أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۲۷۹۷۹
زمان انتشار: ۱۰:۴۵     ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
فیلم «کفش باران کردن زائران ایرانی» در فضای مجازی می‌چرخد، حدود ۱۰ سال پیش همین فیلم با زیرنویس مشابهی دست به دست شده بود؛ فیلمی که واقعیت دیگری را روایت می‌کند، نه پرتاب کفش ازسوی سعودی‌ها به سمت زائران ایرانی.
به گزارش پایگاه 598، در توضیح این فیلم آمده است: «در مکه نخستین گروه از زائران ایرانی را کفش باران کردند و با شعار برو ...، هموطنان عزیز را از جلوی در خانه خدا تا فرودگاه بدرقه کردند»، فیلمی که یک‌بار قبلا در سال ۱۳۸۷ پخش شده بود و همان موقع هم تکذیب و اعلام شد که موضوع آن ارتباطی به زائران ایرانی ندارد.

اکنون پس از گذشت حدود هشت سال، در شرایطی که روابط ایران و عربستان در حساس‌ترین حالت ممکن به سر می‌برد، اما قرار است بیش از ۸۶ هزار زائر ایرانی در مناسک حج شرکت کنند، یک‌بار دیگر فیلم کفش بارانِ زائران ایرانی دست به دست می‌چرخد تا نشان دهنده فضای تنش‌زا و ناآرام علیه ایرانی‌ها در عربستان باشد.

لینک دانلود

با این حال سرپرست روابط عمومی سازمان حج و زیارت موضوع آن را کاملا بی‌ارتباط با ایرانی‌ها می‌داند و محتوای آن را که به ایرانی‌ها منسوب شده، تکذیب می‌کند.

سید ابراهیم اسداللهی به ایسنا می‌گوید: این فیلم به حدود هفت یا هشت سال پیش و دعوای وهابی‌ها با شیعیان مدینه مربوط می‌شود و هیچ ارتباطی به زائران ایرانی ندارد.

در توضیحاتی که سازمان حج و زیارت سال‌های قبل در تکذیب موضوع این فیلم به صورت غیررسمی منتشر کرده نیز آمده: این اتفاق در مسجدالنبی در شهر مدینه اتفاق افتاده، نه در مکه و تصویر هم به حمله وهابی ها به تعدادی از شیعیان مدینه و زائران این مسجد مربوط بوده است.

رییس ستاد بازرسی مدینه هم چندوقت پیش با اشاره به حضور بدون تنش و آرام زائران ایرانی در عربستان، اعلام کرد که تا کنون مورد حادی گزارش نشده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم چندی پیش به شایعات و فضای مسمومی که پیش از اعزام زائران علیه حج ایجاد شده بود، اشاره ای داشته و گفته بود که آن تبلیغات منفی مانع حضور ایرانی ها برای حضور در مناسک حج نشده . ضمن این که در این مدت، وزارت حج عربستان همکاری های لازم را برای حضور بدون تنش ایرانی ها انجام داده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۵ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
۱
۰
وهابی ها غلط اضافه کرده به شیعه مدینه کفش انداخته شیعه باید در همه جای دنیا متحد بشه و ایران باید یک بیانیه صادر کند و از تمام دانشمندان شیعه سراسر جهان دعوت کند برای ایران در آسایش بهتر برای شیعه کار کردم در ایران تا چشم جهان قدرت شیعه علی ابن ابیطالب ع را ببینند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها