کد خبر: ۹۰۴۷۳
زمان انتشار: ۱۱:۲۷     ۱۴ آبان ۱۳۹۱
لاریجانی:
جواد لاریجانی با بیان این که امروز جمهوری اسلامی پیشرفته ترین و مؤثرترین کشور منطقه خاورمیانه است، تصیریح داشت: آن چه مسلم است در این است که رمز پیشرفت ارزنده ما در پیروی از مکتب اهل بیت است و این اسلام اهل بیت است که به ما عزت داده است.
به گزارش 598، محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، شب گذشته در جشن بزرگ غدیر و محفل انس با قرآن کریم که در مسجد هدایت آملی برگزار شد با بیان این که نعمت های خداوند منان همیشه آشکار نیست و نعم مهم او پنهان است، گفت: نعمت وجود و انسانیت بسیار ارزنده است که از طریق آن می توانیم به امور مختلف دسترسی داشته باشیم.

وی با اشاره به این که باید به نعمت‌های بیکران الهی توجه داشته باشیم و به آنها بنگریم، بیان داشت: آن چیزی که خداوند منان در آفرینش ما بدان تأکید فراوان داشت مسأله هدایت بود که تعداد کثیری از پیامبران را برای این منظور والا آورد.

لاریجانی با تأکید بر این که حضرت حق تنها قرآن را نازل نکرد بلکه زمینه آموختن آن را نیز برای ما فراهم کرد، خاطرنشان کرد: هدایت ارکان مختلفی دارد که هیچ کدام از آنها به ولایت نمی رسد و بقیه امور نیز بدون ولایت قابل قبول نیست.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان این که چگونگی اقدام حضرت رسول اکرم(ص) بسیار شگرف است، گفت: حضرت محمد(ص) برنامه ارزنده ای داشت که جمعیت فراوانی را برای حج آن سال فراهم دید و ما نیز به عنوان وارثان غدیر وظیفه داریم تا این موضوع مهم را به بهترین شکل ممکن درک کنیم.

لایجانی گفت: تدین ما در اسلام براساس علم و عمل است که علم نافع و عمل صالح دو بال حرکت هستند و آنچه که پیامبر اکرم(ص) در واقعه غدیرخم انجام دادند مربوط به هر دو مساله است.
 
وی با بیان این که حضرت محمد(ص) در خطبه غدیر به موضوع فهم دین توجه داشتند، خاطرنشان کرد: قرآن ثقل اکبر است که باید به کمک ثقل اصغر بدان دست یابیم و چیزی نمی تواند جای اهل بیت را برای ما بگیرد و آنهایی که از اهل بیت می برند و جدا می شوند به سمت انحراف خواهند رفت.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با تأکید بر این که دین مبین اسلام مبتنی بر بصیرت است و این شاخصه مهم در مکتب اهل بیت مبتنی بر تفقه در دین است، بیان داشت: آن جایی که بصیرت نباشد تحجر و تعصب به وجود خواهد آمد که نمونه بارز آن گروه القاعده است.

لاریجانی با اشاره به این که بصیرت مبتنی بر تفقه بسیار ارزشمند و اثرگذار است، گفت: نفاق از انحراف به وجود می آید که در نتیجه آن منافقان پیدا می شوند و در این مسأله باید بدین نکته توجه داشته باشیم که انحراف خود به خود و از روز اول در انسان پیدا نمی‌شود.

وی با تأکید بر این که فقه، باغ و گلزاری است که شیرازه دارد و توجه به حلال و حرام در آن مسأله اساسی است، بیان داشت: منافقین تفقه را بصیرت براساس مارکسیسم نام نهادند که به سوی انحراف کشیده شدند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: فتنه 88 محصول جریان اصلاحات بود که در کشور پیدا شد و این افراد در انقلاب بودند اما بصیرت بر مبنای تفقه نداشتند و بصیرت مبتنی بر لیبرالیزم سکولار غربی داشتند.

لاریجانی با بیان این که انسان باید وظیفه خود را به خوبی بشناسد و راه انجام مشروع آن را بداند و در زمان اصلی اش آن را به انجام برساند، گفت: در عمل مهم ترین مسأله اقامه دین است که در واقع بدین معنا است که باید دین را در وجود خود، زندگی و سطح جامعه استوار کنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با تاکید بر این که مکتب اهل بیت(ع) مشتری آینده دارد و بازار آن گرم تر می شود، بیان داشت: این که آمریکا و وهابیت به جان شیعه افتاده اند برای امروز نیست و آنان به این مسأله رسیده اند که دنیای اسلام دارد کمبود آنان را کشف می کند.

وی با اشاره به این که در دوره اصلاحات مسأله فهم عصری از دین مطرح شد و دلیلش این بود که آنان به این نتیجه رسیده بودند که دین و مبانی آن کهنه شده است، گفت: انحراف آنان از فکر شروع شد و در عمل آنان ایجاد گردید.

لاریجانی با اشاره به این که اولین نکته ای که در زندگی داریم این است که به حاکم خود حساس باشیم و ببینیم که مشروع است، خاطرنشان کرد: اگر حاکم نامشروع باشد همکاری با او گناه بزرگی است که دغدغه تشیع در این امر است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با تأکید بر این که حکومت مشروع باید در سلسله ولایت باشد، گفت: این امر از ولایت خدا و پیامبر شروع شد و تا اولی الامر منکم است که اینجا مکتب اهل بیت دکترین ولایت را مطرح می کند.

وی با بیان این که آن چه برای ولی فقیه در عصر غیبت است همه حقوقی می باشد که برای ولی معصوم است، بیان داشت: این امر به معنای آدم پرستی نیست بلکه به معنای خدا پرستی است که وظیفه داریم از ولی فقیه حمایت کنیم.

لاریجانی با اشاره به این که پیام غدیر این است که باید با کسانی که در برابر ولایت فقیه قرار می گیرند محکم بایستیم، گفت: چیزی که پیامبر (ص) در غدیر مطرح کرد یک تاسیس عظیم در اقامه دین بود که به همه شئون مربوط است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان این که مسؤولان باید بدانند که در سلسله حکم، مشروعیت آنان از ولی فقیه می باشد، بیان داشت: شرعاً، قانوناً و اخلاقاً وظیفه داریم تا دستورات ولی فقیه را رعایت کنیم.

وی با تاکید بر این که بساط ولایت بسیار عظیم است و در همه شئون اجتماعی نقش دارد، گفت: گوهری بالاتر از ولی فقیه نیست و ما وظیفه داریم در انتخابات نیز بازوانی را که معد ولی فقیه است انتخاب کنیم.

لاریجانی با بیان این که امروز جمهوری اسلامی پیشرفته ترین و مؤثرترین کشور منطقه خاورمیانه است، تصیریح داشت: آن چه مسلم است در این است که رمز پیشرفت ارزنده ما در پیروی از مکتب اهل بیت است و این اسلام اهل بیت است که به ما عزت داده است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با تأکید بر این که امروز زمان پرده برداری از مکتب اسلام و اهل بیت است، گفت: ما نیاز است آنچه را که هستیم به دنیا عرضه کنیم.

منبع : رسا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها