کد خبر: ۲۹۰۵۰۹
زمان انتشار: ۱۵:۰۵     ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد به دنیا بخصوص جریان ضداستکبار نشان دهد که با ایران به آشتی رسیده است، گفت: پیاده‌روی کری و ظریف زیرکی هیأت آمریکایی بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، در پی نامه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه خطاب به نوبخت، در زمینه پیاده‌روی ظریف و وزیر خارجه آمریکا، سخنگوی دولت نامه‌ای خطاب به این دانشجویان نوشت که در بخشی از آن آمده است: «در مورد اینکه چون بخشی از مذاکره وزیر امور خارجه ایران و امریکا به جای نشستن، در حال قدم زدن انجام شد پس «موجبات سرافکندگی و شرمساری اقشار آگاه جامعه فراهم شد»، به این داوری معتقد نیستم. به نظر می‌رسد حداقل با استادان دانشگاه محل تحصیل خود صحبت کنید. چنانچه اکثریت آنها اظهار داشتند که مذاکره در حال نشستن بلامانع است ولی در حال قدم‌زدن آن طور که شما در نامه نوشته‌اید «اقدام ننگین»، قطعاً اینجانب باید در دفاع از فرزندان غیور ملّت بزرگ و حق شناس ایران یعنی هیأت مذاکره کننده ایرانی که رهبر معظم انقلاب در دیدار مجمع عالی بسیج مستضعفین در تاریخ ششم آذرماه سال 93 مجدداً آنها را تحسین می‌کنند، تامل کنم.»

در این زمینه خبرگزاری فارس برآن شد تا نظر اساتید محترم دانشگاه به خصوص اساتید خبره در حوزه روابط بین‌الملل را در زمینه تفاوت یا عدم تفاوت این دو نوع مذاکره جویا شود.

رضا روستا آزاد عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: بحث اصلی در پیاده روی محمدجواد ظریف و جان کری این است که آمریکا می‌خواهد در دنیا نشان دهد با ایران به صلح و صفا رسیده است و قصد دارد حرکت ضداستکبار جهان را به این نتیجه برساند که مذاکره با آمریکا معنی ندارد.

وی افزود: آمریکا می‌خواهد به مردم آزادی‌خواه و ضداستکبار جهان نشان دهد حتی مجموعه ایدئولوژیکی مانند ایران هم به صلح و صفا و آشتی با آمریکا رسیده است و قدم زدن کری و ظریف به منظور چنین تصویرسازی برای مردم جهان صورت گرفته است.

روستاآزاد با بیان اینکه بحث اصلی ما مذاکره به صورت نشسته و ایستاده نیست، گفت: این مساله که مذاکره به صورت نشسته و ایستاده فرقی ندارد فقط یک توجیه است، بحث اصلی این است که آمریکا با یک زیرکی دیپلماتیک از حاشیه مذاکرات نیز بهره‌برداری سیاسی کرد تا به جبهه‌های مبارزه گر ضداستکبار نشان دهد با ایران به صلح و صفا رسیده است.

به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه شریف حتی عکس گرفتن و دست دادن دو مقام سیاسی با یکدیگر در مجامع سیاسی برداشت‌های خاص خود را دارد.

روستاآزاد عنوان کرد: در حوزه وزارت امور خارجه که ملاحظات سیاسی مطرح است گاهی یک حرکت کوچک نشانه‌ها و نتایج بزرگی دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها