کد خبر: ۳۰۰۲۲۹
زمان انتشار: ۱۳:۴۷     ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
مهر/ وقتي نوبت به خريد طلا و جواهر مي رسد، ارتکاب اشتباهات غير قابل جبران بر سر قيمت محتمل است، مخصوصاً اگر اطلاعات تخصصي در اين زمينه نداشته باشيد و ندانيد که دقيقاً مي خواهيد چه بکنيد.براي اينکه بتوانيد حلقه نامزدي با بهترين قيمت نسبت به بودجه خود بخريد، ۷ نکته کليدي را از زبان متخصصين خبره در زمينه طلا و جواهر بيان خواهيم کرد.

«آنوب شاه»، برشگر الماس و «آندريا نوولا»، مدير خلاق جواهرسازي «جِما جِيد»، راز و رمزهايي را فاش مي کنند تا بتوانيد بيشترين درخشش و زيبايي را بر حسب پول داخل جيب تان بدست آوريد.

۱. اگر مي خواهيد جواهر بخريد، روي قيراط الماس حساس باشيد
حداقل براي بانويي که نامزد شماست، وزن به قيراط و اندازه نگين الماس نشان يک حلقه، فاکتورهايي مهم در خريد هستند (هر قيراط معادل ۲ دهم گرم است). اين را طلافروش ها مي دانند و همين موضوع است که اصل قيمت طلا و جواهر را تعيين مي کند. آنوب توصيه مي کند: «بجاي خرج کردن پول تان براي خريد الماس يک قيراطي، تلاش کنيد که يک نمونه ۹۵ صدم قيراطي پيدا کنيد. فروشندگان تمام تلاش شان را مي کنند که وزن قيراط بالاتري به شما پيشنهاد دهند تا پول و سود بيشتري بدست آورند. اگر قيراط يک جواهر الماس نشان کم شود، قيمت آن بطور قابل ملاحظه اي افت خواهد کرد.»

نوولا نيز موافق است که اين توصيه اي طلايي براي صرفه جويي است، او اضافه مي کند: «براي هر چند صدم قيراط بيشتر، قيمت الماس به صورت نجومي رشد مي کند؛ اگر حلقه اي با الماس يک قيراطي به شما پيشنهاد شد، فراموش نکنيد که قيراط هاي پايين تر مثلا ۹۵ يا ۹۷ صدمي را نيز امتحان و مقايسه کنيد. ظاهر اين موارد فرق زيادي با هم ندارد، اما تفاوت قيمت زيادي را ايجاد مي کند.»

۲. آنلاين خريد کنيد
با خريد در برخي فروشگاه هاي آنلاين مي توانيد از تخفيف هاي ويژه استفاده کنيد. به علت اينکه اين فروشگاه ها مخارجي همچون اجاره مغازه را ندارند، برخي مواقع محصولات خود را با قيمت هاي پايين تر از بازار ارائه مي دهند. آنوب توصيه مي کند: «حتي اگر علاقه به بازارگردي داريد، اين کار را انجام دهيد اما در نهايت خريدتان را آنلاين انجام دهيد؛ چون در اين صورت امکان ديدن مدل هاي بيشتر و بهره مندي از قيمت هاي پايين تر را خواهيد داشت. برخي مواقع بين مغازه ها و فروشندگان آنلاين، تفاوت ۲۰ درصدي قيمت وجود دارد.»

۳. در فصل تابستان خريد کنيد
به صورت نانوشته، اکثر عروسي ها در فصل تابستان برگزار مي شوند؛ در نتيجه ممکن است فکر کنيد که اين فصل بدترين زمان براي خريد حلقه نامزدي است. اما با توجه به اينکه با برگزاري عروسي ها در تابستان، اکثر نامزدي ها در مواقع ديگر سال انجام مي شود، بهتر است در تابستان اقدام به خريد حلقه کنيد. آنوب مي گويد: «چون فروش در تابستان کمتر است، اکثر جواهرفروشان با مشتريان خود بهتر راه مي آيند و انعطاف پذير تر عمل مي کنند. برعکس، در حوالي عيد سال نو تقاضا براي حلقه هاي نامزدي زياد مي شود و قيمت آن ها بالا مي رود.»

۴. مدل هاي غير معمول را پسند کنيد
آيا همسر شما يک الماس گرد يا حلقوي را ترجيح مي دهد؟ متاسفانه شما در گروه اکثريت جا داريد و بر حسب همين تقاضا بايد پول بيشتري را صرف خريد کنيد. براي صرفه جويي، به اشکال غير معمول و غير سنتي نيز نگاهي بياندازيد و با همسرتان به توافق برسيد که يکي از آن ها را پسند کند. آنوب عقيده دارد: «بر اساس بديهيات اقتصادي، حلقه هايي با اشکال فانتزي قيمت بسيار کمتري دارند چون تقاضا براي آن ها کمتر است. همچنين، يک تراشکار براي ساختن الماس گرد بايد نسبت به اشکال ديگر، مقدار بيشتر از الماس را بتراشد، در نتيجه قيمت الماس هاي گرد زيادتر است.»

۵. به دنبال ديگر سنگ هاي زينتي بگرديد
شايد بدترين دشمن يک مرد در هنگام خريدهاي نامزدي را بتوان الماس هاي گران قيمت دانست. سعي کنيد بانوي تان را متقاعد کنيد به سنگ هاي ديگري مانند ياقوت و زمرد و ... فکر کند. نوولا پيشنهاد مي کند: «عروس هاي خاص مي توانند سنگ هاي غير متعارف پسند کنند يا حلقه اي بر پايه نگين الماس بخرند اما از فروشنده بخواهند در نگين حلقه از سنگ ديگري استفاده کند. براي مثال فرهنگ هاي شرقي براي سنگ يشم سبز ارزش فوق العاده اي قائل اند و خريداران مي توانند اين سنگ را که کمياب تر از الماس است اما قيمت کمتري دارد، خريداري کنند.»

۶. طلاي زرد بخريد
طلاي زرد مدتي است از مد افتاده و نسبت به ساير انواع فلزات زينتي و جواهرآلات افت قيمت پيدا کرده است. اگر نامزدي داريد که هنوز به طلاي زرد علاقه دارد، اين فرصت طلايي را از دست ندهيد و براي صرفه جويي او را تشويق به خريد بر مبناي اين علاقه اش کنيد.

۷. طلاي ۱۴ عيار را بر ۱۸ عيار ترجيح دهيد
وقتي قصد خريد طلاي زرد را داريد، بايد به نکته مهمي توجه کنيد. طلاي ۱۸ عيار با توجه به نام آن بيشترين فروش را دارد اما آنوب مي گويد: «اين تنها يک برند است و به دليل اينکه طلاي ۱۸ از ۱۴ عيار خالص تر است قيمت بيشتري دارد؛ در حالي که تفاوت چنداني در ظاهر اين دو نوع وجود ندارد. اگر طلاي ۱۴ عيار بخريد مي توانيد مقدار خوبي را صرفه جويي کنيد و فقط کافيست به صورت سالانه با صرف مبلغي ناچيز، حلقه را خش گيري و آبکاري کنيد تا همواره مثل يک طلاي نوي ۱۸ عيار به نظر برسد.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها