کد خبر: ۲۹۹۶۹۷
زمان انتشار: ۰۹:۰۷     ۰۹ اسفند ۱۳۹۳
دست برتر ایران در منطقه که عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران را تا دریای مـــدیترانه و به سمت خلیج عدن پیش برده است سرمایه عظیمی است که در بخش رسمی سیاست خارجی کشور تا حدودی مغفول مانده است.
به گزارش پایگاه 598، «مهدی فضائلی» در سرمقاله شماره امروز «جام‌ جم» نوشت:

شلیک انواع موشک، غرش تانک‌ها و دیگر ادوات زرهی، انفجارهای مهیب، پرواز جنگنده‌ها، بالگردها و پهپادها، به کارگیری انواع سلاح‌های مدرن ساخت داخل، درنوردیدن آب‌های خلیج‌فارس با قایق‌های تندرو و انهدام ماکت ناو هواپیمابر آمریکا، جلوه‌هایی از رزمایش عظیم پیامبر اعظم٩ در تنگه استراتژیک هرمز و خلیج‌فارس بود.رزمایشی که از سوی سلحشوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اجرا گذاشته شد و توجه محافل رسانه‌ای، نظامی و راهبردی دنیا را متوجه خود کرد و پیام‌های روشنی را برای دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی به همراه داشت.
 

این رزمایش هنگامی به اجرا درآمد که بخش دیگری از فرماندهان و نیروهای مجرب این نهاد برآمده از انقلاب اسلامی، در عملیات‌هایی در سوریه و عراق به عملیات مستشاری مشغول بودند و نتیجه حضور هوشمندانه آنان به عقب‌نشینی و شکست تروریست‌های تکفیری داعش در مناطقی از این دو کشور منجر شد. حضوری که در نگاه کلان به آن، نفوذ و اقتدار منطقه‌ای ایران را نشان می‌دهد و به تغییر وضع شرایط منطقه در جهت تأمین منافع راهبردی کشورهای منطقه و تحدید و تهدید منافع بیگانگان منجر شده است.

دست برتر ایران در منطقه که عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران را تا دریای مـــدیترانه و به سمت خلیج عدن پیش برده است سرمایه عظیمی است که در بخش رسمی سیاست خارجی کشور تا حدودی مغفول مانده و آن‌گونه که شایسته است مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

و سومین حضور فرزندان انقلاب و دفاع مقدس را هفته گذشته در احداث بزرگراه حرم تا حرم و افتتاح فاز یک آن در جریان سفر رئیس‌جمهور به قم شاهد بودیم. رئیس‌جمهور هنگام افتتاح این قطعه از بزرگراه گفت: «فرزندان این مرزوبوم در مدت هشت سال دفاع مقدس افتخار بزرگی آفریدند و امروز خوشحالیم که در دوران صلح، بتوانیم از آن بزرگوارانی که امتحان خود را در دفاع مقدس بخوبی پس دادند، الگو بگیریم و فرصت‌ها را در اختیار آنها بگذاریم تا از توان خود استفاده کنند.»

توجه به این سه نمونه فعالیت، تابلویی از حضور غرورآفرین، انقلابی و تأثیرگذار فرزندان این مرز و بوم در نهاد بامسمای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جلوه‌هایی از مدیریت جهادی را به نمایش می‌گذارد. حضور در سه عرصه بازدارندگی و تأمین امنیت ملی، افزایش اقتدار کشور و بالابردن ضریب نفوذ منطقه‌ای ایران و سرانجام عرصه سازندگی و پیشرفت و عمران کشور. وقتی به این عرصه‌ها و نقش تاثیرگذار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آنها توجه کنیم، فلسفه و چرایی حملات بی‌وقفه دشمنان انقلاب اسلامی به این نهاد آشکارتر می‌شود؛ زیرا دشمنان ملت ایران نه‌فقط خواهان امنیت و اقتدار و سازندگی کشور نیستند، بلکه این سه را مزاحم اهداف خود می‌دانند و همواره برای تضعیف آنها قدم برداشته‌اند. البته از دشمنان انقلاب اسلامی جز این کینه‌توزی‌ها انتظاری نیست، ولی همراهی گاه و بیگاه برخی دوستان داخلی در این هجمه‌ها سوال‌برانگیز است که علت آن‌را شاید بتوان در غفلت یا حسادت جستجو کرد!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها