کد خبر: ۳۱۹۲۰۶
زمان انتشار: ۱۵:۰۱     ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
براساس آمار اعلامی از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران:
در حالی که به علت شرایط محدودیت ارزی کشور و لزوم حمایت از تولیدات داخلی و پشتیبانی از تولیدکنندگان در مقابل تولیدات وارادتی تاکید می شود آمار واردات ایران در دو ماهه نخست سال 1394 از گمرک جمهوری اسلامی ایران حکایت از واردات کالاهای اساسی کشاورزی در صدر جدول واردات ایران دارد.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، در حالی که به علت شرایط محدودیت ارزی کشور و لزوم حمایت از تولیدات داخلی و پشتیبانی از تولیدکنندگان در مقابل تولیدات وارادتی تاکید می شود آمار واردات ایران در دو ماهه نخست سال 1394 از گمرک جمهوری اسلامی ایران حکایت از واردات کالاهای اساسی کشاورزی در صدر جدول واردات ایران دارد.

طبق آمار اعلامی از سوی گمرک ایران در عمده کالاهای وارداتی به کشور محصولاتی چون ذرت، برنج، کنجاله، ماشین‌آلات به هم فشردن و قالب‌گیری، گندم، دانه سویا، قطعات منفصله تولید خودرو، خودرو با حجم سیلندر ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی و جو دیده می شود.



بر این اساس ذرت دامی به ارزش ۲۱۸ میلیون دلار و سهم ارزشی ۳٫۴۴ درصد در رتبه اول، برنج باارزش ۱۵۳ میلیون دلار و سهم ارزش ۲٫۴۴ درصد در رتبه دوم و کنجاله سویا که برای خوراک دام و طیور استفاده می‌شود با واردات ۱۴۲ میلیون دلار و سهم ارزشی ۲٫۲۴ درصد در رتبه سوم قرار دارد.

باید توجه داشت میزان واردات برنج نیز باوجود ممنوعیت ثبت سفارش این محصول به دستور وزیر جهاد کشاورزی، در دو ماه ابتدای سال جاری ۱۴۹٫۱ هزار تن با متوسط قیمت یک دلار بود که نشان‌دهنده این است که واردکنندگان این محصول از نقطه‌ضعف گمرک استفاده کرده و با دور زدن ممنوعیت ثبت سفارش و استفاده از ثبت سفارش‌های انجام‌شده در سال گذشته اقدام به واردات کرده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها