کد خبر: ۱۰۲۲۲۴
زمان انتشار: ۱۳:۳۱     ۰۴ دی ۱۳۹۱
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از رونمایی 46 کتاب در حوزه هویت‌بخشی تهران خبر داد و گفت: این کتب نتیجه دو سال و نیم کار مطالعاتی و تحقیقاتی است.
به گزارش 598 به نقل از مرکز روابط عمومی،اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی "سید احسان قاضی زاده هاشمی" شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر عرصه فرهنگ، هنر و رسانه که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد گفت:این کار مطالعاتی و پژوهشی تحقیقاتی با همکاری استانداری تهران، دانشگاه تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران انجام شده است.
قاضی‌زاده ادامه داد: امروز نتیجه این کار مطالعاتی 46 کتاب در حوزه هویت‌بخش تهران است، رونمایی می‌شود.
وی با بیان اینکه در این کار مطالعاتی عناصر خاص شهر تهران بررسی شده است، اظهار داشت: این کار مطالعاتی دو سال و نیم طول کشیده است که هویت فرهنگی تهران بررسی شده است.
مدیر کل ارشاد استان تهران تصریح کرد: امروزه شاهد نابودشدن هویت فرهنگی زیر پوست معماری نوین که در حال گسترش است، هستیم که در این مطالعات نقدی بر این امر شده است.
به گفته وی این مطالعات می‌تواند مبنایی برای سیاست‌گذاری‌های هویت‌بخشی به تهران باشد که به شهرنشینی و مهاجرت به شهرستان‌های استان تهران و آثاری که بر هویت گذاشته می‌شود، بررسی شده است.
قاضی زاده هاشمی با تأکید بر اینکه عناصر هویت‌بخش فرهنگی مدنظر ما است، خاطرنشان کرد: دانشگاه شریف طی مطالعاتی کتابخانه دیجیتالی شهید مطهری را راه‌اندازی کرده که این کار تلنگری برای جوانان است که دغدغه‌های آنان فراتر از دغدغه‌های عمومی باشد.
مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر عرصه فرهنگ، هنر و رسانه شامگاه چهارشنبه با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسوولان فرهنگی و هنری و استانی شامگاه چهارشنبه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها