کد خبر: ۳۰۸۰۶۰
زمان انتشار: ۰۹:۳۵     ۱۹ فروردين ۱۳۹۴
اولين سفرنامه قطار لوکس عقاب طلايي در سال 2015 با حرکت در "مسير جواهرات پارسي" از 20 فروردين ماه اجرا مي‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايسنا، اولين سفرنامه قطار لوکس عقاب طلايي در سال 2015 با حرکت در "مسير جواهرات پارسي" از 20 فروردين ماه اجرا مي‌شود.
عقاب طلايي سال گذشته (2014 ميلادي) دو سفر رفت و برگشت در ايران داشت. قطار پر سر و صداي اکسپرس دانوب که به قطار پولدارها مشهور است، سال گذشته حدود 140 مسافر را با مليت‌هاي اروپايي‌، آمريکايي، استراليايي و حتي آسيايي به ايران آورد. طبق تقويم تعريف شده، قرار است اين قطار تا پايان سال 2015 هشت برنامه‌ رفت و برگشت به ايران داشته باشد.

مسافران اين قطار براي سفر 15 روزه‌شان از مجارستان تا ايران و حرکت در مسير جواهرات پارسي حدود 9 تا 15 هزار دلار پرداخت مي‌کنند. مسافران عقاب طلايي - که عضو باشگاه قطارهاي لوکس دنيا است و با نام هتل 5 ستاره چرخ‌دار شهرت دارد - به ازاي هزينه‌اي که مي‌پردازند‌، در طول سفر از اقامت در کوپه‌هايي که به سبک دهه‌ 50 ميلادي طراحي شده‌ و به سرويس بهداشتي و حمام اختصاصي مجهزند و خدمتکار تمام وقت دارند، بهره‌مند مي‌شوند.
ابراهيم پورفرج، مجري ايراني اين پروژه سفر اين گردشگران به ايران را با قطار در شرايطي که جاي خالي در هتل‌هاي خوب کشور به سختي پيدا مي‌شود،‌ يک نوع خوشبختي مي‌داند و به خبرنگار ايسنا مي‌گويد: اگر اين گروه بزرگ بدون قطار به ايران مي‌آمد، توان پذيرش و خدمات‌رساني به آن‌ها را نداشتيم، چون با کمبود اتاق خالي در هتل‌هاي مناسب ايران مواجهيم و اين قطار حکم هتل آن‌ها را دارند و پوششي روي اين مشکل است.
او تاکيد مي‌کند: اگر اين قطار نبود، اجراي اين پروژه خيلي سخت مي‌شد.
پورفرج درباره‌ي جديدترين سفر «عقاب طلايي» به ايران توضيح مي‌دهد: اين قطار لوکس که سفرش از بداپست مجارستان آغاز مي‌شود، سال گذشته دو سفر رفت و برگشت در ايران داشت و تازه‌ترين سفر آن در ايران از 20 فروردين آغاز مي‌شود که پس از پنج روز گشت در شمال غرب،‌ جنوب و مرکز ايران 25 فروردين‌ وارد تهران مي‌شود و قطار پس از دو روز توقف آماده همراهي با حدود 60 مسافر ديگر خواهد شد.
وي اضافه مي‌کند: اين قطار در سفر نخست حامل حدود 100 مسافر با مليت‌هاي آمريکايي، انگليسي‌، کانادايي‌، سوئيسي‌، اسپانيايي‌، پروئي، هلندي‌، ايتاليايي‌، مجارستاني‌، آلماني و روسي خواهد بود. بيشتر مسافران اين قطار را نيز آمريکايي‌ها تشکيل مي‌دهند.

پورفرج مي‌گويد: برنامه و مسير حرکت اين قطار نسبت به برنامه قبلي تغييري نکرده است. قطار از مرز رازي وارد مي‌شود، از زنجان‌، يزد،‌ شيراز و اصفهان گذر خواهد کرد، در تهران متوقف مي‌شود تا مسافران بعدي با هواپيما برسند و مسير را در سمت ديگري از ايران، يعني مشهد‌، کرمان‌ و بم ادامه خواهد داد و مسافران آن نيز يزد‌، شيراز‌، پرسپوليس ، اصفهان‌، تهران و زنجان را خواهند ديد و با قطار، ايران را از مرز رازي ترک خواهند کرد.

او بدون آن‌که آماري از درآمدزايي مسافران اين قطار لوکس بدهد‌، مي‌گويد: تمام برنامه‌هاي مربوط به مسافران اين قطار لوکس VIP است. مسافران آن نيز جزو گردشگران ثروتمند به حساب مي‌آيند و انتخاب اصطلاح قطار پولدارها براي عقاب طلايي واقعا درست و به‌جا است.

پورفرج ادامه مي‌دهد: تعداد و زمان بازديدهاي گردشگران اين قطار بيشتر از مسافران عادي است، آنها به خاطر نداشتن مشکل حمل بار‌، صنايع دستي و سوغات بيشتري از ايران مي‌خرند و ما اين را در مسافران دو قطار قبلي شاهد بوديم.
او با تاکيد بر اين‌که درآمدزايي مسافران اين قطار براي ايران بيشتر از گردشگران معمولي است، مي‌گويد: هزينه يک وعده‌ي ناهار آن‌ها در يکي از هتل‌هاي تهران 150 هزار تومان شده است، در حالي که هزينه يک مسافر عادي معمولا حدود 30 هزار تومان مي‌شود. پولي که اين گردشگران به ايران مي‌آورند چند برابر آن چيزي است که ساير گردشگران براي کشور دارند، پس لازم است شرايط براي سفر گردشگران بيشتر به اين شکل تسهيل و فراهم شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها