کد خبر: ۸۳۷۴۲
زمان انتشار: ۱۱:۴۰     ۱۵ مهر ۱۳۹۱
شیخ ابوحمزه المصری که متهم به راه اندازی شبکه تروریستی در خاک آمریکا است، سرانجام پس از کش و قوس های بسیار و پس از هشت سال، به ایالات متحده بازگردانده می شود.
مهر به نقل از ای بی سی نیوز نوشت: بر اساس اعلام مقامات انگلیسی، ابوحمزه المصری به همراه چهار متهم دیگر به آمریکا بازگردانده می شود.

دادگاه حقوق بشر آمریکا در فرودین ماه سال جاری حکم به استرداد المصری به آمریکا را داده بود.

انگلیس در تلاش بود تا از سال 2008 ابوحمزه را به آمریکا مسترد کند که با این حکم دادگاه، وی را راحت تر از گذشته به آمریکا می فرستد. وی هم اکنون در زندانی در بریتانیا به سر می برد.

ابوحمزه به همراه چهار نفر دیگر متهم به راه اندازی یک گروه تروریستی در "اورگون" آمریکا و ربودن گردشگران خارجی در یمن هستند.

ابوحمزه در سال 1958 در اسکندریه مصر و با نام مصطفی کمال مصطفی به دنیا آمد و در سال 1979 با ویزای دانشجویی وارد انگلیس شد. وی در ابتدا از این کشور به عنوان بهشتی که در آن می توان هر کاری را انجام داد یاد می کرد. وی پس از ورود به انگلیس در دانشکده پلی تکنیک برینگتون مشغول به تحصیل شد.

وی در اوایل دهه 1990 و با گذرنامه و نام جعلی به بوسنی رفت. وی در انفجاری در افغانستان یک چشم و یک دست خود را از دست داده و هم اکنون از وسیله ای همانند یک چنگک در این دست خود استفاده می کند و به همین علت برخی از روزنامه های انگلیسی وی را با عنوان "چنگک" خطاب می کنند.

وی در سال 1980 با یک مسیحی که به دین اسلام گرویده بود ازدواج کرد و توانست سه سال بعد از آن تابعیت انگلیس را بدست آورد. وی یک پسر به نام محمد مصطفی کمال دارد . ابوحمزه اما زمانی که فرزندش چهار سال داشت از مادرش جدا شد و این پسر نتوانست به مدت 12 سال مادر خود را ببیند.

محمد مصطفی (فرزند ابوحمزه) در سال 1999 در یمن، به همراه هشت انگلیسی و دو الجزایری زمانیکه فقط 17سال داشت به اتهام تلاش برای بمب گذاری محاکمه و به چهار سال زندان محکوم شد. ابوحمزه در آن زمان متهم به آموزش تروریست و اعزام آنها به یمن شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها