کد خبر: ۳۱۱۶۲۳
زمان انتشار: ۱۲:۳۰     ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
جام جم/ عامل جنايت خيابان رکني همدان که 4 عضو خانواده را به خاطر معامله اجناس عتيقه‌اي به قتل رسانده بود، پس از 50 روز دستگير و به بازسازي و تشريح صحنه جنايت پرداخت.

يازدهم اسفند سال گذشته زني جوان وقتي اعضاي خانواده اش پاسخي به تماس هاي او ندادند، نگران به خانه آنها رفت و با اجساد مادر پنجاه ساله، 2 برادر سي و هشت و بيست و هفت ساله و خواهر هجده ساله اش روبه رو شد.

کارآگاهان جنايي همدان با اعزام به محل حادثه در خيابان رکني تحقيقات براي رازگشايي از اين پرونده را آغاز کردند. اين در حالي بود که شواهد موجود در صحنه کشف جرم نشان مي داد از مرگ آنها بيش از يک هفته مي گذرد.

آنها سپس تحقيقات خود را آغاز و افرادي را به عنوان مظنون دستگير کردند که تعدادي از آنها آزاد شدند، اما از ميان آنها سه نفر همچنان در بازداشت ماندند. آنها افرادي بودند که با پسران خانواده مراوده مالي يا کاري داشتند.

همچنين بررسي هاي کارشناسان پزشکي قانوني نشان داد؛ مادر و دختر خانواده بر اثر خفگي و پسران با شليک گلوله به قتل رسيده بودند. قربانيان قبل از قتل با عاملان جنايت درگيري داشتند.

کارآگاهان در ادامه به دو مرد به نام هاي محمود و اميرحسين که در جريان معامله هاي عتيقه با يکي از مقتولان در ارتباط بودند، ظنين شده و آنها را بازداشت کردند، اما مدارکي مبني بر اين که آنها در اين جنايت ها نقش داشته باشند، به دست نياورده و آن دو را آزاد کردند.

اما آنها را همچنان زير نظر گرفتند تا اين که با گذشت پنجاه روز از وقوع اين جنايت هولناک ماموران به سرنخ هايي دست يافتند که نشان مي داد، اميرحسين چک و مدارکي در دست يکي از مقتولان به نام سعيد داشته است.

همين سرنخ کافي بود که پليس اطمينان پيدا کند، عامل اين جنايت، اميرحسين است. کارآگاهان موضوع را به بازپرس پرونده اطلاع داده و با هماهنگي قضايي مخفيگاه هاي او را زير نظر گرفتند تا اين که عصر سه شنبه گذشته وي را درحال تردد دريکي از محله هاي شهر دستگير کردند.

اعتراف تکان دهنده متهم به 4 جنايت
متهم با انتقال به پليس آگاهي اظهارات متناقضي را بيان کرد، اما دو روز پيش به قتل اعتراف کرد و گفت: من و سعيد معامله هايي بر سر اشياي عتيقه داشتيم. مدتي پيش در جريان يک معامله اختلاف پيدا کرديم و او حاضر نشد مدارک وچک هاي سفيد امضايي که ازمن گرفته بود را به جز يکي پس بدهد. من نقشه کشيدم که هر طور شده وارد خانه آنها شده و مدارک و چک هاي سفيد امضايم را پس بگيرم. يکي از دوستانم به نام محمود پنجاه ساله که از موضوع اطلاع داشت با من تماس گرفت و مدعي شد خانواده سعيد به شيراز رفته اند و بهترين فرصت براي دستبرد به خانه آنهاست.

متهم به قتل ادامه داد: من و محمود دونفري به مقابل خانه سعيد درخيابان رکني شهر همدان رفتيم. او در خيابان ماند ومن از بالاي ديوار وارد خانه شدم. همه جا را جستجو کردم.در اتاق نشيمن فردي خوابيده بود. گمان کردم سعيد در آنجا خوابيده است. او را با همان پتو خفه کردم که بعد فهميدم خواهر سعيد است. خواستم جسد را داخل کمد قرار دهم که مادر خانواده با شنيدن سر و صدا متوجه شده و به اتاق آمد که غافلگير شدم.

اميرحسين در اعترافاتش افزود: با اين زن هم درگير شده و او را با دستانم خفه کردم. براي اين که ردي ازخود برجا نگذارم، جسد هردويشان را داخل حمام خانه انداختم و بعد به سمت اتاق بازگشتم. همه جاي خانه ر اجستجو کردم تا شايد مدارک و چک ها را پيدا کنم که همدستم با من تماس گرفت و خبر داد که سعيد تا دقايقي ديگر وارد ساختمان مي شود. با سلاح کلتي که همراه داشتم، منتظر وي ماندم. سعيد با ورود به خانه و ديدن من تعجب کرده و علت حضورم را پرسيد که جواب دادم مدارک و چک هايم را ندادي، خودم براي برداشتن آن آمدم. او خواست فرار کند که با وي درگير شده و دو گلوله به وي شليک کردم. دوستم دوباره خبر داد که پسر ديگر خانواده به نام وحيد در حال بازگشت به خانه است. به محض اين که وحيد وارد خانه شد او را در مقابل ورودي خانه به گلوله بستم. جسد او را کشان کشان به کنار برادرش آورده و همان جا انداختم. بعد در ادامه جستجوهايم مدارک و چک هاي سفيد امضايم را پيدا کردم و سراسيمه خارج شدم.

رئيس پليس آگاهي استان همدان در اين باره به جام جم گفت: با اعتراف متهم به قتل، همدست وي نيز تحت تعقيب پليس قرار گرفت و دستگير شد و به همدستي با وي براي اجرا شدن نقشه اين جنايت اعتراف کرد.

سرهنگ رضا زارعي افزود: متهمان روز گذشته با انتقال به محل جنايت، صحنه قتل را بازسازي کردند. براي آنها قرار قانوني صادر شده است. تحقيقات تکميلي از متهمان ادامه دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها