کد خبر: ۳۶۴۸۹۸
زمان انتشار: ۱۲:۱۳     ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
فعال توئیتری مشهور عربستانی اصرار بر آزادی «شاهزاده قاچاقچی مواد مخدر» از زندان‌های لبنان را علت اصلی استعفای وزیر دادگستری لبنان اعلام کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، حساب کاربری «مجتهد» که تاکنون اطلاعات محرمانه موثقی از نظام سعودی منتشر کرده، علت اصلی استعفای «اشرف ریفی» وزیر  دادگستری لبنان را بیان کرد.

به گزارش وبگاه خبری «العهد»، این افشاگر سعودی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» نوشت: وزیر دادگستری لبنان آزادی «شاهزاده سعودی زندانی در زندان‌های لبنان به اتهام قاچاق مواد مخدر» را تایید می‌کرد و بعد از تیرگی روابط با عربستان از کابینه استعفا کرد.

وی افزود: سخنان ریفی مبنی بر لزوم عذرخواهی از عربستان به معنی معذرت خواهی لفظی نیست، بلکه به معنی تن دادن به خواسته سعودی و آزاد کرددن شاهزاده زندانی است تا مساعدات به ارتش لبنان بار دیگر مطرح شوند.

شاهزاده «عبدالمحسن بن ولید آل سعود» در آبان گذشته در حالی که سعی در قاچاق دو تن قرص روانگردان کپتاگون داشت در فرودگاه بیروت دستگیر شده است.

مجتهد چندی پیش نیز در پی اعلام عقب نشینی عربستان از اعطای مساعدات چهار میلیارد دلاری به ارتش و نیروهای امنیتی لبنان نوشت: اگر شاهزاده سعودی آزاد شود، کمک‌ها مجددا به لبنان از سرگرفته خواهد شد، اما این امر اعلام نخواهد شد تا رابطه افشا نگردد، بلکه چه بسا این امر برای هفته‌ها یا ماه‌ها به تاخیر بیافتد.

وی تاکید کرد که تصمیم توقف کمک‌های عربستان به لبنان ارتباطی به سیطره حزب الله بر ارتش‌ لبنان یا سیاست‌های دولت لبنان ندارد.

از طرفی دیگر روزنامه «البناء»‌ به نقل از منابع آگاه لبنانی فاش کرد که «سعد حریری» نخست وزیر اسبق و رئیس جریان «المستقبل» به اشرف ریفی گفته بود که «یا استعفا می‌دهی یا کنار گذاشته خواهی شد».

منابع رسانه‌ای لبنان از مدت‌ها پیش از بروز اختلافات شدید بین سعد حریری و اشرف ریفی خبر داده بودند.

وزیر دادگستری لبنان روز گذشته در اعتراض به آنچه که نفوذ حزب‌الله در لبنان و عدم محاکمه «میشل سماحه» وزیر اطلاع رسانی می‌خواند و همچنین در اعتراض به عدم اجماع لبنان با عربستان، استعفاء کرد.

اشرف ریفی، حزب‌الله لبنان را مسئول اصلی پرونده سماحه دانست و اعلام کرد: با پرونده میشل سماحه به دیوان کیفری بین‌المللی (لاهه) مراجعه خواهم کرد.

وی در ادامه اظهاراتش از دولت لبنان خواست که استعفا کند و افزود: حزب‌الله لبنان موجب تخریب روابط لبنان با عربستان سعودی و سایر کشورهای عربی شده است.

دادگاه نظامی تجدید نظر لبنان 24 دی ماه، با آزادی وزیر اطلاع رسانی سابق لبنان و از چهره‌های نزدیک به مقاومت که بیش از سه سال گذشته را در بند نیروهای امنیتی لبنان بود، به قید وثیقه موافقت کرد.

اشرف ریفی در گفت‌وگو با شبکه عربی «اسکای نیوز» مدعی شد: حزب‌الله قصد دارد تشکیل یک دولت ایرانی کوچک در لبنان را محقق کند.

وی همچنین در این خصوص گفت، باید این روند را تغییر دهیم و نگذاریم حزب‌الله به این هدف برسد و نباید تنها نظاره‌گر تحقق این خواسته حزب الله باشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها