کد خبر: ۱۰۶۱۲۲
زمان انتشار: ۰۷:۰۲     ۲۱ دی ۱۳۹۱
رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه تاکنون 121 میلیارد تومان از حساب های این کلاهبرداران کشف شده است گفت: این افراد از 4 میلیون نفر کلاهبرداری کرده اند.
598 به نقل از خبرگزاری مهر: رئیس پلیس فتای استان زنجان جزئیات بزرگترین کلاهبرداری پیامکی کشور را تشریح کرد.

سرگرد نصرت الله امیری اظهار داشت: چندی قبل ماموران پلیس فتا اقدام به رصد سایتها و شبکه های اجتماعی به منظور جرم یابی کردند که در یک سایت با ارایه یک شماره حساب برای واریز وجه به منظور دریافت جایزه مسابقه پیامکی روبرو شدند.با بررسی بیشتر کارشناسان پلیس فتا  مشخص شد این سایت  جعلی بوده و فعالیت این افراد کلاهبرداری است.

وی افزود: این افراد در شبکه های ماهواره ای اقدام به تبلیغات کرده و با استفاده از ارایه زیرنویس در شبکه های ماهواره ای فارسی زبان طعمه های خود را شناسایی می کردند ضمن اینکه آنها افراد مختلف را شناسایی کرده و با ارسال پیامک های دسته جمعی مدعی برنده شدن این افراد در مسابقات پیامکی می شدند.

امیری ادامه داد: در بررسیهای بیشتر مشخص شد این افراد تحت عنوان برنده شدن در مسابقه پیامکی با افراد تماس گرفته و برای دریافت بسته هدیه باید 30 هزار تومان هزینه پست به حساب این فراد واریز شود. این کلاهبرداران برای جلب اعتماد مخاطبان پس از مدتی اقدام به ارسال بسته های هدیه به مالباختگان می کردند که 4 هزار تومان بیشتر ارزش نداشت.

وی افزود: سرانجام ماموران پلیس فتای زنجان توانستند این دو کلاهبردار را در استان البرز شناسایی و دستگیر کنند.

به گفته امیری، از کلاهبرداران تا کنون 15 شماره حساب شناسایی شده است که آنها پس از واریز وجه اقدام به انتقال پول به حساب های دیگر می کردند تا ردیابی نشوند. ضمن  اینکه هیچ کدام از شماره حساب ها و شماره تلفن ها به نام افراد نبوده و آنها فرد دیگری را قربانی کرده و با پرداخت مبالغ اندکی به نام آنها حساب باز کرده و یا با استفاده از مدارک مفقود شده افراد اقدام به افتتاح حساب می کردند.

وی با بیان اینکه این متهمان حدود 28 سال سن دارند تصریح کرد: هم اکنون در حال پیگیری سایر شماره حسابها هستیم تا سایر مالباختگان شناسایی شوند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه تاکنون 121 میلیارد تومان از حساب های این کلاهبرداران کشف شده است گفت: این افراد از 4 میلیون نفر کلاهبرداری کرده اند. به تمامی پلیسهای فتای استانهای کشور اعلام کردیم که اگر پرونده ای در این رابطه وجود دارد به پلیس فتای زنجان ارسال شود.

امیری در پایان به شهروندان هشدار داد: شناسایی هویت افراد در فضای مجازی امکان پذیر نیست و نباید به راحتی به هر فرد اعتماد کرد. مالباختگان چرا از خود نپرسیدند که چگونه بدون شرکت در مسابقه ای برنده شده اند. کلاهبرداران بیشتر به سراغ افراد ساده لوح و بزه دیدگان بی انگیزه می روند چرا که این افراد می گویند 30 هزار تومان ارزش پیگیری کردن یا سفر به استان دیگری را ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۰
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۹ - ۲۱ دی ۱۳۹۱
۲۳
۰
واقعا دستتون درد نکنه
پاسخ
احمد آدینه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۳ - ۲۱ دی ۱۳۹۱
۲۵
۰
آقا اینها سر پدر خانم من در تبریز هم کلاه گذاشتند چطوری می توان اطلاع داد ؟ لطفا راهنمایی بفرمایید
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۱۰:۵۱ - ۲۱ دی ۱۳۹۱
۲۳
۸
ميذاشتين يه هو از هفتاد ميليون نفر كلاه برداري ميكردن بعدا ميگرفتينشون
پاسخ
kami
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۷ - ۲۳ دی ۱۳۹۱
شما که واردی چرا نگرفتی شون...
صابر
IRAQ
۱۲:۲۹ - ۲۱ دی ۱۳۹۱
۲
۰
دستتون درد نکنه
من خودم یکی از مال باخته ها هستم که پول را به کارت ملی طرف انتقال دادم گفتن که پلوپز برقی و پلاک طلا و سرویس آشپزخانه و ریش تراش شارژی .. برنده شده ای. گفتن که قبض انتقالی با 2000 تومان پول و کپی کارت ملی را به آدرس تهران صندوق پستی... بفرست. که
یه بسته چیزهای به درد نخور برایم فرستادند.
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۲ - ۲۱ دی ۱۳۹۱
۱۲
۰
پلیس حافظ جان ومال وناموس مردم است .
پاسخ
armin
UNITED STATES
۱۳:۱۸ - ۲۱ دی ۱۳۹۱
۲۲
۱
ممنون از اين سايت خوبتون
پاسخ
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۷ - ۲۱ دی ۱۳۹۱
۳
۱
خوب وضع مملكت كه خراب بشه هركس سعي ميكنه برهروضعي شده پول بدست بياره اين يكي راههاي نامشروع هست . فردا رو چه ديدي ...
پاسخ
ای داد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۴ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
۰
۰
هرچه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگننددنمک ،متاسفانه توی مملکت ما نمک گندیده است چه انتظاری از دیگران می توان داشت.
پاسخ
اسماعيل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۹ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۰
۰
زياد هم بد نبوده چهار ميليون انسان احمق شناسايي شدن تو اين هير وبير واوضاع نابسامان مملكت وگروني كسي بخواد به راحتي خودشو در اختيار انسانهاي دزد وبي آبرو قرار بده تا راحت كلاه سرش بزارن جز احمق نميشه اسمي روشون گذاشت
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها