کد خبر: ۳۹۴۱۱۵
زمان انتشار: ۱۳:۵۵     ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
به گزارش پایگاه 598 به نقل از بانک ورزش، علیرضا جهانبخش و رضا قوچان‌نژاد، دو نماینده فوتبال ایران در بالاترین سطح از لیگ هلند هستند. دو بازیکنی که در تیم ملی نیز مثل باشگاه از جایگاهی ویژه برخوردارند. جهانبخش یکی از بازیکنان کلیدی آلکمار محسوب می‌شود. بخصوص پس از جدایی وینسنت یانسن و حضور او در تاتنهام، این فصل همه نگاه‌ها به سوی جهانبخش جلب شده است تا این بال راست ایرانی بتواند نقشی ویژه در موفقیت آلکمار ایفا کند.

جهانبخش نیز تا اینجای کار درخشیده و نقشی کلیدی در ترکیب آلکمار به نمایش گذاشته است. این بازیکن 23 ساله در سه هفته متوالی سه گل وارد دروازه ویلم تیلبورگ، ان‌ای سی نایمخن و اوترخت کرده است. سه گل در 5 بازی که نشان می‌دهد جهانبخش موقعیت شناسی را نیز به فوتبال خود اضافه کرده و می‌تواند این نقش را نیز به بهترین شکل به نمایش بگذارد.

رضا قوچان‌نژاد دیگر نماینده موفق فوتبال ایران در اردی‌ویژه به حساب می‌آید. مهاجمی ششدانگ که کم پیش می‌آید موقعیت از دست بدهد. بخصوص وقتی بازی گره خورده و دیگر کسی جز او نمی‌تواند این گره کور را باز کند. گوچی در این مواقع به یکباره وارد می‌شود، گل می‌زند و فرشته نجات لقب می‌گیرد.

 او که این فصل به لیگ هلند بازگشته تا برای هیرنوین بازی کند، در 6 بازی سه گل سرنوست ساز به ثمر رسانده و به مهاجم اول تیمش تبدیل شده است. گوچی دو گل وارد دروازه توئنته کرده و یک گل نیز مقابل اوترخت به ثمر رسانده است.

ماحصل تلاش قوچان نژاد و هم تیمی‌هایش در هیرنوین، حضور موقت در رده سوم جدول است. اتفاقی که طی سالهای اخیر هرگز برای هیرنوین رخ نداده است.

قوچان‌نژاد 522 دقیقه برای هیرنوین به میدان رفته و میانگین هر 174 دقیقه یک گل را از خود بر جا گذاشته است. از طرفی علیرضا جهانبخش در طول 406 دقیقه بازی برای آلکمار، میانگین هر 135 دقیقه یک گل را به نام خود ثبت کرده است.

این دو بازیکن ایرانی که این فصل در لیگ هلند درخشیده‌اند، تنها دو گل با صدرنشین جدول گلزن‌های اردی ویژه فاصله دارند. یک ترکیه‌ای 19 ساله به نام انس اونال که برای توئنته بازی می‌کند فعلا 5 گل به ثمر رسانده و عنوان بهترین گلزن لیگ هلند را تصاحب کرده است.

نکته جالب، بازیکنانی است که در تعقیب اونال قرار دارند. جدا از علیرضا جهانبخش و رضا قوچان نژاد، یک ژاپنی به نام هاونار که برای دن هاگ بازی می‌کند نیز سه گل به ثمر رسانده و برای کسب عنوان بهترین گلزن دورخیز کرده است. هاونار 18 بازی ملی برای ژاپن انجام داده و جزو بازیکنان کلیدی دن هاگ محسوب می‌شود. در سوی دیگر درک کویت قرار دارد.

 یک هلندی 36 ساله که سالها برای لیورپول و فنرباغچه به میدان رفته و در ترکیب این دو تیم درخشیده. کویت بارها برای تیم ملی هلند نیز بازی کرده و اکنون نیز در ترکیب فاینورد حضور دارد. تیمی که صدرنشین لیگ هلند است. کویت سه گل به ثمر رسانده و در جدول بهترین گلزن‌های لیگ هلند کنار جهانبخش و قوچان نژاد قرار گرفته است.

جهانبخش و قوچان نژاد، اگر به روند خود ادامه بدهند و بتوانند در بازی‌های آینده نیز دروازه حریفان را باز کنند می‌توانند امیدوار به صعود در جدول بهترین گلزن‌های لیگ هلند باشند. گوچی که قول داده 15 گل برای هیرنوین به ثمر می‌رساند و جهانبخش نیز مترصد فرصتی است تا در بازی‌های آینده نیز گل بزند و تعداد گل‌های زده‌اش را افزایش بدهد.

با انگیزه‌ای که این دو بازیکن ایرانی دارند بعید نیست آنها به روند گلزنی خود ادامه بدهند و بتوانند افتخاری جدید برای فوتبال ایران، در سرزمین لاله‌های نارنجی به دست بیاورند. اتفاقی که هم برای فوتبال ایران اتفاق بزرگی است و هم برای این دو بازیکن که جزو بازیکنان کلیدی تیم ملی در مسیر صعود به جام جهانی 2018 محسوب می‌شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها