کد خبر: ۳۹۹۵۴۶
زمان انتشار: ۰۱:۴۴     ۱۰ آبان ۱۳۹۵
رکوردهای عجیب‌ و‌ باور نکردنیCR۷/
کریستیانو رونالدو و یا همان CR7 یکی از اعجوبه های فوتبال دنیا است که در سالهای حضورش در منچستر یونایتد و رئال مادرید به افتخارات زیادی دست پیدا کرده است. افتخاراتی که شاید تا سالیان سال بازیکنی مثل او نتواند به آنها دست پیدا کند و به همین خاطر خیلی‌ها او را در کشورش مرد فضایی لقب داده‌اند.
به گزارش پایگاه 598، اعجوبه پرتغالی باشگاه رئال رکوردهایی عجیب و البته دست نیافتی دارد که بدست آوردن این رکوردها کار هر بازیکنی نیست.
 به گزارش تابناک ورزشی،کریستیانو رونالدو از زمان آغاز فوتبالش رکوردهای متعددی را شکسته است.این فوق ستاره پرتغالی برای مدت طولانی در اوج دوران فوتبالی خود قرار دارد و همگان را به تمجید از خود وادار کرده است. رونالدو همچنین تنها بازیکنی است که رقیب لیونل مسی محسوب می‌شود و این دو با یکدیگر فوتبال را تحت سیطره خود درآورده‌اند.
در این گزارش 11 رکوردی که توسط کریستیانو رونالدو جابجا شده است را مرور می‌کنیم:
11- بیشترین حضور در تیم منتخب سال فیفا (9 بار)
تیم منتخب سال فیفا بر اساس نظرات مربیان، منتقدان و فوتبالیست‌ها انتخاب می‌شود که بهترین بازیکنان جهان را گزینش می‌کنند.
کریستیانو رونالدو در کنار لیونل مسی با 9 مرتبه حضور در تیم منتخب فیفا، از این حیث رکورددار هستند.
10- بیشترین گل بین‌المللی در یک سال برای باشگاه و کشور (25 گل)
در این رکورد نیز فوق‌ستاره پرتغالی با رقیبش لیونل مسی شریک می‌باشد. این مهاجم در یک سال تقویمی در رقابت‌های اروپایی و بین‌المللی 25 گل به ثمر رساند. او این رکورد را در سال 2013 و فقط یک سال پس از اینکه مسی همان موفقیت را بدست آورد، به ثبت رساند.
این رکورد همچنین متعلق به ویویان وودورد است که در سال‌های 1900 به بعد برای چلسی و تاتنهام به عنوان مهاجم بازی می‌کرد.
9- اولین بازیکنی که در یک لیگ حرفه‌ای در دو سال پیاپی 40 گل به ثمر رساند
گل زدن کار ساده‌ای نیست. اما کریستیانو رونالدو از این نظر بسیار فراتر از سطح معمولی به نظر می‌رسد. این بازیکن مادریدی در دو فصل پیاپی در لالیگا 40 گل به ثمر رساند.
اولین بار او موفق به انجام این امر در 11-2010، یک فصل پس از آنکه او تحت هدایت ژوزه مورینیو به برنابئو رسید، شد. فصل بعد او عملکرد بهتری داشت و 46 بار دروازه حریفان را گشود و به تیمش کمک کرد تا اولین جام لالیگا را از 2008 بدست آورد.
از آن سال، او همیشه 30 گل به ثمر می‌رساند اما فقط یک بار دیگر بالاتر از 40 گل زد که در فصل 15-2014 با 48 گل بود.
رکوردهای عجیب‌و‌ باور نکردنیCR7/رونالدو کابوس مسی 
8- اولین بازیکنی که در تمام دقایق یک بازی رسمی فوتبال گل زده است
گل زدن در تمام دقایق بازی فوتبال کاری غیرممکن است که توسط ماشین گلزنی رئال‌مادرید انجام شده است.
7- تنها بازیکنی که با دو باشگاه مختلف 8 جام بدست آورده است
این رکوردی است که احتمالا لیونل مسی شانسی برای بدست آوردن آن ندارد. رونالدو جوایز انفرادی بسیاری کسب کرده و برخی از آنها دو بار بدست آمده است، یکبار با رئال‌مادرید و یکبار با منچستریونایتد.
لیست جام‌ها/جوایزی که او با هر دو باشگاه بدست آورده، بدین شرح است: لیگ، لیگ قهرمانان، سوپرکاپ، جام حذفی، ارزشمندترین بازیکن لیگ، کفش طلایی، توپ طلا و جام باشگاه‌های جهان.
رکوردهای عجیب‌و‌ باور نکردنیCR7/رونالدو کابوس مسی 
6- تنها بازیکنی که بیش از 60 گل در یک سال تقویمی برای چهار سال متوالی به ثمر رسانده است
رونالدو در یک سال تقویمی بیش از 60 گل به ثمر رساند. اما بخش عجیب ماجرا تکرار این موضوع برای چهار سال متوالی بود.
از 2014-2011، او هر سال 60 بار گلزنی کرد، و در این مدت دو بار برنده توپ طلا و همچنین لیگ قهرمانان و لالیگا شد. آن چهار سال احتمالاً موفق‌ترین دوران زندگی فوق‌ستاره پرتغالی بوده است.
تکرار این گلزنی با توجه به شروعی که رونالدو در این فصل داشته است، کمی بعید به نظر می‌رسد و البته نباید فراموش کرد هرگز غیرممکنی برای او وجود ندارد.
5-اولین و تنها بازیکنی که در 2باشگاه مختلف در تیم منتخب فیفا حضور پیدا کرد
رونالدو در دو باشگاه مختلف موفقیت‌های بزرگی بدست آورد و مهمتر اینکه بازی در دو لیگ متفاوت او را قادر ساخت تا در ثبت جوایز و رکوردها دستش بازتر باشد.
او از 2007 تا 2009 هنگامیکه در منچستریونایتد بود در تم منتخب فیفا قرار گرفت. از آن فصل او تا 2016 هر سال در این تیم منتخب حضور داشت. پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان و یورو در تابستان، باید انتظار داشت نام رونالدو باز هم امسال در تیم منتخب به چشم بخورد.
رکوردهای عجیب‌و‌ باور نکردنیCR7/رونالدو کابوس مسی 
4- اولین بازیکنی که بیش از 50 گل در چهار فصل متوالی به ثمر رساند
این اولین رکورد از سه رکوردی است که کریستیانو رونالدو در سه فصل پیاپی شکست. ماشین گلزنی این سوپراستار پرتغالی از فصل 11-2010 شروع به کار کرد و در 54 حضور خود، 53 بار دروازه حریفان را گشود.
او فصل بعد در 54 حضورش 60 گل به ثمر رساند و در دو فصل بعد از آن هم 55 و 51 گل زد تا در چهار فصل متوالی میانگین بیش از یک گل در هر بازی را به ثبت برساند.
3- تنها بازیکنی که بیش از 50 گل در پنج فصل متوالی به ثمر رساند
گلزنی‌های او ادامه داشت، و در فصل 15-2014 نیز رونالدو 61 گل به ثمر رساند. البته رکورد گلزنی او در این فصل کمکی به رئال‌مادرید برای کسب هیچ جامی نکرد و درعوض بارسلونا با هدایت لوئیز انریکه فاتح سه‌گانه شد.
در آن فصل لیونل مسی در رقابت با رقیب دیرینه خود موفق شد برای پنجمین بار برنده توپ طلا شود.
2- تنها بازیکنی که بیش از 50 گل در شش فصل متوالی به ثمر رساند
با وجود اینکه فصل گذشته رئال‌مادرید موفق به قهرمانی در لالیگا نشد، اما رونالدو عملکرد فوق‌العاده‌ای در گلزنی داشت و بازهم توانست 51 بار دروازه حریفان را بگشاید.
کهکشانی‌ها در لالیگا به بارسلونا بسیار نزدیک شده بودند اما در نهایت در کورس قهرمانی جا ماندند. اما آنها توانستند با گل کردن پنالتی رونالدو در ضربات پنالتی مقابل اتلتیکومادرید در فینال، یازدهمین جام لیگ قهرمانان خود را بدست بیاورند.
1- تنها بازیکنی که بیش از 50 گل در شش فصل متفاوت به ثمر رسانده است
هیچ بازیکنی در تاریخ فوتبال نتوانسته در شش فصل متفاوت در دوران حرفه‌ای خود 50 بار گلزنی کند. اما رونالدو این کار را در شش فصل متوالی به انجام رسانده که این رکورد را نیز در دل خود دارد.
از زمان پیوستن از یونایتد به مادرید، این بازیکن 31 ساله در خط حمله به یک ماشین گلزنی تبدیل شده و داشتن ثبات در این کار از انجام آن بسیار مهمتر و تعجب‌برانگیزتر است.
این فصل نیز با وجود شروع نه چندان قوی ممکن است رونالدو غیرممکن را عملی کند و بازهم رکورد بشکند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها