کد خبر: ۵۱۲۴۷۹
زمان انتشار: ۱۴:۴۳     ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
پیش‌بینی اقتصاددانان بر این است که در صورت تحقق رشد اقتصادی 8 درصدی از سال ۹۹ به بعد، حداقل به 6 سال زمان نیاز خواهد بود تا به سطح درآمد سرانه سال ۹۰ بازگردیم.»

به گزارش پایگاه 598، کیهان نوشت: روزنامه اعتماد روز گذشته در گزارش اقتصادی خود نوشت: «درآمد سرانه کشور در یک دهه گذشته ٣٢ درصد کاهش یافته و به این ترتیب یک‌سوم از قدرت خرید هر ایرانی در طول دهه سوخته 90 کاملا از دست رفته است. این آمار را محمدهادی سبحانیان، معاون اقتصادی وزیر اقتصاد در نشست خبری خود عنوان کرد و در ادامه به برخی آمارهای تکان‌دهنده از دهه 90 اشاره می‌کند. به گفته وی در این مدت تشکیل سرمایه در بخش ماشین‌آلات و ساختمان هم نزولی بود و به ٨ درصد برنامه‌ریزی شده نرسید و برنامه‌ها محقق نشد... اطلاعات ارایه شده توسط معاون وزیر اقتصاد را باید این‌گونه تفسیر کرد که با وجود افزایش درآمد اسمی خانوارها، قدرت خرید هر فرد ایرانی نسبت به سال ۹۰ حدود یک‌سوم کاهش یافته است. این در حالی است که پیش‌بینی اقتصاددانان بر این است که در صورت تحقق رشد اقتصادی 8 درصدی از سال ۹۹ به بعد، حداقل به 6 سال زمان نیاز خواهد بود تا به سطح درآمد سرانه سال ۹۰ بازگردیم.»

گفتنی است، دولت روحانی با کمک همین طیف سیاسی و با شعار مذاکره و رفع تحریم‌ها و ایجاد درآمد سرشار برای مردم رای آنها را گرفت اما 8 سال بعد علاوه‌بر نابود کردن معیشت مردم، افزایش چند صددرصدی قیمت مسکن، دلار، خودرو، کالاهای اساسی، کاهش چند ده درصدی ارزش پول ملی و... کشور را با 800 تحریم جدید دیگر تحویل داد و رفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها