کد خبر: ۳۰۴۸۶۰
زمان انتشار: ۱۱:۰۲     ۲۵ اسفند ۱۳۹۳
ايسنا/ مديرکل دفتر ازدواج و تعالي خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: حضور بيش از حد در شبکه‌هاي مجازي يکي از دلايل کاهش تمايل افراد براي پيگيري جدي امر ازدواج است؛ چرا که با برقراري ارتباط‌ات متعدد نيازهاي عاطفي، اطلاعاتي و ارتباطي خود را ارضا مي‌کنند و همين امر انگيزه آنان را براي برخورداري از ارتباطات باثبات و متعهدانه کاهش مي‌دهد.

دکتر بهمن بهمني افزود: شبکه‌هاي مجازي مانند وايبر، واتس‌آپ و فيس‌بوک ابزاري هستند که مي‌توان از آن‌ها خوب يا بد استفاده کرد. برخي از مطالب اين شبکه‌ها بازدارنده ازدواج و مروج فساد و بي‌ بند و باري هستند؛ البته برخي گروه‌ها در اين شبکه‌ها مروج ازدواج هستند که مي‌توان از آن‌ها حمايت و محتوا و ساختار شبکه‌هاي مجازي را هدايت کرد.

وي خاطرنشان کرد: بيشتر ارتبا‌ط‌هايي که در فضاي مجازي برقرار مي‌شود. دروغ، وهم و خيالات است و موجب اتلاف وقت مي‌شود. در واقع هرچه قدر دسترسي افراد تسهيل شود، انگيزه انتخاب دائم کاهش مي‌يابد. زماني که فرد بتواند با افراد مختلف در ارتباط باشد و با آن‌ها درباره هر موضوعي حرف بزند و مکانيزمي براي راستي‌ آزمايي مطالب مطرح شده نباشد، تمايل افراد به ازدواج کاهش مي‌يابد.

مديرکل دفتر ازدواج و تعالي خانواده وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تاثير عضويت افراد در شبکه‌هاي مجازي تلفن همراه گفت: در حال حاضر هر يک از اعضاي خانواده در منزل از شبکه‌هاي مجازي تلفن همراه خود استفاده مي‌کنند و با هم حرف نمي‌زنند و تصميم‌گيري نمي‌کنند. در نتيجه ميزان تجربه موفقيت و شکست آنان کاهش مي‌يابد.

بهمني در پايان تصريح کرد: استفاده بيش ازحد از شبکه‌هاي مجازي به روابط عاطفي با ثبات و هدفدار ضربه مي‌زند. در حال حاضر حتي روانشناسان اجتماعي و جامعه‌شناسان در اين زمينه مطالعه مي‌کنند؛ چراکه روابط غيرحضوري شده و جاي روابط چهره به چهره و مسئولانه را گرفته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها