کد خبر: ۴۲۸۲۵۲
زمان انتشار: ۱۰:۲۹     ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
واردات رسمی یا قاچاق ادامه دارد
آمار واردات گمرک در سال گذشته حاکی از آن است که آب معدنی خارجی از مبادی قانونی وارد کشور نشده و دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی از دریافت مجوز دو شرکت معروف برای واردات این محصول سخن می‌گوید که در پایان سال گذشته اخذ شده است.
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه 598، اخیراً در مناطق شمالی تهران انواع و اقسام آب‌های معدنی با بِرندهای مطرح و معروف خارجی در فروشگاه‏های زنجیره‏ای و لوکس به چشم می‌خورد که بعضاً با قیمت‌های گزافی به فروش می‌رسد.



این درحالی است که در آمار واردات گمرک ردیفی مبنی بر وارد شدن آب معدنی دیده نمی‌شود و بحث قاچاق بودن این محصول بیشتر می‏شود.

در همین راستا پیمان فروهر دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی گفته است: «چندسالی است که آب معدنی به‏صورت محموله ‏های قاچاق وارد کشور می‌شود. آب‌های آشامیدنی وارداتی با تعرفه گمرکی بالا به کشور وارد می‌شوند و بیشتر آب‌های معدنی خارجی از کشور فرانسه وارد ایران می‌شوند. این محصولات اغلب با برندهای معروف و به همراه برچسب شبنم در فروشگاه‎ها و رستوران‏های شمال شهر دیده می‌شوند و توجیهی برای واردات این محصول به کشور وجود ندارد.»



فهرست گمرک نشان می‌دهد که ایران در سال گذشته بیش از 4 هزار و 750 تن آب معدنی و آب گازدار را به 12 کشور جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، انگلستان، آلمان، عراق و کویت صادر کرده است.

صادرات آب معدنی و آب گازدار درحالی به کشورهای مختلف جهان انجام می‌شود که ورود رسمی یا غیررسمی از کشورهای مختلف جهان با قیمت‌های بالای 30 هزار تومان انجام می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها