کد خبر: ۴۵۵۷۴۷
زمان انتشار: ۰۹:۳۲     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
تجربه دوره های مدیریتی مختلف در بانک مرکزی نشان می دهد که همواره سخنان رئیس وقت این بانک، بازتاب گسترده و البته متفاوتی در بازار داشته است.

در دوره‌های قبل این نقد به رؤسای بانک مرکزی مطرح می‌شد که کمتر حرف بزنند و بیشتر عمل کنند؛ منتقدان به مصاحبه ها و سخنرانی های متعدد رئیس کل بانک مرکزی می گویند: صحبت های رئیس کل بانک مرکزی ارتباط مستقیم با بازار ارز دارد و نباید به حساسیت این بازار دامن زد.

عبدالناصر همتی که خود متوجه این نقدها به بانک مرکزی است روش جدیدی را برای بیان نظرات و دیدگاه هایش انتخاب کرده و می گوید: در شرایطی که نیاز به صحبت بنده باشد، ترجیح میدهم صحبت های دقیق و فکر شده را از طریق صفحه شخصی خودم برای اطلاع مردم منتشر کنم.

اما انتشار پست‌های اینستاگرامی همتی نیز با مخالفت منتقدان همراه شده است؛ منتقدان می گویند: هر زمان رئیس کل بانک مرکزی پست می گذارد، قیمت ارز بالا می رود.

ولی موافقان اظهارات رئیس کل بانک مرکزی معتقدند: پُست‌های همتی و اعلام مواضع بانک مرکزی در روزهای حساس موجب شده تا ترمز افزایش قیمت ارز کشیده شود.

برخی معتقدند سیاست های بانک مرکزی و موضع گیری های رئیس کل بانک مرکزی موجب شده تا سیاست های آمریکا برای برهم زدن بازار ارز خنثی شود. بعنوان نمونه بعد از تحریم سپاه از سوی امریکا و لغو معافیت های صادرات نفت، اگر موضع گیری های رئیس کل بانک مرکزی انجام نمی شد بازار ارز به هم می ریخت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها