افراد مسلح وابسته به جبهه النصره، «کتیبة الخضرا»، «انصار الشریعه»، «کتیبة البلال الحبشی» ، «مغاویر القصیر» با کمبود شدید مواد غذایی و آب آشامیدنی روبرو هستند و این مسئله آنها را وادار می‌کند بیشتر به شهرک‌های لبنانی نفوذ کنند.

منابع نظامی سوریه اعلام کردند که ارتش به پیگیری افراد مسلح در الجرود اقدام کرده و این مسئله موجب شده که افراد مسلح به خاک لبنان وارد شوند.

روزنامه الاخبار نوشت: مذاکراتی که تعدادی از افراد مسلح صورت دادند منجر به تسلیم برخی در برابر ارتش سوریه می‌شود به همراه ضمانت‌هایی مبنی بر عدم کشتار آنها در حالی که خارجی‌ها سعی دارند گذرگاه‌های امنی را برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به خارج خاک سوریه ایجاد کنند.

منابع میدانی لبنان اعلام کردند: ارتش طرح عملیاتی را با حمایت روستاهای نزدیک به الجرود آغاز کرده است.

منابع پیگیر عملیات نظامی در دو بخش‌های لبنان و سوریه گفتند: هماهنگی بین دو ارتش ظرف چند روز آینده امری ضروری است و ارتش لبنان می‌تواند برای تحت پیگرد قرار دادن افراد مسلح از هلی کوپترها استفاده کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها