کد خبر: ۵۲۵۸۴۵
زمان انتشار: ۰۹:۲۵     ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اخلاص «شیخ عباس قمی» برای نوشتن کتاب مفاتیح الجنان گفت: نیت الهی این محدث باعث انتشار یک اثر فرهنگی شده که در صدمین سال آن ده‌ها برابر زمان نشر آن می‌درخشد و خواهد درخشید.

به گزارش پایگاه خبری 598، محمدمهدی اسماعیلی امروز، سه شنبه نهم خرداد در اختتامیه جشنواره صدسالگی تالیف مفاتیح‌الجنان گفت: شیخ عباس قمی همه شرایط یک مومن والا را داشت و با یک نیت الهی باعث شد تا یک اثر فرهنگی به نام کتاب مفاتیح الجنان در یکصدمین سال انتشار آن، ده ها برابر زمان نشر آن می درخشد و خواهد درخشید.

وی از مفاتیح به عنوان کتابی یاد کرد که در خانه همه ایرانی ها وجود دارد و جزیی از خانواده های ایرانی است، افزود: در طول دوره انقلاب و طی ۴۵ سال گذشته حدود ۲۸ میلیون نسخه از مفاتیح منتشر شده است و در سال گذشته ۲۵۰ هزار نسخه چاپ شده است. ۵۹ ناشر این کتاب را چاپ کرده اند و مفاتیح بعد از قرآن پرنسخه (تیراژ) ترین کتاب در جامعه ایرانی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اخلاص شیخ عباس قمی باعث ترویج این کتاب شده است. بارها به دوستانم در حوزه فرهنگ تاکید کرده ام کارهای مهم نیازمند عده و عده نیست. ما در مکتب قرآن یاد گرفته ایم عوامل مادی در کنار عوامل معنوی، ماندگاری را رقم می زند. کار شیخ عباس قمی برای ما متولیان فرهنگی و همه کارشناسان فرهنگی درسی است که اگر می خواهیم کار مانایی را انجام دهیم باید کار ما به اخلاص پیوند داشته باشد تا ماندگار شود و نورافشانی کند؛ همین کاری که کتاب مفاتیح الجنان انجام می دهد.

اسماعیلی افزود: گاهی تمام نهادهای رسمی و غیررسمی تلاش می کنند تا کاری را تولید کنند و هزینه های فراوانی هم صورت می گیرد ولی در یک شهرستان دوردست و گمنام عده ای جوان مخلص کاری را شروع می کنند که ناگهان سرود سلام فرمانده تولید می شود که میلیون ها عاشق آن را زمزمه می کنند.

وی اضافه کرد: ما امروز به دعا و معنویت به عنوان یکی از ارکان تمدنی انقلاب اسلامی نگاه می کنیم. در بیانیه گام دوم رهبر انقلاب بیش از ۱۴ باز از معنویت یاد کرده اند و امیدوارم با گسترش معنویت بتوانیم جامعه خود را نورانی کنیم و فرزندان خود را تربیت کنیم و جامعه را آماده ظهور و تشکیل دولت عدالت گستر مهدوی بنماییم.

اسماعیلی با گرامی داشت دهه کرامت و سالروز میلاد امام هشتم گفت: حضور حضرت علی بن موسی الرضا (ع) علاوه بر این که آغازگر یک دوره تمدنی جدید در جهان اسلام بوده و ما دوره درخشش تمدن اسلامی در قرون سوم تا پنجم را از همین سفر و هجرت نورانی داریم که از هجرت های تاریخ ساز در جهان اسلام بوده است.

وی افزود: این مساله در کنار آغاز دوره درخشش علمی، حضور فرزندان موسی بن جعفر (ع) را در ایران به دنبال داشت و شجره طیبه سادات همیشه منشاء خیر و برکت بوده است و این نهضت بزرگ انقلاب اسلامی به دست یکی از این سادات جلیل القدر موسوی یعنی حضرت امام خمینی (ره) رقم خورده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها