أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۲۸۰۳۶
زمان انتشار: ۰۹:۱۰     ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
در حاشیه همدردی مهدوی‌کیا با صهیونیست‌ها
مهدی مهدوی کیا این بار نه در مستطیل سبز فوتبال بلکه در فضای مجازی خبر ساز شد، آن هم با جملات دسته چندم و تکراری سیاسی که مشابه آن را شاید خود او نیز کمتر علنی گفته باشد. مهدی مهدوی کیا به بهانه حمایت از دو فوتبالیست خطاکار که در مقابل یک تیم اسرائیلی به میدان رفته اند، نوشته است: به امید روزی که سیاست دست از سر ورزش بردارد و عمل جای شعار را بگیرد.
سرویس سیاسی پایگاه 598؛ مهدی مهدوی کیا این بار نه در مستطیل سبز فوتبال بلکه در فضای مجازی خبر ساز شد، آن هم با جملات دسته چندم و تکراری سیاسی که مشابه آن را شاید خود او نیز کمتر علنی گفته باشد.

مهدوی کیا دیروز نوشته ای سیاسی از خود منتشر کرد و نوشته هایش هم خیلی زود با واکنش های جدی روبه رو شد. اما قبل از بررسی اظهارات او جملات ذیل را که چهره های مشهور فوتبالیست و یا هنرمند کشورمان در چند ساعات گذشته درباره شهید مظلوم مدافع حرم "محسن حججی" منتشر کرده اند، یک بار دیگر اما با دقت بیشتری بخوانیم:

الف: علی انصاریان، (فوتبالیست): هنوز توی کوچه پس کوچه های این شهر بوی غیرت و مردونگی میاد.../ رامبد جوان، (طنرپرداز): اضطراب چشمان قاتل و آرامش نگاه تو مرز روشن حق و باطل است/  افشین پیروانی، (فوتبالیست): درود بر نگاه پر صلابت و استوارت/ پریناز ایزدیار، (بازیگر): نه تنها فرزند دو ساله ات بلکه تمام ایران به شما افتخار خواهند کرد و یادتان همیشه زنده ست و دلمان کباب .../  حامد لک، (فوتبالیست): خبر آمد که اسیرش... همچو ارباب شهیدش کردند/ مجید اخشابی (خواننده): کدامیک از ما به هنگام مرگ، مثل تو زیبا و مغروریم؟!/ رضا رشید پور، (مجری): انگار لبخند خداست که بر کهکشان صورتت سنجاق شده...مهتاب می چکد از چشمهای ماهت.../ اشکان خطیبی (بازیگر): من با سر بریده ات حرفها دارم .../ بهاره کیان افشار (بازیگر): به شما "مرد" میگن،اخه اینروزها مرد کم میبینم/ بهنوش بختیاری (بازیگر): قهرمان من شهید محسن حججی است. والله سوپراستار نباید قهرمان من و تو باشد/ الهام پاوه نژاد (بازیگر) : یاران چه غریبانه ..../ سیما تیرانداز (بازیگر): قهرمان تویی برادر شهید محسن حججی/ لادن طباطبایی (بازیگر): آرامشی عمیق... صلابتی مردانه/ شبنم مقدمی (بازیگر): محسن حججی را دست یزیدیان زمان پرپرکرد/ و.... صدها جمله دیگر!

ب: مهدی مهدوی کیا به بهانه حمایت از دو فوتبالیست خطاکار که در مقابل یک تیم اسرائیلی به میدان رفته اند، نوشته است: "به امید روزی که سیاست دست از سر ورزش بردارد و عمل جای شعار را بگیرد. ای کاش به فکر از بین بردن فقر و اعتیاد و بیکاری بودیم نه اتفاقات سوریه و لبنان و عراق!"

 حالا دوباره به جملات بند «الف» نگاه بیاندازیم! چی حسی اینک پیدا خواهیم کرد؟ تلخ تر از این حس بد، این گزاره منطقی است که وقتی امثال مهدوی کیا این همه ابراز دردمندی، تشکر، حس غرور، افتخار مذهبی و... در جمله های بالا را نمی توانند ببنید و شاید درک هم نکرده اند، انتظاری نیست که به یکباره چنین جملات شاذی را بنویسند و موجبات فضا سازی علیه مدافعین مظوم مدافع حرم بشوند. ضمن اینکه در جملات همین چهره های ورزشی و هنری غیر سیاسی -بند «الف»-  صدها دلیل منطقی، مذهبی، اعتقادی، سیاسی و جوشش عواطف صادقانه موجود و یا نهفته است که کفایت می کند که بدانیم چرا باید در سوریه، لبنان و عراق باشیم.

ج: مهدوی کیا فوتبالیست خیلی خوبی بود و می توان گفت وی در پیشرفت فوتبال ایران در بیست سال اخیر نقش بسزایی داشته است. اما دیروز مهدوی کیا تلاش کرد مطلب سیاسی تاثیرگذاری به ظن خود منتشر کند، ولی معلوم است که او نه سیاستمدار قابلی است و نه باهوش!

حتی بی بی سی فارسی - با همه خباثتی که در این مواقع به خرج می دهد- حاضر نشده همه پیام مهدوی کیا را در کانال تلگرامی خود منتشر کند و تنها به حمایت از دو فوتبالیست خطاکار کشورمان بسنده کرده و موارد مربوط به سوریه و عراق و لبنان را ترجیح داده که سانسور کند! زیرا مردان پشت صحنه بی بی سی فارسی آنقدر سیاست مداران خبیثی هستند که می دانند که الان جای انتشار این اظهارات نیست! به همین دلیل مهدوی کیا قطعا سیاست مدار قابل و باهوشی نیست که نمی داند این ساعت ها که "حججی ها" قلوب ملت ایران را فتح کرده اند جای این سخنان بیهوده نیست.

د: می توان استدلال های دیگری را هم به این نوشته اضافه کرد ولی دو بند «ب» و «ج» به خوبی نشان می هد که چرا نباید اظهارات مهدوی کیا را جدی گرفت. در میانه این همه احساس خوب فوران کرده درباره مدافعین حرم که حتی تبلورش در سلبریتی ها دیده می شود یک سخن ناحق در میان امواج زیبای عموم ملت نه به چشم میاید نه ارزش افسوس خوردن دارد!

هـ: و اما گفتن این جمله سخت است ولی هیچکس با قرار گرفتن و یا خدای نکرده اصرار بر ایستادگی در برابر حق و صد البته به تبع آن جسارت به مظلومان سربریده عزت نمی باد بلکه ذلت سرنوشت قطعی خواهد بود. هرچند حتی در میان این همه بی معرفتی، اخلاقی تر آن است که برای غزال تیزپای فوتبال ایران نگران بود! او همان کسی بود که در یکی از سیاسی ترین مسابقات فوتبال تاریخ جهان به آمریکا گل زد و هزاران نفر از مردم را برای شادی بر پیروزی بر ایالات متحده به خیابان کشاند. بنابراین باید به او یادآوری کرد مردم از او گل زدن به رقبا و دشمنان کشورشان را انتظار دارند و نه گل به خودی!

پی نوشت: امیدوارم مهدوی کیا با یکی از همان فرارهای شجاعانه مشهورش در فوتبال این بار موقعیتش را در زمین سیاست نیز عوض کند. او این دفعه باید شجاعت عذرخواهی و تغییر مسیر را داشته باشد؛ "مهدی" ناچار است شجاعتی بالاتر از جنگیدن در زمین فوتبال را در وجودش پرورش بدهد، زیرا بدون داشتن این شجاعت درک ابعاد واقعی اقدامات و شخصیت حقیقی مدافعین حرم برایش همچنان سخت خواهد بود...

* جهان نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
۶
۱
جالب است که همین حضرات که دم از جدایی ورزش از سیاست می زنند توجه
ندارند که چرا اسراییل رسما از این دو نفر باید تشکر بکند! و یا چرا
همینها وقتی ستبند سبز بستند نگفتند که سیاست از ورزش جدا است؟
و آیا اصلا مساله سرقت یک کشور و جعل یک ملت سیاسی است؟ مالخری که می
گوید به من ربطی ندارد جنس دزدی است و من صرفا کاسبم و کارم داد و ستد
است را می شود انسان نامید؟
نظام باید با قاطعیت هم با آن دو فرد خبیث که حتی حاضر به عذرخواهی هم
نیستند و هم با حامیانشان در داخل به شدیدترین نحو ممکن برخورد کند.
این نهایت رذالت است که کسی تعهد پولی برای گرفتن یک مشت یورو را بر تعهد
انسانی اخلاقی ترجیح دهد. آن هم تازه برای چه باشکاهی؟ یک تیم بد بخت و
گمنام یونانی که جلوی همین اسراییلیها می رود و می بازد!
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
۳
۱
گربدي گفت حسودي ورفيقي رنجيد
گوتوخوش باش كه ماگوش به احمق نكنيم
پاسخ
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۸ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
۲
۱
آقای مهدوی کیا؛ از زمانیکه شماها را شناختیم دنبال کاسبی خود بوده اید از طریق فوتبال اینقدر ورزش ورزش نکنید ,چهل سال است ملت بزرگ ایران مقید به این اصول هستند وبزرگترین قهرمانان این کشوربخاطر اینکه یک رژیم جعلی غاصب را مردم یک کشور به حساب نیاورند به هیچ قیمتی تن به خفتی که شما آرزوی انجام آن را دارید نداده اند حال که کاسبی امثال شما از این راه ممکن به مخاطره بیافتد فوتبال حرفه ای شد ورزش مثل این که کسی برای گرفتن مزد صبح تا غروب کار کند وادعا کند کارم ورزش کردنه.
پاسخ
ثاقب
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
۰
۲
دشمن میگرده و چهره هایی رو پیدا میکنه که به نوعی در نظام _ در حوزه شخصیتی و رفتاری خود _ دچار نوعی سرخوردگی شده اند و یا بدلیل تحویل گرفته نشدن از سوی نظام و از دست دادن جایگاه یا بدست نیاوردن جایگاه مطلوبشان، عقده ای شده اند. کینه از نظام به دل گرفته اند.
مثل همین مهدوی کیا و نمونه های دیگری که کم هم نیستن. و همواره بخاطر مشهوریت قائم به خود، یا نسبت با شخصیتهای نظام، به نوعی چهره هستند و مورد طمع دشمن. دشمن این چهره های رها شده را شکار می کند. و به خوبی از آنان سواری می گیرد.
این کوتاهی نظام است که برای این چهره ها در درون سیستم، نقش تعریف نمی کند.
پاسخ
ثاقب
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۸ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
۱
۱
آنچه باید جدی گرفته شود، جدی بودن دشمن در دادن نقش به این چهره ها و استفاده از کاهلی نظام در تعریف نقش برای این کاراکترها در درون نظام است.
پاسخ
ثاقب
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۵ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
۱
۲
انرژی حبس شده در چهره ها و شخصیتها، اگر به فراخور حال و استعدادشان، در مجرای خودش آزاد نشود. توسط دشمن بکار گرفته خواهد شد.
نظام ما بیش از حد دچار پدیده نخبه کشی است. اینها به نوعی مرگ نخبگان است. آنهم نه یک مرگ خاموش. مرگی که همه انرژی منفی اش بار نظام می شود.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۲ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
مگر کم به این حضرات رسیدند؟ اتفاقا لوس و ننر شدند و فکر کردند مهم هستند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۳ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
اقای عزیز نخبه دانشمندان هسته ای ماهستند که خانه نشینند
اقای عزیز
نخبه جوانانند که کنار رفته اند و پیشکسوتان دولت می رانند
اقای محترم نخبه احمدی روشن و دیگر شهدای هسته ای اند که نامشان را همان دولت اصلاحات به دشمن فروخت که شناسایی شدند و شهید شدند
اقای محترم
نخبه همان دانشمندانند که مورد بی مهری و تولید کنندگان بیکارند که جنس های مشابه بی کیفیت چینی و ... جایشان را پرکرده اند
به پای دولت تمام می شود نه نظام
تخصص و تعهد هر دو مهم است
اگر یکی نباشد هرگز پیشرفت نخواهد بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۶ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
۱
۱
انشاالله امثال مهدوی کیا هدایت بشن وگرنه خون پاک شهید حججی ها گریبانشونو بگیره
پاسخ
هاشمی از بنارویه فارس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۸ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
۱
۲
آقای مهدوی کیا تو بخاطر گل زدن به آمریکا که یک کشور مستقل میباشد و سازمان ملل درآن کشور است از خدمت سربازی معاف شدی
دو بازیکن بی غیرت در مقابل تیم رژیم جعلی و غاصب و کودک کش اسرائیلی بازی کرده اند اومدی حرف مفت میزنی
اگر مدافعین حرم در سوریه و عراق و لبنان نمیجنگیدن حالا تو و دخترت و سگش در امنیت نبودی
پاسخ
عاشق امام خامنه ای
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۳ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
۰
۰
مرگ بر اسرائیل کودک کش و مرگ بر کسی که به اسرائیل کودک کش دست دهد و با او بازی کند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها