کد خبر: ۲۴۷۱۸۲
زمان انتشار: ۱۹:۳۶     ۱۰ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رسا، آیت الله محسن اراکی در اجلاس روز جهانی مساجد در سالن همایش‌های برج میلاد با اشاره به لزوم توجه به جایگاه مساجد در بافت شهری، اظهار داشت: همه حوزه‌های اجتماعی باید با مساجد در ارتباط باشند، همچنین لازم است در عمران شهری به جایگاه مساجد توجه ویژه ای صورت گیرد و لازم است مساجد را در بحث اوقات فراغت فعال کنیم.

وی همچنین با اشاره به شرایط خاص داخلی و خارجی گفت: امروز دشمنان بر ایجاد حربه میان ادیان مختلف تلاش می‌کنند و همچنین حمله رژیم غاصب صهیونیست به مساجد غزه و مردم مظلوم  فلسطین نشان دهنده دشمنی سخت آنها با اسلام است.

آیت الله اراکی گفت: روز جهانی مسجد و گرامیداشت مسجد الاقصی و همه کسانی که دغدغه تمدن اسلامی را دارند و مسجد را محور و پایگاه تأسیس و احیای تمدن اسلامی می‌دانند تبریک می‌گویم.

آیت الله اراکی در خصوص جایگاه مسجدالاقصی گفت: این بیت برای امامت آماده شده و اولین خانه رهبری است و این در حالی است که همه مساجد خانه الهی است، مسجد مکان تفکر و طهارت است.

وی بیان داشت: ما در تمدن اسلامی باید بدانیم که مسجد مرکز این تمدن سازی است و مرکز شکل سازی در کره زمین به عبادالصالحین تعبیر شده است و همچنین مساجد جایگاه پرورش جامعه است./
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها