کد خبر: ۵۲۸۱۸۱
زمان انتشار: ۱۵:۵۲     ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
اصحاب رسانه استان قم از مرکز دیسپاچینگ و کنترل شبکه شرکت توزیع استان قم بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری 598، اصحاب رسانه استان قم از مرکز دیسپاچینگ و کنترل شبکه شرکت توزیع استان قم بازدید کردند. این بازدید با هدف آشنایی بیشتر خبرنگاران با فعالیت های زحمتکشان صنعت برق در روزهای گرم سال صورت گرفت.

بازدید خبرنگاران از مرکز دیسپاچینگ و کنترل شبکه شرکت توزیع استان قم

سید محمد ارجمند زاده در خصوص مرکز دیسپاچینگ گفت: به علت حیاتی بودن حفظ شبکه قدرت ،سیستم کنترل آن بایستی دارای قابلیت اطمینان بسیار بالا بوده و احتمال وقوع خرابی در آن ناچیز باشد و همچنین اطلاعات به سرعت بین مراکز و تجهیزات شبکه منتقل شود.
 
وی افزود: امروزه پیچیدگی و گسترش شبکه‌های قدرت به حدی رسیده است که کنترل با یک مرکز ممکن نبوده و چندین مرکز کنترل برای این کار در نظر گرفته می‌شوند. بنابراین بایستی تقسیم وظایف در شبکه‌های قدرت بنا به نوع عملکرد و یا محدود‌های جغرافیایی صورت گرفته و هماهنگی‌های لازم بین مراکز مختلف برای نظارت صحیح بر روی عملکرد سیستم قدرت وجود داشته باشد.
 
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق قم در خصوص اهداف و شرح و ظایف مرکز دیسپاچینگ گفت: پایش، نظارت، کنترل و حفظ پایداری و بهره برداری بهینه از شبکه انتقال و فوق توزیع. برنامه‌ریزی قطعی‌های درخواستی جهت تعمیر، سرویس، نگهداری و توسعه شبکه انتقال و فوق توزیع ، هماهنگی و نظارت بر تعمیر، سرویس، نگهداری و توسعه سیستم‌های مخابراتی از جمله وظایف این مرکز می باشد.هماهنگی و نظارت بر تعمیر، سرویس، نگهداری و توسعه سیستم‌های مخابراتی ( بی سیم _ PLC _ تلفن و مراکز تلفن _ مایکروویو ... ) و تله متری نیز برعهده مرکز دیسپاچینگ می باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها