کد خبر: ۳۵۳۸۳۰
زمان انتشار: ۱۱:۴۹     ۱۶ آذر ۱۳۹۴
مدیر کل راه و شهرسازی گیلان از بارش یک‌متر برف در محورهای کوهستانی پونل به خلخال و اسالم به خلخال خبر داد و گفت: تمام محورهای کوهستانی گیلان پوشیده از برف است.

به گزارش پایگاه 598، شعبان‌علی خاوری پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از محور پونل به خلخال اظهار کرد: اکنون ارتفاع برف در محورهای کوهستانی پونل به خلخال و اسالم به خلخال به یک متر رسیده است.

وی افزود: به دلیل شدت بارش برف و کولاک محدوده زندانه به خلخال واقع در محور پونل‌ـ‌خلخال مسدود اعلام شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه بارش برف در محورهای کوهستانی این استان شدت بیشتری پیدا کرده است، تصریح کرد: تشدید برف و کولاک در محورهای کوهستانی گیلان تردد را با کندی مواجه کرده است.

وی با اشاره به اینکه در ارتفاعات «آبی‌نام» سیاهکل و دیلمان نیز بارش سنگین برف ادامه دارد، گفت: ارتفاع برف به بیش از یک متر و 25 سانتی‌متر می‌رسد.

خاوری ادامه داد: در ارتفاعات ماسال و محورهای کوهستانی حشمت‌آباد رودبار، ارتفاع برف به 50 سانتی‌متر می‌رسد.

وی ارتفاع برف در محورهای قوشه‌لانه و ویه‌کلیشم رودبار، اشکورات و لات‌محله رودسر، بلوردکان املش و امامزاده اسحاق شفت را بین 20 تا 30 سانتی‌متر عنوان کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: ارتفاع برف در محور شوک ملکوت املش به 30 تا 40 سانتی‌متر، خصیل‌دشت املش 70 سانتی‌متر و ماسوله 40 سانتی‌متر رسیده است.

وی درباره گردنه کوهین تصریح کرد: گردنه کوهین نیز به دلیل کولاک شدید تا اطلاع ثانوی مسدود است و با تشدید و ادامه بارندگی‌ها راهداران به صورت شبانه‌روزی برای باز نگه‌داشتن راه‌ها تلاش می‌کنند.

خاوری با اشاره به اینکه راهداران به صورت مستمر در محورهای مواصلاتی در حال گشت‌زنی هستند، یادآور شد: در صورت نیاز به کمک رانندگان و مسافران می‌شتابند.

وی شماره‌های 141و 33311111ـ 013 را برای اطلاع از وضعیت راه‌ها و مسیرهای عبوری گیلان اعلام کرد و متذکر شد: به دلیل افزایش حجم ریزش برف و کولاک در برخی محورهای کوهستانی تردد در این محورها تنها با زنجیر چرخ میسر است.

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان از رانندگان خواست تمام ملزومات سفر مانند زنجیر چرخ، وسایل گرمایشی و جیره خشک غذایی را به همراه داشته باشند و قبل از آغاز سفر از وضعیت راه‌ها با شماره‌های مذکور آگاه شوند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها