کد خبر: ۲۷۶۴۱۱
زمان انتشار: ۲۳:۳۸     ۱۵ آذر ۱۳۹۳
دو مرد جوان که با ربودن پسر دوازده ساله افغان از مقابل خانه‌اش در شهرستان بهارستان، برای آزادی او قصد اخاذی 50 میلیون تومانی از خانواده‌اش را داشتند، ناکام مانده و با رها کردن گروگان گریختند.
به گزارش 598،به نقل از جام جم، شامگاه سه شنبه گذشته مردی که تبعه افغانستان بود، با حضور در پلیس آگاهی شهرستان بهارستان، موضوع گم شدن پسر دوازده ساله اش را خبر داد و برای یافتن وی درخواست کمک کرد و به پلیس گفت: پسرم برای خرید خوراکی و رفتن به بقالی محله، از خانه مان خارج شد و دیگر بازنگشت. زمانی که غیبتش طولانی شد، به خیابان رفتم، اما هرچه اطراف را جستجو کردم، خبری از او نبود. گمان می برم بلایی بر سر وی آمده باشد.

 

با تشکیل پرونده و با هماهنگی قضایی، تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی برای یافتن این کودک آغاز شد تا این که روز بعد مرد شاکی با حضور دوباره در پلیس آگاهی این بار اطلاعات جدیدی را در اختیار آنها قرار داد و گفت: مرد غریبه ای با تلفن خانه مان تماس گرفت و با پخش کردن صدای پسرم که گریه می کرد و کمک می خواست، اعلام کرد او را ربوده و باید برای آزادی فرزندم مبلغ 50 میلیون تومان تهیه کنم، در غیر این صورت او را خواهد کشت و جسدش را در مکانی نامعلوم دفن می کند.

 

کارآگاهان با اطلاعات به دست آمده دیگر اطمینان یافتند پسر دوازده ساله ربوده شده است. پلیس ضمن آموزش به خانواده گروگان از آنها خواست در تماس بعدی آدم ربا ها در هر محلی که قرار گذاشتند، حضور یابند تا ماموران با حضور در آنجا و محاصره محل، موفق به دستگیری آدم ربا ها و نجات کودک شوند.تحقیقات در این باره ادامه داشت تا این که آدم ربایان با خانواده کودک ربوده شده تماس گرفتند و خواستند پول درخواستی را به حومه شهر بیاورند و آنجا منتظر بمانند. با حضو پدر کودک در این محل، کارآگاهان پلیس آگاهی نیز به محل مورد نظر اعزام شدند و آنجا را به طور نامحسوس زیر نظر گرفتند، اما متهمان در آنجا حاضر نشدند و در تماس بعدی با خانواده کودک از آنها خواستند در محل دیگر پول را تحویل دهند که در این محل نیز حاضر نشدند و مدام محل تحویل پول را تغییر می دادند.

 

رها یی گروگان

با گذشت 24 ساعت از وقوع گروگانگیری، شامگاه چهارشنبه گذشته مردی با پلیس تماس گرفت و گفت: پسری را در میان مخروبه ای در حومه یکی از شهرک های شهرستان رباط کریم در غرب استان تهران پیاده کرده ام که بشدت ترسیده و گریه می کند. کارآگاهان پلیس آگاهی به محل مورد نظر اعزام شدند و با تحویل گرفتن این کودک، متوجه شدند او همان پسر ربوده شده است.این کودک از سوی پلیس تحویل خانواده اش شد و ساعتی بعد همراه آنها به پلیس آگاهی آمد و تحقیقات از او در مورد نحوه ربوده شدن وی آغاز شد.

 

پسر دوازده ساله در اظهاراتش گفت: شب حادثه که از خانه مان خارج شدم و در حال حرکت به سمت بقالی بودم، خودروی پرایدی مقابلم توقف کرد. با دیدن سرنشینان آن ترسیدم، خواستم به خانه مان بازگردم که دو مرد از آن پیاده شدند و به سمتم آمدند. آن دو نفر مرا کتک زدند و یکی از آنها با دستانش دهانم را گرفت و به زور مرا به درون خودرویشان انداختند و فرار کردند. آنها تهدیدم کردند اگر سر و صدا کنم چاقویی به همراه دارند که مرا با آن خواهند کشت. من هم از ترس جانم سکوت کردم.

 

یک شبانه روز در اسارتگاه آدم ربایان

گروگان نجات یافته افزود: آدم ربا ها مرا به خانه ای در حومه شهر بردند. روز بعد پس از آن که دست و پایم را بستند و کتکم زدند، شماره تلفن خانه مان را از من گرفتند و با خانواده ام حرف زدند و برای آزادی ام پول خواستند. چند بار هم صدای کمک خواهی ام را برای والدینم پخش کردند تا آنها پول را هرچه زودتر تهیه کنند. یک شبانه روز گروگان آنها بودم. آدم ربا ها تهدیدم می کردند اگر خانواده ام پول درخواستی شان را نپردازند مرا بزودی خواهند کشت.

 

وی اضافه کرد: با شنیدن این حرف ها و تهدیدها خیلی می ترسیدم و دعا می کردم خانواده ام هرچه زودتر پول را به آنها داده و مرا نجات دهند. شب هنگام آدم ربا ها که بسیار دستپاچه بودند، طناب دست و پایم را باز کردند و در مخروبه رهایم کردند که پس از حضور پلیس در آنجا من توانستم نزد خانواده ام بازگردم. با ثبت اظهارات گروگان دوازده ساله، چهره نگاری رایانه ای از متهمان فراری به دست آمد و تحقیقات گسترده کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان بهارستان در غرب استان تهران برای یافتن مخفیگاه آدم ربا ها و دستگیری آنها ادامه دارد.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها