کد خبر: ۴۹۳۳۷۳
زمان انتشار: ۱۴:۲۳     ۱۰ مهر ۱۴۰۰
مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: پیش‌بینی می‌شود اثرات طوفان اخیر روز دوشنبه به طور کامل از بین برود.
به گزارش پایگاه 598، نادر پسندیده در گفت‌وگو با میزان، در توضیح آخرین وضعیت طوفان در سواحل مکران و چابهار گفت: گزارش پیش‌بینی طوفان در دریای عمان از روز سه‌شنبه مورخ ۶ مهر ۱۴۰۰ از سازمان هواشناسی دریافت شد و بلافاصله از همان روز به دلیل تحت تاثیر قرار گرفتن سواحل مکران و چابهار از این طوفان کمیته بحران در سازمان بنادر و دریانوردی تشکیل شد.
 
وی بیان کرد: در کمیته مقابله با خسارات احتمالی طوفان تمام سازمان‌های ذینفع خصوصاً شیلات و هواشناسی و سازمان‌های مربوط به وزارت نفت و شرکت‌های موجود در منطقه که احتمال خسارت دیدن آن‌ها در منطقه وجود داشت وارد کمیته بحران شدند و از روز سه‌شنبه به صورت لحظه‌ای طوفان رصد می‌شد.
 
مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از روز سه‌شنبه تا جمعه که طوفان وارد دریای عمان شد از فرصت استفاده شد و تک تک سازمان‌ها و شرکت‌ها اقدامات پیشگیرانه خود را به عمل آوردند که در بخش دریایی به تمام شناور‌های کوچک که در دریا بودند فراخوان داده شد تا به مناطق امن حرکت کنند و در دریا نمانند؛ از سوی شیلات منع صید و برگرداندند صیادان عملی شد از طرفی تمام سیستم‌های امداد و نجات برای کمک در آماده‌باش کامل بودند.
 
پسنده تاکید کرد: باتوجه به اینکه طوفان علاوه بر دریا بر خشکی نیز تأثیرگذار است لذا در بنادر آماده‌سازی و امن‌سازی تجهیزات بندری اجرا نیز شد.
 
وی افزود: خوشبختانه به برکت اقدامات انجام شده تا این لحظه هیچ خسارت جدی گزارش نشده و اینکه سانحه جدی‌ای تا این لحظه رخ نداده است ناشی از انجام اقدامات پیشگیرانه طی سه روز اخیر است چرا که اگر صیادان در دریا حضور داشتند و فراخوانی اعلام نمی‌شد برای آن‌ها احتمال غرق‌شدگی وجود داشت، ولی به واسطه ایجاد کمیته بحران و تعامل سازنده بین سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان شیلات، سازمان هواشناسی مدیریت تا این لحظه بسیار خوب بوده و امیدواریم چند روز آینده نیز بدون خسارت جدی طوفان منطقه را طی کند.
 
مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص زمان ادامه طوفان گفت: پیش‌بینی می‌شود اثرات این طوفان روز دوشنبه به طور کامل از بین برود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها