کد خبر: ۴۹۳۱۸۷
زمان انتشار: ۱۳:۲۰     ۰۷ مهر ۱۴۰۰
رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی از برخورد جدی با سوءاستفاده کنندگان از نام و برند این پژوهشکده خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، با جستجوی نام گیاهان دارویی در صفحات مجازی و اینترنت، با سایت‌ها و صفحاتی مواجه می‌شویم که با نام پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی در زمینه درمان بیماری‌های چاقی و لاغری و همچنین تولید و عرضه انواع گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و مکمل‌های گیاهی فعالیت می‌کنند؛ این در حالی است که پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی با عنوان تنها مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی است که با دارا بودن 4 گروه پژوهشی، سه مرکز خدمات تخصصی در زمینه اهلی سازی گیاهان دارویی، تولید مواد موثره و در نهایت تولید داروها و مکمل‌های گیاهی فعالیت می‌کنند.

دکتر رضا غفارزادگان، رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی تأکید کرد: در این پژوهشکده علاوه بر تولید داروها و مکمل‌های گیاهی، تولید دم‌نوش‌های گیاهی با کاربرد دارویی و دارای مجوز از سازمان غذا و دارو جهت مصارف درمانی تولید می‌شود. کشت و تولید انواع نشاء گیاهان دارویی گواهی شده، حضور گیاهان دارویی دارای کد بانک بذر و همچنین انواع گیاهان دارویی خشک و تر استاندارد از دیگر محورهایی است که تحت عنوان نام و برند پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی ارایه می‌شود و سعی در حفظ این نام و برند با تلاش مستمر همکاران این پژوهشکده شده است.

رییس پژوهشکده گیاهان دارویی ضمن اشاره به تخلف و سو استفاده‌هایی که از نام و برند پژوهشکده می‌شود، تاکید کرد: موارد مختلفی در این زمینه را شاهد هستیم. از جمله انواع داروهای گیاهی در زمینه چاقی و لاغری، بیماری‌های پوست و مو و همچنین بیماری‌های زمینه‌ای با نام پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی در سایت‌ها و صفحات مجازی دیده می‌شود که همه موارد سوء استفاده از نام پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی محسوب می‌شود.

وی افزود: در زمینه برخورد با متخلفان در صفحات مجازی که از روی ناآگاهی، غفلت یا هر مورد دیگری اقدام به سو استفاده از نام این پژوهشکده می‌کنند در گام نخست به‌صورت تذکر و در مراحل بعدی برخورد جدی از طریق مراجع قضایی و همچنین پلیس فتا صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، دکتر غفارزادگان تصریح کرد: مردم نیز باید در این زمینه دقت نظر داشته باشند و قبل از استفاده از هر محصول از اصالت آن از طریق وب‌سایت و یا صفحه اینستاگرام این پژوهشکده و همچنین به‌صورت تماس مستقیم با پژوهشکده اطمینان حاصل کنند تا مورد سو استفاده افراد سودجو قرار نگیرند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها