کد خبر: ۴۴۶۱۴۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۳     ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
اگر هنوز شما غرب ایران استان لرستان را ندیده‌اید و به خرم آباد سفر نکرده‌اید، وقت آن رسیده برای سفر به خرم آباد برنامه‌ریزی کنید. جاینت به کمک شما می‌آید تا شما را به مقصد سفر دلخواه تان نزدیک کند.

خرم‌آباد بیست و دومین شهر پرجمعیت ایران و مرکز استان لرستان است. شهر در ارتفاع ۱۱۴۷،۸ متری از سطح دریا و در میان دره‌های زاگرس قرار دارد. گویش مردمان خرم آباد لری می باشد. این شهر بزرگ‌ترین شهر لرنشین ایران و پاسدار آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی متعددی است. شهری است کهن با تاریخی چند هزارساله در استان لرستان که به دلیل حضور جاذبه‌های ارزشمند تاریخی، دیدنی‌های طبیعی، آب و هوای مناسب در فصول مختلف سال به‌ ویژه فصل بهار و میهمان‌نوازی ساکنینش، امروزه به یکی از مقاصد اصلی گردشگری در غرب کشور تبدیل شده است. برخی از محققان براین باورند که خایدالو نام کهن خرم‌آباد در دوران عیلامیان و «شاپورخواست» (نام کهن خرم‌آباد در دوران شاپور اول ساسانی است که تا اوایل قرن ۷ هجری قمری، از این شهر در کتب قدیمی نام برده شده است)، نام‌های باستانی شهر خرم‌آباد امروزی است که احتمالا از قرن هشتم هجری قمری، به نام کنونی، تغییر یافته است. وجود چشمه‌های فراوان و آثار تاریخی، مجموعه‌ایی از دیدنی‌های تاریخی و طبیعی را در شهر به وجود آورده است.

جاذبه های گردشگری تاریخی طبیعی شهر خرم آباد

جاذبه‌های گردشگری جاذبه های تاریخی و طبیعی متعددی در سطح شهر خرم‌آباد وجود دارد که از آن جمله می‌توان به فلک‌الافلاک، مناره آجری، پل شاپوری، گرداب سنگی، سنگ نبشته، آرامگاه باباطاهر و دریاچه کیو اشاره کرد به‌ طوریکه این شهر برای نخستین بار در ایران از سوی دفتر منطقه‌ای سازمان ملل به عنوان یک شهر نمونه گردشگری انتخاب شده‌است.


آب و هوای خرم آباد

خرم آباد آب و هوای متنوعی دارد وشرایط جوی در قسمت های شمال، جنوب، غرب و شرق آن با هم فرق دارد. زمستان در قسمت های شمالی استان، برف و کولاک است اما در قسمت های جنوبی هوایی معتدل برقرار است. این شهر دارای سه آب و هوای مختلف سرد کوهستانی، معتدل مرکزی و گرم جنوبی است.

بهترین زمان سفر به خرم آباد

بهترین زمان برای سفر به این شهر بهار و مخصوصا اردیبهشت است چون طبیعت خیلی زیبایی دارد.

سوغات خرم آباد

حیف است راه درازی را تا خرم آباد آمده باشید و بدون خرید و یادگار از سفر برگردید سوغاتی های خرم آباد لرستان که نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد عبارتند از: روغن حیوانی، عسل ، کلوچه روغنی، نان ساجی، شیرینی کام، ترخینه و از غذاهای محلی خرم آباد می توان به کباب بروجرد، آش گوشت، آش شله ماش، آش کلونک، شامی کوو، سغدو، گله ریزه،خورش کلیه ترش، آش دوغ لری اشاره کرد.

تاریخچه فرودگاه خرم آباد

باند فرودگاه خرم آباد به عرض 30 متر و طول 1800 متر در جریان جنگ جهانی دوم(در اواسط سال1322) توسط متفقین در محلی روبروی کمپ نظامی بدرآباد که مقر نیروهای نظامی شوروی سابق، انگلیس و آمریکا بود، صرفا" جهت پرواز هواپیماهای ملخی قدیمی طراحی گردید.

از این باند خاکی پس از خاتمه جنگ جهانی دوم و خروج متفقین از کشور برای جابجایی افسران نظامی از خرم آباد به تهران و بالعکس استفاده می شد تا اینکه شرکت ملی نفت ایران و مخابرات منطقه لرستان زمینهای فرودگاه را خریداری و بازسازی نمودند و حدود 1800 متر از باند جهت استفاده هواپیماهای کوچک پستی آسفالت گردید و یک اتاق کوچک نگهبانی و یک ساختمان کوچک برای استراحت مسافران ساخته شد. مدتی بعد زمینهای اطراف فرودگاه خریداری و روستای میانگلال که در مسیر باند فرودگاه قرار گرفته بود جابجا شد. نهایتا" در سال 1355 و در زمان استانداری آقای فرح بخشیان با حضور جمعی از مسئولین شرکت نفت و سازمان هواپیمایی کشوری مسئولیت فرودگاه خرم آباد از وزارت نفت به سازمان هواپیمایی کشوری تحویل داده شد. متعاقبا"حدود 10 نفر کارمند استخدام و 2 دستگاه ماشین آتش نشانی خریداری و مقرر گردید در صورت نیاز از ماشین های آتش نشانی ارتش یا شهرداری هم استفاده گردد. سپس باند موجود مجددا" آسفالت و 500 متر به طول آن افزوده شد. در خرداد سال 1355 یک دستگاه NDB و یک دستگاه رکوردر نصب شد. اولین پرواز مسافری 60 نفره با حضور مسئولین سازمان هواپیمایی کشوری افتتاح گردید. بازرسی مسافران همه روزه توسط10 نفر پلیس و یک افسر کلانتری مرکزی خرم آباد انجام میگرفت.

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال 1357 فرودگاه خرم آباد رشد و توسعه چشم گیری داشت. ساختمان اداری جدید در سال 1361 احداث گردید و پس از 25 سال مجددا" در سال 1386 ساختمان جدیدتری ساخته و جایگزین اداره پیشین گردید.

بلیط داخلی مسیر خرم آباد

سامانه هوشمند جاینت با ارائه بلیط هواپیما تهران خرم آباد و بالعکس بلیط هواپیما خرم آباد تهران با شروع نرخ 169600 تومان و هم چنین با ارائه بلیط هواپیما مشهد خرم آباد و بالعکس بلیط هواپیما خرم آباد مشهد با شروع نرخ 193600 تومان ورود مسافران و گردشگران, متخصصان و صاحبان سرمایه را آسانتر کرده است.

بلیط داخلی پرواز خرم آباد

در حال حاضر پرواز تهران به خرم آباد و بالعکس پرواز خرم آباد به تهران هر روز هفته و پرواز مشهد به خرم آباد و بالعکس پرواز خرم آباد به مشهد روز های سه شنبه و پنج شنبه هر هفته پرواز دارد. برای مشاهد آخرین وضعیت بلیط هواپیما خرم آباد در سایت هوشمند جاینت ابتدا مبدا، مقصد، تاریخ سفر و تعداد مسافران را مشخص کنید، تمام پرواز های خرم آباد برای شما به نمایش خواهد آمد که می توانید با استفاده از فیلترهای سمت راست پروازها را براساس قیمت (بلیط ارزان خرم آباد)، نوع پرواز، ساعت پرواز، کلاس پرواز و نوع ایرلاین تفکیک کنید و پرواز مورد نظرتان را بدست آورید. و یا در صورت لزوم جهت راهنمایی بیشتر با واحد پشتیبانی جاینت به شماره 09126076900 تماس بگیرید، تیم پشتیبانی جاینت به صورت ۲۴ ساعته حتی در روزهای تعطیل عملکرد جاینت را تحت نظر داشته و شما را تنها نخواهند گذاشت و در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستند.

همچنین این امکان در وب سایت جاینت موجود میباشد تا مسافران محترم بدون تماس با فرودگاه خرم آباد، از اطلاعات پرواز فرودگاه خرم آباد و تمام برنامه پروازی فرودگاه اطلاعات کسب نمایند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها