کد خبر: ۳۶۵۱۷۷
زمان انتشار: ۲۳:۳۷     ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
در همایش اصلاح‌طلبان در تبریز عنوان شد
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با اعتراف به وجود رکود و بیکاری در کشور گفت: شرکت طبقه متوسط جامعه در انتخابات سیاسی است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، غلامحسین کرباسچی امشب در همایش اصلاح‌طلبان در تبریز در سالن 6 هزار نفری پورشریفی تبریز با بیان اینکه با تاکید بر اهمیت حضور در انتخابات و از آن مهم‌تر رای منسجم به اصلاح‌طلبان اظهار داشت: در کشورهای همسایه و منطقه دمکراسی به عنوان پوسته ظاهری برای حکومت‌های دیکتاتوری تک نفره است و تنها جمهوری اسلامی ایران است که از آغاز با دخالت دادن رای مردم و احترام بوده است.

وی با ذکر نام مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز و کاندیدای اصلاح‌طلبان در تبریز افزود: گاهی احساس می‌کنم که تنها پزشکیان صدای‌عدالت را در مجلس سر می‌دهد.

کرباسچی با بیان اینکه من آخرین بار سال 88 در تبریز رئیس ستاد انتخاباتی آیت‌الله کروبی حضور یافتم بر حضور و شرکت عمومی در انتخابات مجلس و خبرگان تاکید کرد.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی بر حفظ روحیه جمعی در کشور تاکید کرد و گفت: متاسفانه انتخابات را با نگاه مناسکی نظاره می‌کنند، فکر می‌کنیم که انتخابات عبادتی است.

وی خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنیم به صف های صندوق رای و آن را نشان می‌دهیم، البته باید در نظر گرفت این بخشی از انتخابات و مسئله است.

کرباسچی تصریح کرد: آنچه وحدت ملی را حفظ می‌کند در هر انتخاباتی مردم بوده و آنچه که مردم انتخاب می‌کنند، بین دو نفر بله بین دو روش و روش‌ها در کشور است.

وی بر وجود فیلتر در ضرورت هر انتخاب اظهار داشت: اجازه بدهیم که مردم در انتخابات دستشان باز باشد. درست است که باید فیلتر برای داشتن حداقل‌های یک نامزد باید وجود داشته باشد، ولی چرا باید فرزندان این انقلاب، جانبازان جنگ که دست و پایشان را در این راه از دست داده‌اند، صلاحیت داده نشود؟

کرباسچی بر حفظ طبقه متوسط جامعه در انتخابات تصریح کرد: نباید بگذاریم طبقه متوسط جامعه در انتخابات دلسرد شود.

وی گفت: عده‌ای به عنوان وظیفه مذهبی و شرعی در انتخابات شرکت می‌کنند که این طبیعی و قابل درک و احترام است رای می‌دهند و عده‌ای به خاطر مسائل محلی، منطقه‌ای، شهر و روستا در انتخابات شرکت می‌کنند تا مشکلاتشان حل شود.

کرباسچی با بیان اینکه شرکت طبقه متوسط جامعه در انتخابات سیاسی است، اظهار داشت: مسائل کل جامعه باید در مجلس مطرح شود و این امر با اراده و حرکت طبقه متوسط جامعه محقق می‌شود همانطوریکه در دوم خرداد و سال 92 با همه موانع سونامی ایجاد کردند.

وی گفت: ما انقلاب اسلامی محدود و بسته نمی‌خواهیم و نمی‌خواستیم، نظامی که حرف‌های بی‌منطق و پوچ بزند نمی‌خواهیم. سیاست‌های خارجی دولت، محتوای واقعی مردم سالاری است، با شعارها نمی‌توانید که عوام فریبی کنید، با ارتباط با دنیا و درست شدن اقتصاد جهانی مشکلات اقتصادی بهبود خواهد یافت؛ این مجلس گرفتاری‌های زیادی درست کرد تذکرات بی مورد و حرف‌های پوچی علیه دولت مطرح کرد.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: آنچه در دولت تدبیر و امید می‌گذرد محتوای واقعی الگوی مردم سالاری اسلامی است.

وی گفت: ریاست مجلس که از چهره‌های شاخص اصولگرایی بود، خودش را از جناح اصولگرایی کنار کشید، چرا مفاخری مانند ناطق نوری، لاریجانی از اصولگرایی جدا شدند. ولی امروز اسمی از اصولگرایی نیست و یک صف‌بندی برای منافع سیاسی در برابر منافع ملی ایجاد کرده‌اند. دولتی که با فرهنگ خود قدرت‌های جهانی را قانع کرد، مخالفت کردند. ما باید تلاش کنیم که مجلسی در کنار دولت تشکیل بدهیم.

کرباسچی، پزشکیان را یکی از بهترین نمایندگان کشور دانست و گفت: پزشکیان فریاد غریبانه است، گاهی به نطق های ایشان که گوش میکنم، اشک آدم درمی آید. چهره ای مثل مطهری، را که در آزادی طلبی و  عدالت خواهی مشهور است، از تریبون پایین می کشند، مگر چه گفته است؟ مگر اصولگرا نبود؟ مگر شما نیاوردید؟ چرا چهره تنها شده حرفش برد ندارد. از حضور یک وزیر خدوم برای وزارت علوم ممانعت می کنند، چقدر مشکلات و معضلات در نبود چنین افرادی برای دولت ایجاد می شود.

وی گفت: بعد از 16 سال که مدیریت داشته‌ام، ادعایی هم ندارم، یک عده از مدیران و کارکنان سازمان را تشویق کرده‌ام، همین امروز هم، اگر به آن دوران برگردم باز هم از کارمندان و مدیران کار کن حمایت می‌کنم؛ افراد چفیه به گردن که در راهپیمایی‌ها خودنمایی می‌کردند، چندین میلیارد اختلاس کرده و به کانادا فرار می‌کنند.

کرباسچیگفت: برای خروج از انزوای سیاسی، رکود، بیکاری و مشکلات ما در این کشور باید ایستادگی و مقاومت کنیم. خیلی خوب بی‌بی‌سی گفته که به این لیست رای بدهید. پس چرا وقتی اسرائیل از ورود دوباره رئیس سابق به انتخابات صحبت می‌کرد، حرفی نبود؟ چطور لیستی که مورد تایید شورای نگهبان است را انگلیسی معرفی می‌کنید؟ مردی که 40 سال پیش از در زندان از ساواک سیلی خورده و کتاب فلسطین را نوشته، حضرت آیت‌الله هاشمی را از لیست انگلیسی می‌دانید؟

وی افزود: شما به عنوان حزب اللهی، روحانی عظیم الشان، رئیس جمهور محترم را که 30 سال سابقه مدیریت در امور کلان کشوری را دارد و از طرف امام فرماندهی نظامی داشت را مورد اتهام قرار می دهید. برای جلوگیری از سقوط هواپیمایی که در جهان جزو کشورهای حادثه آفرین هوایی هستیم و قرار نیست پولی بدهیم، می‌گویند که فلانی پورسانت این قرار داد را گرفته است؛ خوب مدارک و مستندات را جمع کنید، خوشبختانه دستگاه قضایی با شما  همکاری لازم را می‌کند.

براساس این گزارش، همایش بزرگ اصلاح طلبان در تبریز در حمایت از 6 کاندیدای اصلاح‌طلبان در تبریز در سالن 6 هزار نفری پورشریفی تبریز با استقبال کم برخوردار شد بطوریکه کمتر از یک هزار نفر در این ورزشگاه حضور داشتند که عمده آنان نیز مسئولان و هواداران ستادهای 6 کاندیدای اصلاح‌طلب بودند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها