کد خبر: ۱۰۲۷۰۷
زمان انتشار: ۱۰:۲۵     ۰۶ دی ۱۳۹۱
مهاجم آرژانتینی بارسلونا با کسب بیشترین آرا از دید روزنامه گاردین عنوان بهترین بازیکن جهان را از آن خود کرد.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، در فهرست 100 بازیکن برتر دنیا که توسط روزنامه انگلیسی گاردین منتشر شد، ایکر کاسیاس به عنوان بهترین دروازه‌بان جهان انتخاب شد.

وی که در رده دوازدهم برترین بازیکنان جهان قرار گرفته بود بالاتر از جیان‌لوئیجی بوفون (20)، مانوئل نویر (29) از آلمان ایستاد.

در این فهرست که توسط گروهی از کارشناسان فوتبال تهیه شده است، لیونل مسی صدرنشین است و کریستیانو رونالدو در مکان دوم قرار دارد. هم‌چنین ژاوی هرناندس و آندرس اینیستا دیگر بارسلونایی‌های حاضر در این لیست سوم و چهارم هستند و رادامل فالکائو پس از زلاتان ایبراهیموویچ در مکان ششم قرار گرفته است.

روبین فان‌پرسی (منچستریونایتد)، آندره‌آ پیرلو (یوونتوس)، یحیی توره (منچسترسیتی) و ادینسون کاوانی (ناپولی) دیگر بازیکنان حاضر در میان 10 نفر برتر هستند.

کاسیاس با پیروزی در رقابت با حریفانش، برترین دروازه‌بان جهان شد و بوفون 8 پله پایین‌تر از وی، عنوان دومین دروازه‌بان را به خود اختصاص داد. نویر و پس از آن پتر چک (44) رده‌های بعدی را کسب کردند. جو هارت از منچسترسیتی با قرار گرفتن در مکان 65، پنجمین و آخرین دروازه‌بان این فهرست بود.

تیم ملی اسپانیا بیشترین نماینده را در این فهرست داشت تا ویسنته دل بوسکه به خودش افتخار کند. آمار اسپانیا به عنوان قهرمان جهان و اروپا باعث شده تا 16 اسپانیایی در این فهرست قرار بگیرند: ژاوی، اینیستا، کاسیاس، بوسکتس،‌ آلونسو، سیلوا، راموس، پیکه، ماتا، فابرگاس،‌ پویول، آلبا، ویا، پدرو، کازورلا و مارتینز.

برزیل با 12 نماینده در مکان دوم ایستاد و آلمان هم با 10 بازیکن سوم شد. این در حالی است که آرژانتین 8 و ایتالیا و فرانسه هر کدام 7 نماینده در این فهرست دارند.

در این فهرست 23 بازیکن وجود دارد که در اسپانیا به میدان می‌روند تا لالیگا پس از لیگ برتر انگلیس با 27 بازیکن در مکان دوم قرار بگیرد. بوندس لیگا (13)، سری آ (13) و لیگ یک فرانسه (8) در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

در میان باشگاه‌ها نیز بارسلونا با 12 بازیکن (مسی، ژاوی، اینیستا، بوسکتس، پیکه، فابرگاس، ماسکرانو، آلوس، پویول، آلبا، ویا و پدرو) در رده اول است و رئال مادرید با 10 بازیکن (رونالدو، کاسیاس، آلونسو، اوزیل، راموس، بنزما، دی ماریا، مارسلو، مودریچ و په‌په) در مکان بعدی قرار گرفته است.

بایرن مونیخ آلمان نیز با 10 بازیکن در رده دوم است و چلسی و منچسترسیتی با 8 بازیکن در رده سوم قرار گرفته‌اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها