کد خبر: ۴۸۸۳۵۱
زمان انتشار: ۱۵:۱۴     ۰۵ تير ۱۴۰۰
از ابتدای انتخابات برخی گروه‌ها با «رقیب پنداری»، سعید جلیلی و گفتمان‌اش را تهدیدی برای آینده حزبی خود می‌بینند.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، از ابتدای انتخابات سعید جلیلی ماهیت حضور خود را بر هم‌افزایی جریان انقلاب تعریف کرد؛ با این حال برخی گروههای سیاسی که حیات‌شان در گروی کسب قدرت است با تخریب جلیلی و برخی حامیان وی درصدد حذف این جریان از عرصه سیاسی کشور هستند. این گروهها با «رقیب پنداری» سعید جلیلی، وی و گفتمان‌اش را تهدیدی برای آینده سیاسی-حزبی خود می‌بینند.

جریان تخریب سعید جلیلی چه هدفی را دنبال می‌کند؟

تحرکات اخیر سمپات‌های این جریانات تمامیت‌خواه نیز گواهی بر این موضوع بوده که ترس از نزدیکی سعید جلیلی به آیت‌الله رئیسی جدی است و شدت گرفتن خبرسازی و تخریب‌های اخیر نیز به همین منظور است.

این تخریب‌ها در اثنای انتخابات با خبرسازی، استدلال‌های موهوم، استناد به حساب‌های فیک و ناشناس و ... برای تخریب جلیلی آغاز شد و پس از انتخابات با هدف واکنش‌گرفتن از طرفداران جلیلی، تفرقه و نفاق انداختن بین نیروهای جبهه انقلاب و حذف جوانان نخبه انقلابی و متدین و جایگزین کردن آن با روسای دفاتر و وابستگان به شخصیت‌های خود ادامه یافته است.

در آخرین این خبرسازی‌ها عباس سلیمی‌نمین کسی که از وی با عنوان تحلیل‌گر اصولگرا نام برده می‌شود مدعی شده که طرفداران سعید جلیلی در انتخابات اخیر «رای سفید» دادند. این در حالی است که تاکید جلیلی همواره بر «وحدت گفتمانی» بوده و در این انتخابات نیز با همین کلیدواژه به ستادهای خود توصیه کرد که به تبلیغ تمامی نامزدهای منتسب به جریان انقلاب بپردازند.

سلیمی‌نمین از مخالفان گفتمان سعید جلیلی است و اصلا هیچ‌گاه در اردوگاه یاران جلیلی حضور نداشته که از تصمیمات نهان ‌آنها آگاه باشد. شاید استناد سلیمی‌نمین به چند حساب فضای مجازی باشد که نام و نشانی ندارد که در این صورت باید گفت «آیا حد کسی که مکررا با عنوان تحلیل‌گر از وی نام برده می‌شود این است که با استناد به چند اکانت ساده این گونه حُکم داد؟!»

این جریانات انحصارطلب نگاه‌شان به دولت‌ها، وسیله‌ای برای کسب قدرت و تصاحب کرسی بوده است و فرقی بین رئیسی و روحانی نمی‌بینند. اکنون نیز به دلیل آن که عرصه را بر خود تنگ دیده و دغدغه نخبگان انقلابی را با منافع خود در تضاد تلقی می‌کنند؛ همواره با بی‌منطقی و خبرهای واهی درصدد حذف جریان اصیل انقلابی از صحنه برآمده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها