کد خبر: ۴۱۱۷۱۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
رئیس کمیته داوران فدراسیون بدنسازی و پروش اندام گفت: بنا دارم شخصا با یک مدیریت خوب در بحث حرفه‎ای ورود کرده و آن را ساماندهی کنم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، امید جبلی با اشاره به تغییرات قوانین داوری مسابقات فیزیک و بادی‎کلاسیک اظهار داشت: مهمترین تغییرات در خصوص اوزان و دسته‎های قدی مسابقات فیزیک و بادی‎کلاسیک است. به این ترتیب که به تعداد اوزان و دسته‎‎ها اضافه شده است. این قوانین از سال 2017 یعنی سال جاری رسما عملیاتی خواهد شد. همچنین تغییراتی در قوانین 5 نفر برتر صورت گرفته است که این بخش ویژه داوران خواهد بود.

وی با بیان اینکه تغییرات ایجاد شده در قوانین به سود ایران است، تصریح کرد: فواصل قدی و وزنی کاهش یافته است و این برای بدنسازی ایران که پتانسیل بالایی دارد، خوب خواهد بود. البته قوانین سفت و سخت‎تری هم برای دوپینگ مد نظر گرفته شده که در کل برای پرورش اندام جهان خوب است.

رئیس کمیته داوران فدراسیون بدنسازی و پروش اندام در پاسخ به این پرسش که چرا اکثر ورزشکاران حرفه‎ای ایران در یکی دو سال اخیر در رقابتی حضور پیدا نکرده‎اند، عنوان کرد:‌ فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران یک فدراسیون آماتوری است. پس بحث حرفه‎ای‎ها ارتباطی با فدراسیون نخواهد داشت اما بنا دارم شخصا با یک مدیریت خوب در بحث حرفه‎ای ورود کرده و آن را ساماندهی کنم. بنا دارم تیمی را تشکیل بدهم که حرفه‎ای‎های ایران بتوانند در مسابقات شرکت کنند.

جبلی گفت:‌ شخصا مدیریت این موضوع را بر عهده دارم تا بچه‎های حرفه‎ای هم بتوانند در مسابقات شرکت کنند که این ارتباطی به فدراسیون ندارد.

وی یادآور شد: بحث بدنساز‎های حرفه‎ای ایران تا زمانی که هادی چوپان مقامی کسب نکرده بود، به نوع دیگری در کشور دیده می‎شد. بدین صورت که ورزشکاران کارت حرفه‎ای را دریافت می‎کردند و بازنشسته می‎شدند. هنگامی که چوپان مقام آورد، ورزشکاران کشورمان دیدند که در روی سکو حرفه‎ای‎های جهان هم می‎توانند حرف‎هایی زیادی برای گفتن داشته باشند. به همین دلیل برنامه‎های خوبی برای این بخش داریم.

رئیس کمیته داوران فدراسیون بدنسازی و پروش اندام در خصوص برنامه شوک که از شبکه سوم سیما پخش شد، اظهار داشت: ابتدا باید بگویم تضاد حرفی زیادی در این برنامه‎ها وجود داشت. به طور مثال آن فردی که پیش مربی بدنساز خود رفته بود تا از آن دارو بگیرد، مربی مورد نظر داروهایی را به او معرفی می‎کرد که بخشی از آنها برای حجم بود و بخش دیگر برای لاغری که این داروها با هم سنخیتی ندارد. پس به نظر آن فیلم کاملا ساختگی بود.

وی ادامه داد: از زمانی که مکمل‎های ورزشی وارد داروخانه‎ها شد، دسترسی ورزشکاران به این موارد راحت و آسان شد. وقتی در یک داروخانه مکمل‎های ورزشی وجود دارد، قطعا در آنجا داروهای هورمونی نیز وجود خواهد داشت. در حال حاضر ورزشکاران در باشگاه‎ها نمی‎توانند به داروهای استروئیدی دست پیدا کنند. پس بهتر است بی‎خودی ورزشکاران و باشگاه‎ها را زیر سوال نبریم. خدایی ناکرده قصد ندارم داروخانه‎ها را زیر سئوال برم ولی این موارد در هر داروخانه‎ای که بروید، وجود دارد.

جبلی گفت: در ذات ورزش حرفه‎ای دوپینگ وجود دارد که این مربوط به تمامی رشته‎هاست و شاید نمایش چنین برنامه‎های کم لطفی به بدنسازی است. فدراسیون جهانی بدنسازی هم به شدت با موضوع دوپینگ مبارزه می‎کند. آنها دو سال است که پرورش اندام بانوان را حذف کردند. علت هم این بود که فدراسیون جهانی دید زنان به سمت مرد شدن می‎روند. آنها پرورش اندام را حذف کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها