أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۳۵۳۶۳
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۲۳ آذر ۱۳۹۶
چرا موگرینی با این صراحت علیه جریان ارزشی سخن ‌پراکنی میکند؛
سخنان موگرینی اگر در کنار بیانیه مشترک چند روز پیش سه کشور اروپایی مبنی بر لزوم عقب راندن ایران در زمینه های غیرهسته‌ای قرار بگیرد، برای صاحبان تئوری شکاف امریکا و اروپا چیزی جز خجالت باقی نمی‌گذارد. آن‌ها که چند ماهی است بر لزوم پناه اوردن به اروپا مقابل امریکا تاکید دارند چه پاسخی برای سخنان موگرینی خواهند داشت؟
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598/ حسین مهدی تبار: موگرینی در آخرین اظهارات خود پیرامون توافق موسوم به برجام از رازهایی پرده‌برداری کرد که تشریح دقیق آن، رونمایی از بخش‌های جدیدی از فضاحت های برجام است. سخنان او نکات مهمی داشت که در سه قسمت به آن‌ها اشاره خواهد شد.

الف- موگرینی علت حمایت اروپا از برجام را به دو عامل مرتبط می‌داند. عامل اول از دید او تعامل گسترده‌ی اقتصادی ایران و اروپا است که به یمن برجام برای اروپا نفع فراوانی به همراه داشته. رشد چندصد درصدی صادرات اروپا به ایران گواه سخنان موگرینی است. اروپا نمی‌خواهد منفعت حاصل از بازار ایران را از دست دهد بنابراین از برجام حمایت می‌کند. نکته دیگری که صراحتا در سخنان موگرینی به‌عنوان علت دوم حمایت اروپا از برجام ذکر شد، جلوگیری برجام از قدرت ‌‌یافتن تندرو هاست.[ انقلابی‌ها ]. موگرینی به طور واضح اعلام می‌کند که تضعیف برجام به‌نفع تندرو ها خواهد بود و اروپا ازین مسئلهبه شدت نگران است.

پرسشی که در اینجا هر ذهن منصفی را به خود درگیر می‌کند این است که چرا موگرینی با این صراحت علیه جریان ارزشی سخن ‌پراکنی میکند و موفقیت جریان اصلاحات را به‌نفع اروپا می‌داند؟ مگر اصلاح‌طلبان برای اروپا چه سودی دارند و انقلابی‌ها مقابل کدام سلطه‌خواهی اروپایی‌ها ایستاده‌اند؟ این حمایت‌های گاه و بی‌گاه اروپایی‌ها و شخص ترامپ از جریان اصلاحات اگر موید برخی اتفاقات پشت پرده نباشد، لااقل گواه خطر اصلاح‌طلبان برای منافع ملی ‌و نفع آن‌ها برای دشمن است.

ب- نماینده اتحادیه‌اروپا در مذاکرات هسته‌ ای در بخش دیگری از سخنان خود، علنا وجود اختلاف آمریکا و اروپا بر سر لزوم عقب‌نشینی ایران در حوزه‌های غیر‌هسته‌ای را انکار می‌کند. او در توضیح تفاوت نگرش آمریکا و اروپا در این زمبنه تشریح میکند که ایالات‌متحده بدنبال الحاق محدودیت موشکی و منطقه‌ای برای ایران در برجام است اما اروپا معتقد است برای این منظور نگارش توافق مجزایی نیاز است! این سخنان به‌خوبی روشن می‌سازد که اروپایی‌ها و امریکایی‌ها تنها بر سر اینکه محدودیت امنیتی بر ایران خارج برجام باشد یا داخل ان اختلاف نظر دارند و نه در اصل موضوع؛ بنا براین ذوق زدگی بعضی سیاسیون از موضع اروپایی ها در حالت خوشبینانه حماقت است ( البته اگر خیانت نباشد!)

موگرینی با همین سخنان ادعای شکاف بین آمریکا و اروپا را رد می‌کند و بر عزم جدی اروپا برای عقب نشاندن ایران در حوزه امنیتی به وسیله تعامل با امریکا تاکید میکند.

سخنان موگرینی اگر در کنار بیانیه مشترک چند روز پیش سه کشور اروپایی مبنی بر لزوم عقب راندن ایران در زمینه های غیرهسته‌ای قرار بگیرد، برای صاحبان تئوری شکاف امریکا و اروپا چیزی جز خجالت باقی نمی‌گذارد. آن‌ها که چند ماهی است بر لزوم پناه اوردن به اروپا مقابل امریکا تاکید دارند چه پاسخی برای سخنان موگرینی خواهند داشت؟ سخنانی که صراحتا بر هم نظر بودن  اروپا و آمریکا بر سر تسلیم ایران در حوزه امنیتی و نظامی تاکید می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
عمار
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۸ - ۲۴ آذر ۱۳۹۶
۱
۰
تاریخ دوران مولا علی ع وامام حسن ع را یکبار دیگر باید باز خوانی کرد فقط مدل وافراد فرق کردند وگرنه همان شیوه . مالک پشت در چادر معاویه باید برگردد چون جمعی منافعشان در صلح به هر قیمتی است وآن خیانت کاران که امام غریب ومظلوم (امام حسن ع)را مجبور به صلحی که طعم زهر داشت کردند وحالا ...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها