کد خبر: ۵۳۶۵۶
زمان انتشار: ۱۳:۲۸     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
کتابی با موضوعیت بررسی ابعاد گوناگون بیداری اسلامی:
یش از یکسال از شروع بیداری اسلامی در منطقه می گذرد و در این مدت آثار متعددی توسط اندیشمندان مسلمان به صورت مقاله، کتاب و ارائه کنفرانسها و همایشها می گذرد. از جمله آثاری که امسال در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به بررسی موضوع بیداری اسلامی پرداخته است، کتاب «بازگشت به اسلام؛ ماهیت بیدای» است که به قلم آقایان روح الله عباسی و مجید صحاف توسط انتشارات دفتر علم به بازار نشر اندیشه عرضه شده است.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598،كتاب 'بازگشت به اسلام؛ ماهیت بیداری' با موضوع بیداری اسلامی، به كوشش 'روح الله عباسی' و با همكاری 'مجید صحاف' در نمایشگاه كتاب عرضه شد.




بازخوانی هویت و مبانی بیداری اسلامی امام خمینی(ره) و به چالش كشیدن مدل انقلاب‌ها وجنبش‌های كمونیستی و سیوسالیستی غربی و شرقی و نیز ارائه راهكارهای تحقق پیروزی و شناسایی شیوه‌های انحراف توسط اندیشمندان اسلامی، از ثمرات بیداری اسلامی در میان اندیشمندان و فرهیختگان مسلمان است.

تهیه‌كنندگان این كتاب با تاكید بر اسلامی بودن ماهیت انقلاب ها، با پرداختن به تاریخچه بیداری اسلامی، نظریه های مطرح درباره سرآغاز بیداری اسلامی حقیقی را مورد نقد قرار داده و تاكید می نمایند كه سرآغاز بیداری اسلامی حقیقی در جهان اسلام، انقلاب امام خمینی(ره) است كه دارای همه اركان و ویژگی های یك بیداری اسلامی حقیقی است.

تهیه‌كنندگان این اثر همه كوششهای رهبران جنبش‌های انجام شده تا پیش از انقلاب اسلامی ایران را پیش زمینه های بیداری اسلامی حقیقی امام(ره) دانسته و ملاك ارزیابی و تأثیرگذاری آنها را دارا بودن شرایط اركان و ویژگی های یك بیداری اسلامی حقیقی می دانند.

از جمله مباحث این كتاب عبارت است از: آسیب های بیداری اسلامی، ضرورت های بیداری، بررسی ماهیت تحركات در سوریه و نقش آمریكا، صهیونیسم و غرب در آن و نیز معرفی آثار بیداری از جمله كتاب و شعر بیداری است.

این كتاب كه انتشارات دفتر علم آن را منتشر كرده است، در غرفه مركز اسناد انقلاب اسلامی قابل دسترسی است.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها