کد خبر: ۳۶۳۰۹۸
زمان انتشار: ۱۳:۳۰     ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
نقدی بر سخنان عجیب روز گذشته رئیس جمهور روحانی:
آیا مردم وعده حل مشکلات اقتصادی در صد روز (که هم اکنون به هزار روز نزدیک شده است) را باید فراموش کنند؟ آیا مردم وعده حل بسیاری از مشکلات حتی آب خوردن که به بعد از برجام موکول شده بود را باید فراموش کنند و برطرف نشدنش را کار خدا بدانند؟؟ آیا کرسنت هم کار خدا است؟؟
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، در دهم فروردین 91 موشه یعلون معاون ملعون نخست وزیر رژیم صهیونیستی بیان کرد ترور دانشمندان هسته ای ایران "کار خدا بوده است و خداوند به اسراییل خیلی کمک می کند" و از این رو هنگامی که رهبر معظم انقلاب آمدن تفنگداران آمریکایی به آبهای ایران و دستگیری آنها را "کار خدا" توصیف کردند، مردم انقلابی ایران اسلامی پاسخی قاطع و عملی و "کاری خدایی" را در برابر یاوه گویی صهیونیستها و "کار خدا"ی جعلیشان مشاهده کردند و به خود بالیدند.

با این سخن می توان درک کرد که چرا رهبری انقلاب، زانو زدن و دست تسلیم روی سر گذاشتن مجهزترین ارتش جهان را در مقابل انقلاب اسلامی کاری خدایی می نامند.

"می‌گویند با برجام دولت برای ملت رفاه بیاورد، مگر ما برجام را آورده‌ایم؟ برجام را خدا آورد، همان خدایی که برجام را آورد رفاه هم خواهد آورد" اینها اظهارات حسن روحانی در مراسم تجلیل از دست اندرکاران برجام است. نکته ای که مطرح است اینکه آیا باید برجام را کار خدا دانست یا کار کدخدا؟! اتفاقا خدای متعال میفرماید " وَ لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرینَ عَلَی الْمُؤْمِنینَ سَبیلاً."

و طبق همین قاعده نفی سبیل باید همه راههای نفوذ کفار بر مومنان را مسدود کرد، اما آیا برجام اینگونه است؟؟ آیا مردم وعده حل مشکلات اقتصادی در صد روز (که هم اکنون به هزار روز نزدیک شده است) را باید فراموش کنند؟ آیا مردم وعده حل بسیاری از مشکلات حتی آب خوردن که به بعد از برجام موکول شده بود را باید فراموش کنند و برطرف نشدنش را کار خدا بدانند؟؟ آیا کرسنت هم کار خدا است؟؟

راستی اگر رییس جمهور اینچنین دیدگاهی دارند رد صلاحیت برخی افراد و سایر مسائلی که باب میلشان نیست را نمی توانند کار خدا بدانند؟؟ خدایی دانستن برجام علاوه بر تقدیس آن، نشاندهنده روحیه نقدناپذیری دولت است و اینگونه القا می کند انتقاد از برجام انتقاد از کار خداست! در حالی که با دقت در اظهار نظرات آمریکاییها می توان گفت برجام کار کدخداست: جان کری در میان اعضای نیروی دریایی آمریکا در واشنگتن: "بیست و پنج سال ردیابی بر تمام تولید اورانیوم ایران خواهیم داشت... آمریکا و دوستان ما در منطقه در نتیجه این توافق امن تر خواهند بود...بازرسی های بی سابقه ای از تاسیسات ایران انجام می دهیم" . 

وندی شرمن در گفتگو با سی ان ان : "بر اثر اجرای برجام ما خواهیم دید که ایران چقدر سریع می تواند آن چیزی را اجرا کند که لازم است تا آنها انجام دهند، یعنی گام های هسته ای تشریح شده در توافقنامه را باید بردارند"

اینگونه سخن گفتن روحانی از خدایی بودن برجام بی درنگ ما را یاد یکی از حکایات سعدی می اندازد: "ناخوش آوازی به بانگ بلند قرآن همی‌خواند ، صاحب دلی بر او بگذشت گفت تو را مشاهره (مزد) چندست؟ گفت هیچ. گفت پس این زحمت خود چندین چرا همی‌دهی؟ گفت از بهر خدای می‌خوانم. گفت از بهر خدای مخوان. گر تو قرآن بدین نمط خوانی ببری رونق مسلمانی..."

* دکتر حسین صفدری
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۹
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۲ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
۸
۳
کار خدایی آنست که مافوق توان ظاهری یک بشر باشد مثل دستگیری کماندوهای دریایی سراپا مسلح شیطان بزرگ توسط دریادلان سپاه
نه امضای خواستهای کدخدا و نام برد برد برآن نهادن و برجام خواندنش
پاسخ
اسفندیار رفیعی کشتلی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۲ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
۸
۳
خدا لعنت کند عمر سعد را که در دستور خود به لشکر یزید میگفت ای لشکر خدا بروید بسوی پیروزی یا شهادت قریب به این مضمون امروز هم نوچه های غرب با نام خدا منافع ملت را به غارت بردند و آن را به کدا خود تقدیم کردند و این خیانت را کار خدا میدانند
پاسخ
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۸ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
۸
۴
تنها ره اورد چهار سال ریاست اقای روحانی همین برجام نصفه و نیمه هست و خواهد بود و حالا هی روی ان مانور میدهند . کسی که تعریف و تمجید نمیکند پس مجبورند خودشان از خودشان تمجید کنند و جایزه بدهند و ملت هم سر کار .
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۲ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
سهوا منفی زدم
مودت
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۱ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
۸
۲
بحمدالله مردم فهیم و انقلابی ایران عزیز با بصیرت و دقت نظر مسائل سیاسی رو دنبال میکنن و با هوشیاری فریب جو سازی بازنده های به ناحق روی سکو رفته رو نمیخورن
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۷ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
۵
۴
من دارم یه حاله نور میبینم
پاسخ
داود
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۷ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
من هم دارم ابوموسي اشعري را مي بينم كه دست در دست عمروعاص در پي ضربه زدن به بنيان ولايت فقيه است لعن الله اول ظالم ظلم حق محمد وال محمد و اخر تابع منهم
مهران ممقانزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۷ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
۱۱
۱
روحانی از آغاز برجام ۲ در کشور خبر داده است . اولا برجام ۱ چه گلی به سر کشور و مردم زد؟ کجاست رفاه ؟ چه شد حل مشکل آب خوردن مردم ؟ کجاست اشتغال و رونق ؟ ثانیا ان شالله عمر دولت حسن روحانی کفاف اجرای برجام دو را نخواهد کرد . چون اکثر کارشناسان سیاسی و اقتصادی حتی حامی دولت ، معتقدند افزایش رکود و بیکاری ، تقابل حسن روحانی با رهبری و نهادهای انقلابی ، وضعیت بد فرهنگی و اقتصادی ، انفعال در برابر دشمن و کاهش رشد علمی در دو سال اخیر موجب شکست حسن روحانی در انتخابات ۹۶ خواهد شد ..
پاسخ
علی اکبر مصفا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۱ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
۴
۰
دمت گرم صفدری
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۶ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
۵
۲
وجدانن آدم باید دیگه یا خیلی بیشعور باشه که نفوذ و تجاوز دشمن رو برکت از طرف خدا بدونه یا باید یه منافق کار کشته باشه وگرنه یه بچه هم میدونه که از دشمن هیچ خیری به آدم نمیرسه .
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۶ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
۵
۲
"برجام کار خدا بود " کم حرفی نیست و نباید به سادگی از آن گذشت چون برجام را چیزی شبیه به فتح خرمشهر نشان می دهد
الان که توی کتاب تاریخ هم درس برجام را می خواهند بیاورند در صورتی که برجام فقط یک حسن دارد ولاغیر و اون چیزی نیست جز این که به دنیا ثابت شد ما دنبال بمب اتم و جنگ نیستیم دیگر هیچ ثمری ندارد و باید ازش در کنار قراردادهای ننگین ترکمن چای و گلستان و ... نام برد
پاسخ
احمد رضا نخعی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
۱
۶
سلام ایا تمجید رهبر از وزیر را ندیدید باور کنید هرچه شما تند روی کنید انها محبوتر میشوند از چی ناراحت هستید راستی 3هزارمیلیارد ریال جه شد خبر ی شد از معاون دولت قبل
پاسخ
افروز
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۲ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
۳
۱
دشمنان داخلی و خارجی به این نتیجه رسیده اند که تنها با نام دین می توانند به دین ضربه بزنند زیرا در این صورت حق و باطل در یکدیگر ممزوج می شود و دیگر براحتی قابل شناخت نیست و حتی بسیاری از خواص هم راه خود را گم می کنند . انگاه که لشگریان حضرت علی (ع) با قران های معاویه روبرو شدند به شک و تردید افتادند و دست از جنگ کشیدند .پس ملت ایران باید خود را برای یک ازمون سخت در این خصوص اماده کند و این ترفند دشمن را خوب بشناسد و ان را بخوبی خنثی کند .
پاسخ
افروز
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۶ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
۶
۲
محاصره اقتصادی و عقب نشینی هسته ای سخت است اما برای ملت ما قابل تحمل است اما بندگی و بردگی در برابر امریکا هرگز و هرگز و هرگز قابل تحمل نیست پس انانکه در اندیشه ارتباط با شیطان بزرگ هستند از دیدگاه ملت ایران سخت منفور می باشند .
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۸ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
۴
۱
تمجید حضرت آقا در برابر خائن خواندنش توسط برخی ها بود نه در تایید برجام که اگر برجام مقبول بود 29 شرط برای اجرایش نمیگذاشتن
پاسخ
سید
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۷ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
۲
۱
انشا الله بر می گردانند
پاسخ
سید
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۳ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
۱
۰
آقایاحمد رضا نخی بودجه کارکنان دولت ببین چند ذر صداضافه شده
پاسخ
عباس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۹ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
۴
۱
سلام احمد جان، رهبر انقلاب از همۀ دولتها و وزرای ایشان حمایت کرده اند و این بخاطر اهمیت دادن ایشان به رأی و نظر مردم است که دولت نیز منتخب مردم میباشد.نقد دولتها نیزباید منصفانه و با بیان نقاط قوت و ضعف باشد.در همۀ دولت ها مفسد بوده و الآن نیز هست.
پاسخ
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۹ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۴
۳
۲
كسي كه كدخدا را پذيرفته در واقع حود را رعيت مي شمارد و ذليل.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها