کد خبر: ۱۰۰۷۴۷
زمان انتشار: ۱۰:۱۳     ۲۸ آذر ۱۳۹۱
حجت الاسلام نبویان:
سکولارهای سنتی معتقد هستند که ما باید مشکلات را در دین حل کنیم و نباید سراغ حکومت برویم و این تفکر اشتباهی است که بعضی ها به آن معتقدند ولی خوشبختانه اکثر بدنه حوزه اینگونه تفکری را ندارند لذا شاهدیم که اغلب مراجع عظام تقلید در مسائل جامعه حضور دارند.
عضو شاخص کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با  بی باک گفت: ما هم سکولاریسم سنتی و هم سکولاریسم مدرن داریم، منظور از سکولارهای مدرن افرادی از روشنفکران و بعضی از سران اصلاحات هستند اما سکولارهای سنتی بعضی از حوزویان هستند.

به گزارش سرویس دین و اندیشه بی باک، حجت الاسلام نبویان پیرامون طرح اسلامی سازی دانشگاه ها اظهار داشت: اولین گامی که در مجلس برای این موضوع مد نظر داریم، آشناسازی نمایندگان ملت با اهداف خودمان است.

وی افزود: در دومین گام، کارهایی که در کشور برای اسلامی سازی دانشگاه ها به صورت مستقل انجام می شود را معرفی کردیم که اگر قرار شد تا بعدها قانونی نوشته شود، با دوباره کاری در مورد فعالیتهای که در کشور انجام گرفته است، مواجه نشویم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ابراز داشت: هم اکنون مشغول آشناسازی دوستان با دیگر مراکز علمی هستیم و در این راستا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، نهاد مقام معظم رهبری، بسیج اساتید و دانشجویی هم دعوت نموده ایم.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری پیرامون روند و گستره فعالیت ها پیرامون اسلامی سازی دانشگاه ها گفت: بحث اسلامی شدن دانشگاه ها در چهار بعد مطرح است، اول اصلاح متون دانشگاهی است که این امر در همه رشته ها باید اجرا شود اما این یک هدف بلند مدت است که تا 50 سال دیگر طول می کشد.

وی افزود: دوم خود اساتید هستند. بنده صریحاً می گوییم که اگر قرار است دانشگاه های ما اسلامی باشد، پس استاد این دانشگاه باید معتقد به اسلام و ارزش های اسلامی و نظام سیاسی جمهوری اسلامی باشد.

حجت الاسلام نبویان ادامه داد: این دو مبحث احتیاج به باز آموزی معرفتی اساتید دارد و در ضمن در مورد قوانین جذب استاد هم باید احتیاط بیشتری کنیم.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: در بعد سوم اسلامی سازی دانشگاه ها، دانشجویان مورد توجه قرار می گیرند. یعنی باید بعد معرفتی دانشجویان را نسبت به ارزش های اسلامی و جمهوری اسلامی بالا ببریم.

وی پیرامون بعد آخر در این موضوع اظهار داشت: در بعد چهارم هم باید ظواهر اسلامی را در دانشگاه ها به اجرا در بیاوریم به گونه ای که این ظواهر مروج ایمان باشد نه شرک و بی دینی.

عضو شاخص فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه پیرامون تفکیک جنسی در دانشگاه ها اظهار داشت: این مساله را نیز در برنامه هایمان داریم اما در حال حاضر مرحله اول ما تفکیک نیست بلکه گام نخست احترام و تکریم جنسیتی است.

نماینده مردم تهران در تبیین تکریم جنسیتی افزود: مقصود این است که ما می خواهیم به سمت ساخت دانشگاه های تک جنسیتی برویم. اگر دختر یا پسری دوست ندارد که در جای مختلط باشد، چرا جمهوری اسلامی نباید این انتظار را برآورده کند؟ باید دانشگاه های تک جنسیتی را جهت تکریم جنسیتی بیشتر کنیم .

شاگرد برجسته علامه مصباح یزدی در ادامه گفتگوی خود با خبرنگار بی باک گفت: ما هم سکولاریسم سنتی و هم سکولاریسم مدرن داریم، منظور از سکولارهای مدرن افرادی از روشنفکران و بعضی از سران اصلاحات هستند اما سکولارهای سنتی بعضی از حوزویان هستند.

وی در توضیح این موضوع گفت: سکولارهای سنتی معتقد هستند که ما باید مشکلات را در دین حل کنیم و نباید سراغ حکومت برویم و این تفکر اشتباهی است که بعضی ها به آن معتقدند ولی خوشبختانه اکثر بدنه حوزه اینگونه تفکری را ندارند لذا شاهدیم که اغلب مراجع عظام تقلید در مسائل جامعه حضور دارند.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به سکولارهای سنتی تصریح کرد: اگر آن ها به دنبال اسلام هستند باید بدانند که برای تحقق و اجرای اسلام در متن جامعه، نیاز به مجریانی در این زمینه داریم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان اظهار داشت: متاسفانه دروسی که در حوزه است، اندکی جنبی می باشد لذا باید نظام سیاسی کشور و ضروریات برای طلاب گفته شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها