کد خبر: ۱۰۱۹۲۹
زمان انتشار: ۱۱:۳۶     ۰۳ دی ۱۳۹۱
حضور یحیی گل محمدی روی نیمکت پرسپولیس به جای مانوئل ژوزه خونی تازه در رگ های سرخپوشان جاری ساخت، راهی که می تواند با عبور از آن تیم ملی ایران را هم از بن بست کنونی نجات داد.

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشی، روند حضور مربیان و بازیکنان پرتغالی در فوتبال ایران از اوایل سال 90 آغاز شد، روندی که هیچ تاثیر مثبتی دربالا رفتن کیفیت فنی فوتبال کشورمان نگذاشت و خیلی زود زمان خروج مردان شبه جزیزه ایبری از کشور فرا رسید.

 

مانوئل ژوزه پس ازحضور در ایران و بر عهده گرفتن سکان هدایت پرسپولیس، در نخستین نشست خبری خود گفت که در فوتبال حرفه ای نمی توان قول قهرمانی داد،اما این وعده را داد سرخپوشان با مربیگری او دوازدهم نمی شوند.

 

پیروزی داماش گیلان در آخرین هفته نیم فصل اول لیگ برتر باعث شد تا پرسپولیس دقیقا در همان رتبه ای قرار بگیرد که پیرمرد پرتغالی نمی خواست.

 

ژوزه دراوایل فصل بارها مدعی شده بود که نتایج ضعیفی که تیمش کسب می کند به این دلیل است که فرصت کافی برای آماده سازی سرخپوشان نداشته است، اما هر چه از رقابت ها می گذشت حنای این بهانه رنگ می باخت.

 

با نتایجی که پرسپولیس پرستاره در نیم فصل کسب کرد، دیگر از هواداران، پیشکسوتان و مدیران باشگاه پرسپولیس کسی نمانده بود که مطمئن باشد،زمان کنار گذاشتن مانوئل ژوزه فرا رسیده است. قرعه جانشینی این پیرمرد پرتغالی هم به نام یکی از پیشکسوتان جوان باشگاه رقم خورد.

 

اگرچه نگرانی هایی وجود داشت که یحیی گل محمدی نیز سرنوشتی مشابه حمید استیلی پیدا کند اما مدافع پیشین تیم ملی درنخستین گام خوددریک بازی زیبا وهجومی ملوان را باعددآشنای پرسپولیسی ها یعنی شش بدرقه کرد تا نشان دهد اعتماد به یک مربی جوان می تواند چه تاثیر شگرفی در یک تیم بحران زده داشته باشد.

 

نظیر وضعیتی که پرسپولیس در فصل جاری مسابقات و نیم فصل گذشته داشت، گریبان تیم ملی ایران را نیز گرفته است. تیم ملی ایران در پنج مسابقه خود در مرحله چهارم رقابت های انتخابی جام جهانی فقط دو گل زده است و در رقابت های غرب آسیا نیز با نتایجی تاسف بار نتوانست از گروه خود صعود کند.

 

شاید راه خروج تیم ملی از بن بست کنونی، همان راهی باشد که پرسپولیس از آن گذشته است و یا راهی که 18سال پیش فوتبال ایران آن را پیمود و نسلی طلایی و پر افتخار را در پی داشت.

 

18سال پیش تیم ملی ایران شرایطی مشابه امروز داشت.حذف ازمرحله گروهی جام ملت های آسیای 92 و بازی های آسیایی 94 هیروشیما و نتایج ضعیف در رقابت های انتخابی جام جهانی 94باعث شده بود فوتبال کشورمان در یکی از بدترین شرایط تاریخ خود قرار بگیرد اما حضور محمد مایلی کهن ناگهان همه چیز را دگرگون کرد.

 

مایلی کهن با کنارگذاشتن اکثربازیکنان پا به سن گذاشته و ناکارآمد تیم ملی، تعداد زیادی از جوانان را جایگزین آنها کرد. نتیجه این کار شکل گیری نسلی طلایی و پر افتخار در فوتبال ایران و بازی کردن تعداد زیادی از آنها در باشگاه های اروپایی بود.

 

شاید اعتماد به یک مربی جوان و با دانش ایران در نقش یک مایلی کهن جدید، این بار هم بتواند تیم ملی را از شرایط نا امید کننده ای که دچارش شده است نجات دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها