کد خبر: ۷۹۱۹۸
زمان انتشار: ۱۲:۵۸     ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
تلویزیونی‌ها منتظر بودند تا بازی از الجزیره کارتی پخش شود و آن را با پوشاندن لوگو روی آنتن ببرند. اما الجزیره اسپورت که زرنگ‌تر از این حرف‌هاست به رسانه ملی رودست زد و اعلام کرد که بازی به صورت زنده پخش نمی‌شود و با تاخیر روی آنتن می‌رود. این بود که آن افتضاح پیش آمد و بازی برای فوتبال‌دوستان ایرانی پخش نشد.
به گزارش 598 به نقل از مشرق، محمد نبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال، تنها مدیری از فدراسیون فوتبال بود که طی روزهای گذشته با رسانه‌ها گفت‌و‌گو کرده و دیروز روی خط برنامه ورزش و مردم آمد.

 بهرام شفیع با خوشمزگی‌های همیشگی‌اش سعی داشت تا با پنبه سر فدراسیونی‌ها را ببرد اما نبی در دو جمله کلیدی اول اعلام کرد که وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال پول نمی‌دهد و بعد با گفتن اینکه رسانه ملی یار سیزدهم! تیم ملی فوتبال ایران است (حتی اگر به خاطر اشتباه لپی سیزده را به جای دوازده گفته باشد) کنایه جالبی را در رسانه ملی علیه صداوسیمایی‌ها مطرح کرد. دبیر کل فدراسیون فوتبال از ضرغامی خواست تا حق پخش رقابت‌های مقدماتی جام جهانی خریداری شود تا بازی‌های تیم ملی به صورت مستقیم پخش شود و اتفاقات بعدازظهر سه‌شنبه پیش نیاید.

 چرا بازی پخش نشد؟
اینکه چرا بازی به صورت مستقیم پخش نشد در روزهای گذشته از سوی رسانه‌ها مطرح شده است.
رسانه ملی حاضر به خرید حق پخش بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی نیست و شرکت ورلد اسپورت گروپ که حق پخش انحصاری رقابت‌ها را در اختیار دارد بازی‌ها را به صورت پکیج می‌فروشد و هر کشوری که خواهان پخش بازی‌ها باشد باید 15 میلیون دلار بپردازد. اما رسانه ملی سال‌هاست بازی‌ها را از سیستم کارتی شبکه الجزیره اسپورت می‌قاپد. شرکت فروشنده البته در بازی ایران و قطر در ورزشگاه آزادی هم اجازه ورود دوربین‌ها را نمی‌داد و سر آخر ایران با پرداخت مبلغ تک بازی ایران و قطر، چیزی حدود 50 هزار دلار توانست شرکت را به شرط خرید امتیاز بازی‌ها در روزهای بعد راضی به اجازه پخش کند اما این کار انجام نشد و تلویزیونی‌ها منتظر بودند تا بازی از الجزیره کارتی پخش شود و آن را با پوشاندن لوگو روی آنتن ببرند. اما الجزیره اسپورت که زرنگ‌تر از این حرف‌هاست به رسانه ملی رودست زد و اعلام کرد که بازی به صورت زنده پخش نمی‌شود و با تاخیر روی آنتن می‌رود. این بود که آن افتضاح پیش آمد و بازی برای فوتبال‌دوستان ایرانی پخش نشد. دوستان از پورمحمدی، مدیر شبکه سه گرفته تا ذکایی معاونت شورای ورزش رسانه ملی و مهدی‌هاشمی تهیه‌کننده برنامه فوتبال برتر به تلفن‌های همراهشان( تا به امروز) پاسخ ندادند. جالب اینجا بود که شبکه الجزیره همین که متوجه شد بازی با تاخیرش دارد در رسانه ملی پخش می‌شود، سیگنالش را روی ایران قطع کرد تا رسانه ملی از دقیقه 55 بازی نتواند بازی را روی آنتن ببرد. بیچاره کسانی که در ایران کارت الجزیره اسپورت را خریده‌اند و باید تاوان نخریدن حق پخش توسط رسانه ملی را بدهند.

ضد حال با اسلاید گل لبنان به ایران
ضد حال‌تر از همه اینها، زمانی بود که شبکه الجزیره اسپورت در ایران، زمانی که سیگنالش را قطع کرده بود، صحنه گل لبنان به ایران را به صورت یک اسلاید تلویزیونی قرار داده بود تا ایرانیان زمانی که برای دیدن بازی شبکه الجزیره اسپورت را می‌زنند با دیدن صحنه گل، ضد حال بخورند. تصویری که عکس یک این گزارش شده هم با یک تلفن همراه از این صحنه گرفته شده تا تحقیرکردن ما از سوی قطری‌های الجزیره کامل‌تر شود.

به گزارش «جهان صنعت»، همه اینها در حالی است که نماینده شرکت ورلد اسپورت گروپ در ایران اعلام کرد که اگر حق پخش دیدارهای مقدماتی جام جهانی خریداری نشود بازی ایران و کره‌جنوبی در تهران هم پخش نخواهد شد و شبکه‌های پخش‌کننده بازی می‌توانند به راحتی سیگنال‌های پخش بازی به روی ایران را ببندند همان طور که در بازی لبنان و ایران این کار را انجام دادند.

سوال از دوستانی که مدیران رسانه ملی هستند و به خاطر این ماجرا حاضر به پاسخگویی نیستند و همین طور از عزت‌الله ضرغامی این است که چرا پیش از بازی میلیاردی آگهی گرفتند در حالی که می‌دانستند ممکن است بازی پخش نشود؟ این شرکت‌ها می‌توانند نسبت به این اتفاق از رسانه ملی شکایت کنند.
سوال دیگر این است به قول یکی از مدیران فدراسیون رسانه ملی سالانه بالغ بر 800 میلیارد تومان از آگهی‌های پیش، میان و پس از پایان فوتبال‌های مستقیم و برنامه‌هایی نظیر «90» درمی‌آورد نمی‌تواند 30 میلیارد تومان حق پخش رقابت‌ها را برای مردمی که تشنه دیدن فوتبال ملی هستند هزینه کند؟ اساتید تا کی می‌خواهند از آب کره بگیرند؟ به این قیمت که اعراب با گذاشتن اسلاید گل خوردن مهدی رحمتی روی الجزیره اسپورت روی اعصابمان بروند و مبروک مبروک بگویند و باخت تیم ملی را جشن ملی جهان عرب اعلام کنند؟ یعنی شان ما ایرانی‌ها اینقدر پایین آمده است؟
 آقای ضرغامی در رسانه ملی چه خبر است؟ شما که فوتبالی هستید و از برنامه شاخص و افشاگری چون «90» حمایت می‌کنند، نگذارید غرور ملی ما به خاطر چند میلیارد تومان به دست الجزیره‌ای‌ها و اعراب پایمال شود، نگذارید!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها