کد خبر: ۳۵۴۴۲۲
زمان انتشار: ۰۸:۳۶     ۲۲ آذر ۱۳۹۴
در بخشی از این نامه آمده است: براساس اطلاع رسانی مقامات محترم قوه قضاییه، حضرت آقا اجازه استثنا شدن دانشجویان بورسیه از شمول مصوبه 630 شورای عالی انقلاب فرهنگی را صادر نموده اند. یکی از بندهای این مصوبه، کمیته تجدید نظر، زیر نظر مسئولان وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، جمعی از دانشجویان بورسیه در نامه ای خطاب به رئیس قوه قضائیه ضمن تشریح روند پرونده سازی وزرات علوم برای دانشجویان بورسیه در طول دو سال گذشته، خواستار برخورد جدی دستگاه قضا با متخلفین شدند.

متن این نامه که نسخه ای از آن برای پایگاه 598 ارسال گردیده است در ادامه می آید.

حضرت آیت الله آملی لاریجانی دامت توفیقاته
ریاست محترم قوه قضاییه

با عرض سلام و تحیت

در ابتدا دانشجویان مظلوم بورسیه، از تلاش های حضرتعالی در پرونده بورسیه ها، مخصوصا کسب تکلیف از محضر رهبر عظیم الشان انقلاب، قدردانی خود را اعلام می دارند. امیدواریم ان شاالله با دستور اخیر معظم له، قدم مهمی در خنثی سازی فاز اول پروژه نفوذ در عرصه دانشگاه برداشته شود. در این باره لازم دیدیم دغدغه های خود را بیان داریم، تا به فضل الهی، قوه قضاییه همچون گذشته، در استفای حقوق مظلومین سربلند بیرون آید.

براساس اطلاع رسانی مقامات محترم قوه قضاییه، حضرت آقا اجازه استثنا شدن دانشجویان بورسیه از شمول مصوبه 630 شورای عالی انقلاب فرهنگی را صادر نموده اند. یکی از بندهای این مصوبه، کمیته تجدید نظر، زیر نظر مسئولان وزارت علوم  و شورای عالی انقلاب فرهنگی است. 

کارشناسان حقوقی (جناب اقای منتظری رییس محترم دیوان عدالت اداری) و خود دانشجویان بورسیه پیش از این نیز اعلام نموده اند که کمیته مذکور هیچ اعتبار حقوقی و قضایی نداشته ودر واقع کمیته فوق بدلیل اینکه در این مورد (بورسیه) ذینفع می باشد، زیرا هم شاکی پرونده دانشجویان بورسیه  وهم قاضی پرونده دانشجویان بورسیه وهم مجری اعمال تصمیمات می باشند به گونه ای که از 9 نفر اعضای کمیته  تجدید نظر ذیل مصوبه 630 ،6 نفر از طرف وزارت علوم تعیین شده است(اقای فرهادی وزیر محترم ،اقای صدیقی معاون وزیر علوم ،معاون حقوقی وزارت علوم ،و3نفر با انتخاب وزیر ) و3 نفر هم از اعضای شورای انقلاب فرهنگی می باشد  و مراجعه به آن نوعی اعتباربخشی به کمیته محسوب شده و این اعتباربخشی خلاف اصول عدالتخواهی و قانونمداری است.

از طرف دیگر، با توجه به محتوای اعلام شده از فرمان معظم له، هنگامی که دانشجویان بورسیه از شمول مصوبه 630 خارج شده اند لذا از مراجعه به کمیته فاقد شانیت قضایی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مستثنا شده اند و درخواست داریم که قوه قضاییه مستقیما دریافت کننده شکایات دانشجویان بورسیه باشد.

همچنین درخصوص مشکلات و خواسته های دانشجویان بورسیه که خواهان داوری محاکم صالحه در خصوص آن ها هستند به نکاتی اشاره می شود. وزارت علوم مشکلات بسیاری را پیش روی دانشجویان بورسیه قرار داده است تا با حل هر کدام، مشکل دیگری را برای سنگ اندازی در اختیار داشته باشد. لغو بورس به بهانه های بی پایه مانند کسر معدل، کبر سن و اشتغال و محکوم کردن دانشجویان به پرداخت شهریه، زیر بار تعهد جایابی نرفتن وزارت علوم، پرداخت نکردن حقوق و مستمری بورسیه ها علیرغم سلب حق اشتغال همزمان با تحصیل، عدم نیاز دادن های مکرر به دانشجویان دارای جایابی، برخی از مشکلاتی است که پیش روی دانشجویان بورسیه قرار دارد. 

لازم به ذکر است که طبق حکم صادره کمیسیون اصل نود تمام بورسیه ها دارای تاییدیه شورای مرکزی بورس وزارت علوم وقت بوده و بلااستثنا قانونی و محق برای استفاده از مزایای بورس می باشند. از طرف دیگر طبق تعریف قانون بورس، فلسفه اعطای بورس تامین اعضای هیات علمی است. آن گونه که از این تعریف بر می آید، اعطای بورس مترادف با استخدام هیات علمی است. پس وزارت علوم موظف است تمام افرادی را که بورس کرده است، پس از فراغت از تحصیل به عنوان هیات علمی استخدام نماید. نکته مغفول مانده مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که طبق اسناد توسعه ای تدوین شده نظام آموزش عالی، در مراکز زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری به بیش از 20 هزار عضو هیات علمی جدید برای رسیدن به نسبت استاندارد استاد به دانشجو، نیاز است که استخدام نزدیک به 2000 دانشجوی بورسیه تنها بخش اندکی از آن را جبران خواهند کرد.

همچنین لازم به ذکر است، ورای تمام مباحث مادی، آبروی از دست رفته و تهمت هایی قرار دارد که ناجوانمردانه به این تعداد نخبه جوان وارد گردید. درخواست داریم که درباره جرائم مشهود برخی مسئولان دخیل در این پرونده، اعم از ایراد تهمت،افترا، تشویش اذهان عمومی، نشر اکاذیب ،انتشار اسامی بورسیه ها، مدعی العموم ورود کرده و خاطیان را به محاکم صالحه بسپارد.

در پایان از حضرتعالی خواهشمندیم که قوه قضاییه ورودی حداکثری را در این پرونده بسیار مهم داشته باشد و فتنه گرانی را که چشم به باز شدن باب نفوذ در عرصه علمی و آموزش عالی کشور دارند، سرجای خود بنشاند.

با تشکر
جمعی از دانشجویان بورسیه

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها