کد خبر: ۳۹۲۶۸۸
زمان انتشار: ۱۴:۱۶     ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
سردار شهيد عباسعلي جان نثاري شهريور ماه سال ۹۰ در منطقه جاسوسان سردشت با اصابت گلوله تك تيرانداز دشمن در حالي كه با گروهك‌ پژاك مبارزه مي‌كرد، به شهادت رسيد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، شهيد عباسعلي جان‌نثاري در سال 1345 در يكي از محلات قديمي اصفهان به نام لادان به دنيا آمد، او در سنين نوجواني همزمان با اوج گيري مبارزات انقلاب اسلامي مردم ايران به رهبري امام خميني (ره) علي رغم سن كم در تظاهرات و راهپيمايي‌ها شركت مي‌كرد و به سبب تشويق‌ها و حمايت‌هاي مادر و دايي‌ شهيدش اصغر كفعمي، حضور موثر و فعالي در اين زمينه داشت.

سال 1361 در شرايطي كه صدام ملعون به نمايندگي از تمام دشمنان اسلام انقلاب به ايران تجاوز كرده بود، پس از گذراندن آموزش‌هاي نظامي علي رغم سن كم يعني در سن 16 سالگي به جبهه اعزام شد و در گروه توپخانه لشكر 14امام حسين(ع) مشغول مجاهدت شد.

نوجوان 17 ساله‌اي كه فرمانده آتشبار شد

او در سن 17سالگي نخستين مسئوليت خويش يعني فرماندهي آتشبار را تجربه كرد و در سال 63 به سمت جانشين اطلاعات گروه توپخانه 15 خرداد منصوب شد و در سال 1390 از طرف فرمانده نيروي زميني سپاه براي دفع شرارت‌هاي ضد انقلاب به مناطق عملياتي غرب و شمال غرب مامور شد.

از جمله ويژگي‌هاي بارز شهيد جان‌نثاري تبعيت محض از فرمان ولي فقيه بود او هيچگونه ترديد در عمل به فرمان ولي فقيه به دل راه نمي‌داد و هميشه همگان را به فرمانبرداري از اوامر فرمانده معظم كل قوا حضرت امام خامنه‌اي توصيه مي‌كرد.

شهيد جان‌‌نثاري در شامگاه 16 شهريور ماه سال 90 در منطقه جاسوسان سردشت به وسيله اصابت گلوله تك تيرانداز دشمن به سجده گاهش دعوت محبوب خويش را لبيك گفت و به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

عباسعلي در جنگ آتش‌ها، شكوفا شد

سردار يعقوب زُهدي؛ فرمانده اسبق توپخانه سپاه و از همرزمان شهيد در ارتباط با نقش اين شهيد بزرگوار در عمليات‌هاي دوران دفاع مقدس گفت: در شلمچه جنگ ما، جنگ آتش بود و براي تمام رزمندگان جبهه شلمچه فقط كليد واژه «آتش» در  ذهنشان متبادر مي‌شود.

وي افزود: در عمليات كربلاي 5 كه در سال 65 انجام شد توپخانه وظيفه مهم‌تري داشت چراكه جنگ، جنگ آتش بود و تمام فشار دشمن متوجه توپخانه ما بود اما گروه 15 خرداد، گردان شهيد جان‌‍نثاري يگان‌هايي بودند كه استقامت نشان دادند و ماموريت خود را انجام دادند.

فرمانده اسبق توپخانه سپاه با اشاره‌ به دلاورمردي‌هاي شهيدان غازي، شفيع‌زاده و تهراني مقدم تصريح كرد: در ذهن همه، توپخانه در عقب جبهه و در خط دوم قرار دارد ولي وقتي به آمار و ارقام نگاه كنيم متوجه خواهيم شد تعداد فرماندهان شهيد توپخانه به نسبت پياده بيشتر است و كادر سازي در توپخانه و حضور شهيد شفيع‌زاده مقاومت و  برادري را در توپخانه سپاه دميد و به همين سبب اين بذرها در شهيد جان‌نثاري‌ نيز شكوفا شد.

ضربه سنگين به گروهك تروريستي پژاك، نتيجه خلاقيت فرمانده

سردار عبدالله عراقي، جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه و از همرزمان شهيد جان‌نثاري اظهار داشت: اين شهيد بزرگوار از جمله افراد گمنامي بود كه از 14 سالگي وارد سپاه شد و زندگي خود را با جهاد و شهادت هماهنگ كرد و با وجود فداكاري‌هاي فراوان كمتر كسي او را مي‌شناخت و سرانجام پس از 30 سال خدمت خالصانه به كاروان شهداي كربلا پيوست.

شهيد جان‌‌نثاري با ابتكاراتي ويژه كه در طول 32 سال تازگي داشت نقاط مهمي از مواضع دشمن متجاوز گروهك پ‍‍ژاك را با توپخانه دور برد به صورت منحني و براي نخستين بار  به صورت مستقيم مورد هدف قرار داد و ضربه سنگيني را به آن‌ها وارد كرد و مناطق پاكسازي شده را استحكام بخشيد.

ويترين ادوات جنگ 8 ساله، تنها يادگار شهيد جان‌نثاري

سردار محمود چهارباغي؛ فرمانده توپخانه سپاه با اشاره به دوران همكاري خود با شهيد جان‌نثاري بيان كرد: عباسعلي هميشه به فكر پيشرفت توپخانه بود، من 28 سال با او زندگي كردم و در هيچ موضع و جايگاهي كوچك‌ترين نكته منفي از عباس نديدم و هميشه به او غبطه مي‌خوردم.

وي با بيان يكي از خاطرات خود افزود: يك روز رفتم خانه ايشان، يك ويتريني بود از همان‌هايي كه معمولا همه در آن اشياء لوكس مي‌گذارند اما او چفيه و تركش و پيشاني بند گذاشته بود، گفتم عباس! مگر اينجا نمايشگاه جنگ است؟ خنديد گفت: من به اين‌ها علاقه دارم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها