کد خبر: ۴۱۸۷۹۲
زمان انتشار: ۱۵:۱۴     ۲۷ فروردين ۱۳۹۶
ناکارآمدی اقتصادی دولت یازدهم تمامی ندارد؛
«در ماه‌های ابتدای آغاز به کار دولت «تدبیر و امید» موانع از سر راه تولید برداشته می‌شود.» این هم یکی دیگر از صحبت های حسن روحانی در مسابقه وعده دادن در انتخابات 92 است که اکنون بعد از گذشت چهار سال می توان زمین ماندن این وعده را نیز دید. بعد از ارج، مبلیران، کفش ملی، آزمایش، پارس الکتریک و پلی‌اکریل اصفهان، کاشی ایرانا، دوچرخه‌سازی ایساک، قند ورامین، روغن‌نباتی‌قو، چیت‌سازی ری و ایران چوب، شرکت‌های نساجی ایرانی، روغن نباتی جهان هم ورشکست شد و لکه سیاهی دیگر در کارنامه اقتصادی دولت یازدهم ثبت شد.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، «در ماه‌های ابتدای آغاز به کار دولت «تدبیر و امید» موانع از سر راه تولید برداشته می‌شود.» این هم یکی دیگر از صحبت های حسن روحانی در مسابقه وعده دادن در انتخابات 92 است که اکنون بعد از گذشت چهار سال می توان زمین ماندن این وعده را نیز دید.

بعد از ارج، مبلیران، کفش ملی، آزمایش، پارس الکتریک و پلی‌اکریل اصفهان، کاشی ایرانا، دوچرخه‌سازی ایساک، قند ورامین، روغن‌نباتی‌قو، چیت‌سازی ری و ایران چوب، شرکت‌های نساجی ایرانی، روغن نباتی جهان هم ورشکست شد و لکه سیاهی دیگر در کارنامه اقتصادی دولت یازدهم ثبت شد.


 
به گزارش رجانیوز، دولت یازدهم در ابتدای هر سال با شعار اینکه امسال سال رونق اقتصادی است سعی در تزریق امید به مردم دارد اما هر روز خبری از اخراج کارگران، تجمع مطالبه کنندگان حقوق های معوقه، تعطیلی کارخانه و آمارهای نگران کننده از رکود وبیکاری نشان میدهد وضعیت اقتصادی به طور نگران کننده ای زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است.
 
هنوز یک هفته از تایید ورشکستگی شرکت داروگر نگذشته که خبر دردناک اخراج کارگران کارخانه روغن نباتی جهان باسابقه پنجاه ساله آثار رکود بازار و ناکارآمدی دولت را به خوبی نشان میدهد.

هفته گذشته نیز حدود سیصد نفر از کارگران این کارخانه در اعتراص به عدم پرداخت اضافه کار، رعایت نکردن قانون کار، نپرداختن حق شیفت، عدم تحویل کپی قرارداد فی مابین کارگر و کارفرما، تهدید، کاهش میزان تولید، عقد قراردادهای یک ماهه و عدم رسیدگی مدیران کارخانه به مشکلات در مقابل استانداری زنجان تجمع کرده بودند.

هرچند در موارد گذشته هم مقامات دولتی به توجیه پرداخته و ورشکستگی شرکت داروگر را به عنوان تعلیق برای نوسازی معرفی کردند و درمورد تعطیلی کارخانه ارج که روزی 2000 کارگر داشت شرمنده نشدند اما حجم وسیع بیکاران نمی تواند مردم را نسبت به این استدلال تراشی ها راضی کند.

مشخص نیست دولت یازدهم که بعد از چهار سال برای افزایش حقوق بازنشتگان و پرداخت سود سهام عدالت و سه برابر کردن یارانه مددجویان در شب انتخابات میتواند هزینه کند چرا از کارخانه ها به عنوان تولیدملی حمایت نمیکند و اینگونه باعث افزایش بیکاری و ضربه خوردن تولید داخلی میشود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها