أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۳۶۳۶۵
زمان انتشار: ۱۱:۳۲     ۱۸ دی ۱۳۹۶
ماهیگیری دولت و حامیانش از آب گل آلود اغتشاشات؛
به پیام‌ها، تحلیل‌ها و بیانیه‌های این روزها بنگرید، اثری از تأیید ندانم کاری در رفع معضلات اقتصادی و اجتماعی نیست و همه اولویت بندی‌ها به سمت شکل دادن به تقلایی جناحی و انتخاباتی هدایت شده است. موج سواری منفعت طلبانه برای سهم گیری بیشتر است، آنهم با دور زدن همه موانع در شرایط کنونی؛ موانعی نظیر ورشکستگی مؤسسات مالی و بیکاری و از کار افتادگی کارخانه‌ها.
سرویس سیاسی پایگاه 598؛ اخیرا مشاهده شده است که تلاش‌هایی مرموزانه برای جهت دهی به پیامدهای آشوب‌های هفته گذشته در جریان است؛ محور مرکزی آن‌ها ارائه تفاسیری سیاسی از رخدادی ضدانقلابی برای تأیید منافع خویش است. حال آنچه در کف خیابان‌ها و رسانه‌ها رقم خورد، هیچ پیوند حداقلی‌ای با برداشت‌ها و امیال دست اندرکاران فتنه 88 نداشت. این مهم را بخش‌هایی از جریانات اصلاح طلب و حامی دولت درک کرده‌اند، اما سایرین بدون توجه به حدود یک سال اعتراض مردمی به ناکارآمدی‌های اقتصادی، می‌خواهند ماهی خود را از این آب گل آلود بیرون بکشند.

به پیام‌ها، تحلیل‌ها و بیانیه‌های این روزها بنگرید، اثری از تأیید ندانم کاری در رفع معضلات اقتصادی و اجتماعی نیست و همه اولویت بندی‌ها به سمت شکل دادن به تقلایی جناحی و انتخاباتی هدایت شده. حجم این اعلام نظرها به نحوی است که گویی در پشت صحنه اغتشاشات، هماهنگی‌هایی وجود داشته تا به این بهره برداری‌ها منجر شود.

این بدگمانی را اگر نادیده بگیریم، حداقل نتیجه‌ای که حاصل می‌شود، موج سواری منفعت طلبانه برای سهم گیری بیشتر است، آن هم با دور زدن همه موانع در شرایط کنونی؛ موانعی نظیر  ورشکستگی مؤسسات مالی، فقدان نقدینگی در تجارت و از کار افتادگی کارخانه‌ها.

اما بالاخره مردم معترضی که به قول اصلاح‌طلبان حق اعتراض دارند، به که اعتراض دارند!؟ اگر کسی حتی برای لحظه‌ای عینک سیاسی و جناحی را بردارد، خواهد دید که مردم واقعت از تنگی معیشت به تنگ آمده‌اند و اگر اعتراضی هم هست، به همین موضوع است. رئیس‌جمهور این را هم حتما بهتر از دیگران می‌داند. شاید ‌به‌خاطر همین بود که در نخستین روزهای اغتشاشات، کوشید دامنه را وسیع‌تر کند و به جای پذیرش بی‌عملی‌های کابینه‌اش، در اظهارنظری شگفت‌انگیز گفت: مردم تنها به معیشت اعتراض ندارند، آنها به عدم شفافیت هم معترضند! یعنی به جای پاسخگویی و کم کردن دامنه اعتراضات (اعتراضات و مطالبات عادی مردم نه وحشیگری آشوب‌طلبان و اوباش) به آنها دامن هم می‌زند! اکنون اصلاح‌طلبان هم به‌دنبال همین مدل هستند و می‌کوشند با به رسمیت شناختن حق مردم در اعتراض، ژست مردمی بودن بگیرند! در حالی که موضوع خیلی ساده‌تر از این حرف‌هاست!

جریانی که دولت محبوبش در نیمه اولین سال فعالیتش در دوره دوم (و پنجمین سال حضورش) را سپری می‌کند اگر بدین نحو بخواهد به سیاست ورزی‌اش ادامه دهد، سه سال و اندی باقی مانده را چگونه می‌خواهد سرکند و چشم بر جنبش مطالبه ببندد؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۷
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۵ - ۱۸ دی ۱۳۹۶
۰
۰
امیدوارم چنین نباشد چون مردم از نظام سرخورده می شود
پاسخ
عباس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۱ - ۱۸ دی ۱۳۹۶
۰
۰
سیاست ... تزویرهست.تزویری که بانقاب دین ومردم به میدان آمده...
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۴ - ۲۰ دی ۱۳۹۶
۰
۰
بهترین مقابله با آمریکا ، ایجاد تولید و اشتغال و رفع گرانی و تورم و خدمت رسانی مسولین به مردم است.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۴ - ۲۰ دی ۱۳۹۶
۰
۰
خدالعنت کنه هرچه منافق تروریست هس که میخان دخالت کنن توکشورعزیزمون وبین مردم هستن مردم بی گناه مارومیکشن
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۴ - ۲۰ دی ۱۳۹۶
۰
۰
بیاییددست دردست هم دهیم به مهرمیهن خویش راکنیم اباد گول عده ای اغتشاشگرکه ازبیرون هدایت می شوندنخوریم اینها فرصت طلبن وبه خاطرتورم وگرانی اعتراض نمیکنند و..........
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۵ - ۲۰ دی ۱۳۹۶
۰
۰
مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۶ - ۲۰ دی ۱۳۹۶
۰
۰
آدرس غلط شیوه همیشگی اصلاح طلبان است
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها