کد خبر: ۴۳۳۳۴
زمان انتشار: ۱۳:۴۶     ۱۵ اسفند ۱۳۹۰
"محمد خالد" استاندار درعا در گفتگو با خبرنگار ۵۹۸ خبر داد:
استاندار درعا در پاسخ به خبرنگار 598 در خصوص ورود اسلحه از مرزهای کشورهای همسایه بیان داشت: تا کنون تعدادی زیادی از قاچاق چیان و مجموعه های متعددی از اسلحه را کشف نموده ایم و تجارت اسلحه در کشورهای همسایه ما امری غیرعادی است. بیشتر سلاح هایی که به سوریه وارد می شود از مرز ترکیه و لبنان صورت می گیرد . الان در تمام روستاها و مناطق مرزی نیروهای امنیتی حضور دارند ولی گروه های مسلح تلاش می کنند که درگیری هایی را ایجاد نمایند و تا از این طریق سلاح هایی را به داخل سوریه وارد نمایند.
سرویس بین الملل پایگاه 598 - نام شهر درعا از 28 اسفند ماه 1389 و به دنبال آغاز ناآرامی ها در سوریه از مسجد عمری این شهر بر سر زبان ها افتاد و امروز نیز همچنان رسانه های مختلف دیداری ، شنیداری و نوشتاری تقریبا هر روز اخباری را در ارتباط با اوضاع این شهر و رویدادهای آن با هدف گرم نگه داشتن حوادث سال گذشته آن منتشر می كنند.

روز گذشته محمد خالد استاندار درعا با حضور در بین هیئت رسانه ای ایران به تشریح حوادث و تحولات شهر درعا و همچنین نحوه ورود اسلحه به این شرح پرداخت.



استاندار درعا در پاسخ به خبرنگار 598 در خصوص ورود اسلحه از مرزهای کشورهای همسایه بیان داشت: مرزها سوریه باز است و تا کنون تعدادی زیادی از قاچاق چیان و مجموعه های متعددی از اسلحه را کشف نموده ایم و تجارت اسلحه در کشورهای همسایه ما امری غیرعادی است به ویژه اینکه از کشورهای عرب منطقه اسلحه جابجا می شود.

محمد خالد در ادامه اظهار داشت: بیشتر سلاح هایی که به سوریه وارد می شود از مرز ترکیه و لبنان صورت می گیرد . الان در تمام روستاها و مناطق مرزی نیروهای امنیتی حضور دارند ولی گروه های مسلح تلاش می کنند که درگیری هایی را ایجاد نمایند و تا از این طریق سلاح هایی را به داخل سوریه وارد نمایند.

وی در ادامه افزود: جنگ رسانه ای جهانی علیه سوریه آغاز شد که دروغپردازی هایی را درباره اوضاع کشور و مشخصا درباره درعا منتشر می کرد‬ اما واقعیت کاملا برعکس این دروغپردازی ها است‬ این وضعیت با پرداخت مبالغ هنگفت به قاچاق سلاح از اردن ادامه یافت‬.

‫از مکان های مختلف افراد مسلح به درعا وارد شدند و اقدام به حمله به شهروندان و آدم ربایی و سرقت برخی از بانک ها و مراکز مالی و ترور شبانه نیروهای امنیتی کردند‬. گروههای مسلح در مناطق مختلف جابه جا می شوند و اینها شماری سلفی، شماری اخوانی و شماری دیگر از افراد محکوم شده از دزدان، تاجران مواد مخدر هستند‬.













نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها