کد خبر: ۳۷۶۱۲۲
زمان انتشار: ۱۳:۰۴     ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
ليگ پانزدهم روز جمعه با قهرماني استقلال خوزستان به پايان رسيد و در اين بين چهره‌هايي وجود داشتند كه در نتايج اين ليگ بسيار تاثيرگذار بودند، از رحمتي و سوشا مكاني گرفته تا طارمي و قلعه‌نويي.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از نسيم، ليگ پانزدهم روز جمعه با قهرماني استقلال خوزستان به پايان رسيد و در اين بين چهره‌هايي وجود داشتند كه در نتايج اين ليگ بسيار تاثيرگذار بودند.

از عبدالله ويسي و فرناندو دخسوس كه هركدام به شكلي ويژه در تاريخ استان خوزستان ماندگار شدند تا سوشا و مكاني و مهدي طارمي كه هركدام به دلايلي باعث شدند بعد از 9 سال جام قهرماني به پرسپوليس نرسد.

عبدالله ويسي
عبدالله ويسي بي‌ترديد ويژه‌ترين چهره ليگ پانزدهم است. مردي كه در اين فصل دقيقا همان راهي را رفت كه رانيري در لسترسيتي رفت و موفق شد با بازيكنان كم‌نام و نشان قهرمان ليگ برتر بشود. او در اول فصل تنها حكيم نصاري را از ليگ برتر جذب كرد و بقيه تيمش را با بازيكنان ليگ يكي بست. اين تصميم درست باعث شد كه استقلال خوزستان با كمترين هزينه ممكن قهرمان ليگ برتر شود. اگر ويسي سرمربي استقلال خوزستان نبود و 2 سال تجربه حضور در اين تيم را كسب نكرده بود، بي ترديد اين تيم نمي‌توانست به مقام قهرماني برسد.

فرناندو دخسوس
دخسوس دراين فصل موفق شد ركورد جادويي از خود به نمايش بگذارد. جادوگر خوزستاني‌ها در اين فصل با ثبت ركورد 17 كلين شيت موفق شد مهترين نقش را در قهرماني تيمش در ليگ برتر ايفا كند. مهدي رحمتي در ليگ دوازدهم موفق شد در مجموع ليگ، جام حذفي و ليگ قهرمانان آسيا 21 كلين شيت در كارنامه خود ثبت كند و حالا خسوس در تنها يك تورنمنت موفق شده اين آمار فوق‌العاده را از خود به جاي بگذارد. عملكرد فوق‌العاده دخسوس باعث شده كه حالا مشتريان جدي پيدا كند.

سوشا مكاني
اگر هر دروازه‌باني جز سوشا مكاني در درون دروازه پرسپوليس قرار مي‌گرفت قرمزهاي تهراني امروز جام قهرماني را بالاي سر مي‌بردند. مكاني در اين فصل آنقدر حاشيه داشت و البته آنقدر اشتباه تاثيرگذار انجام داد تا دست قرمزها از جام قهرماني كوتاه بماند. اين موضوع طعنه آميز است كه پرسپوليس با 50 گل زده در نهايت با تفاضل گل كمتر نسبت به استقلال خوزستان در رده دوم جدول رده بندي قرار گرفت، موضوعي كه كاملا نشان مي‌دهد كه پرسپوليس در خط دروازه ودفاع با مشكلات عديده روبرو بوده است.


مهدي طارمي
فقط طارمي مي‌تواند 16 گل بزند، 8 پنالتي بگيرد و در بين طرفداران پرسپوليس محبوبيتي نداشته باشد. طارمي در اين فصل نماد ظهور پديده‌اي جديد در فوتبال ايران را به نمايش گذاشت اما در هفته هاي پاياني افت مشهودي در كار او ديده شد. طارمي همانقدر كه براي پرسپوليس خوب كار كرد، آنقدر در اين تيم موقعيت خراب كرد كه به نوعي با اعتراض هواداران تيمش روبرو شد. گفته مي‌شود برانكو سرمربي پرسپوليس ديگر تمايلي به ادامه حضور او در اين تيم ندارد و بايد ديد چقدر اين شايعه جدي است.

مهدي رحمتي
مهدي رحمتي در بسياري از بازي‌هاي اين فصل يك تنه دروازه استقلال را نجات داد اما اشتباه‌هاي تاثيرگذار اين بازيكن در بازي با پرسپوليس، تراكتورسازي و البته رفتار زشت او در برابر امير قلعه‌نويي باعث شده تا حالا مخالفان جدي پيدا كند. رحمتي همانقدر كه در بعضي بازي‌ها خوب بود، در بعضي از بازي‌ها نمايش ضعيفي داشت تا حالا نقش خاكستري در نمايش اين فصل تيمش داشته باشد.

محرم نويدكيا
نويدكيا با داشتن اختلاف با حسين فركي و ايگور استيماچ، دو مربي اين فصل سپاهان باعث شد يكي از تلخ‌ترين فصل هاي تاريخ اين باشگاه رقم بخورد. آنهايي كه مي‌گويند نويدكيا با تعصب ترين بازيكن تاريخ باشگاه سپاهان است حالا شايد به حرف‌هاي خود كمي شك كرده باشند.

امير قلعه‌نويي
فقط امير قلعه‌نويي مي‌توانست تراكتورسازي را از بحران خارج كند و البته از تيم ميانه جدولي يك تيم مدعي بسازد. قلعه‌نويي ليگ را در رده چهارم جدول رده‌بندي تمام كرد و در صورت قهرماني استقلال در جام حذفي مي‌تواند سهميه آسيايي بگيرد. او همچنين موفق شد به عنوان سرگروه از مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا صعود كند تا يكي از موفق‌ترين فصل‌هاي تاريخ مربيگري اش در ليگ برتر رقم بخورد.

بيت‌الله رضايي
بيت‌الله رضايي از همان ابتداي فصل با حضور مجيد جلالي در سايپا موفق نبود و همين موضوع باعث شد كه بعد از هرشكست صحبت از بركنار او را به راه بيندازد. شايد اگر اين اختلاف علني نمي‌شد، سايپا فصل را در رتبه‌اي به مراتب بهتر از هشتم جدول رده بندي تمام مي‌كرد. رضايي تنها يك هفته بعد از بركناري مجيد جلالي از كار بركنار شد تا مقصر اصلي نتايج اين فصل سايپا پيدا شود.

فرهاد كاظمي
فرهاد كاظمي در هفته پاياني ليگ برتر موفق شد با شكست 2 بر صفر ملوان سياه جامگان را در ليگ برتر نگه دارد. ارزش كار كاظمي زماني بيشتر مشخص مي‌شود كه بدانيد اين مربي فصل قبل هم موفق شده بود راه آهن را به شكل معجزه واري در ليگ برتر نگه دارد. كاظمي بي‌ترديد با اين نتايج ثابت كرده است يكي از بهترين مربيان تاريخ فوتبال ايران است.

استقلال اهواز
بي‌ترديد استقلال اهواز در اين فصل ويژه‌ترين چهره ليگ برتر است، تيمي كه فصل گذشته به ليگ 2 سقوط كرد اما امتياز فولاد نوين خوزستان را خريد و به ليگ برتر آمد و البته ضعيف‌ترين نتايج تاريخ ليگ برتر را بدست آورد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها